Još jedna kanu avantura, od Xcareta do Cozumela

Pin
Send

Pridružite nam se na ovom izvornom putovanju kanuom plavim vodama Karipskog mora, od Xcareta do Cozumela, kao što su to činile drevne Maje prije više od 500 godina!

Živjeti iskustvo drevnih putovanja onih koji su naseljavali našu teritoriju već dugi niz godina zanima nepoznati Meksiko. Kada smo dobili poziv od Eko-arheološkog parka Xcaret da učestvujemo u prvom Sveto putovanje Maja Prihvaćamo izazov plovidbe morem, baš kao i Maje prije 500 godina.

Vođeni Ek Chuahom, bogom kakaa, trgovcima i putnicima Maja, i vođeni Xamanom Ekom, bogom Sjevernjače, zapalili smo kadionice i pripremili našu ponudu u čast božice Ixchel i započeli ovu veliku pomorsku avanturu. , u kojem veslamo od Xcareta do ostrva Cozumel i natrag do Playa del Carmen.

Ovo putovanje, organizovano na inicijativu Eko-arheološki park Xcaret, nastao je prije dvije godine kao interdisciplinarni projekt, uz savjete Nacionalnog instituta za antropologiju i povijest (INAH) i uz rad antropologa, povjesničara i nautičkih stručnjaka, koji su se pobrinuli da se Sveto putovanje Maja pridržava rezultata. istraživanja, vodeći računa da su kanui, rituali, plesovi i muzika bili što bliži onome što su bili u svoje vrijeme. Sve to u cilju očuvanja našeg kulturnog nasljeđa i jačanja znanja i identiteta svijeta Maja. Za ovaj projekt izgrađeno je pet jednodijelnih kanua pomoću sjekire od pika i maka za nošenje četiri do šest veslača. Iz jednog od ovih uzeta je plijesan za izgradnju još 15 u fiberglasu.

Gosti Xcaret

Stigao sam u Playa del Carmen ovako i moj prvi cilj bio je formirati tim od šest veslača koji su se željni probuditi u 6:00 ujutro da bi trenirali. Uz pomoć moje kanadske prijateljice Natalie Gelineau, počeli smo regrutovati ženske prijatelje. Prvi put kad smo izašli bilo je jako teško, jer smo veslanje morali uskladiti s upravljačem. Struja je bila jaka i nakon tri sata morali smo se vratiti vučeni jednim od pomoćnih čamaca. Natalie se spustila krvavih ruku od rustikalnih drvenih vesla. Poslije je svaki popravljao veslo lakom, voskom ili ravnim brusnim papirom. Sutradan je puhao jak vjetar i visoki valovi, počeli smo veslati i kad smo to shvatili, već smo plivali. Bilo je vrlo teško ponovno izbaciti čamce jer su bili izuzetno teški.

Nepoznati tim iz Meksika

Velika neizvjesnost svih bila je ista: kakvo bi vrijeme bilo? Neki timovi već su prešli do Cozumela i jednom prilikom su veslali šest sati i nikada nisu uspjeli preći kanal koji odvaja ostrvo od poluostrva. S druge strane, dan se približavao i još uvijek nismo imali kompletnu opremu. Napokon, dva dana prije, definiran je sa: Natalie, Margaritom, Levijem, Alin Moss i njegovom sestrom, meksičkom mornaricom Galijom Moss, koja je prije točno godinu dana stigla u Cozumel, nakon svog dugog samostalnog putovanja Atlantskim okeanom. Ja bih bio kormilar.

31. maja popodne održana je ceremonija inicijacije, na kojoj su izvedeni ritualni plesovi posvećeni boginji Ixchel.

Došao dan ...

Napokon, 1. juna, sastali smo se u 4:30 ujutro, u uvali Xcaret Park. Neki od veslača slikali su lica i tijela motivima Maja i obukli se u tradicionalnu mornarsku nošnju koja se sastojala od pokrivača i trake za glavu, dok su žene nosile bijeli huipil i neku vrstu otvorene suknje. na obje strane. Sat vremena kasnije, oproštajnu ceremoniju veslača održali su batao'ob (vladari) iz Xcareta.

20 timova zauzelo nam je vesla i u 6:00 sati, s prvim zrakom sunčeve svjetlosti, počeli smo veslati kako bismo ušli u kraljevstvo Xibalba. Za Maje je more bilo izvor hrane, ali je također bilo i pustoš i smrt, jer je označavalo ulaz u Xilbalbá, podzemni svijet. Srećom za sve, vremenski i morski uslovi bili su savršeni.

Čim smo započeli, Alin je ispustio veslo, pa smo se morali vratiti i pokupiti ga, srećom uspjeli smo ga spasiti i nastavili prema jugu. Prošli smo kroz luku Calica i stigavši ​​do Paamula, skrenuli smo prema Cozumelu. Ova strategija je bila tako da nas kad prelazimo kanal, struja ne odvede sa ostrva. Margarita je nastavila tempo i izmjenjivali smo se jedan po jedan za piće vode. U svakom trenutku pratio nas je i vodio čamac sekretara mornarice.

Dolazak

Napokon, nakon četiri i po sata i 26 kilometara tirkizno plave vode, dočekani smo u Cozumelu. 20 timova sastaje se pod nacionalnom zastavom. U pozadini se čulo kako mornari pjevaju Državnu himnu i novih 120 mornara maja iskrcalo se na plaži Casitas, sretni što su završili ovo čarobno putovanje, koje nije izvedeno više od 500 godina.

Tokom noći odvijali su se rituali i prinošenje veslača Ixchelu, kao i oproštaj veslačima, koji su sutradan s plaže Paso del Cedral krenuli prema Playa del Carmen.

Težak povratak

Na povratnom prijelazu morski su uslovi bili oštriji, bili su veliki valovi i neki su se čamci prevrnuli, neke druge je odnijela struja; jedan od njih stigao je do Puerto Morelosa i morao je biti odvučen do Plaje del Karmen. Napokon smo svi uspjeli sigurno stići i uspjeli smo prenijeti poruku božice Ixchel.

Nadamo se da ćemo u ne tako dalekoj budućnosti oživjeti još ovih drevnih trgovačkih putova Maja i tako ponovo otkriti tajne poluotoka Jukatan. Ne propustite našu sljedeću avanturu.

cozumelmayaplaya del carmenriviera mayaxcaret

Fotograf specijaliziran za avanturističke sportove. Za MD radi više od 10 godina!

Pin
Send

Video: THE RESTLESS EXPERIENCE: Xel-Há + Xplor Fuego. Experiencias Xcaret, Parks u0026 Tours in Cancun, Mexico (Maj 2024).