Nepoznati slapovi Piaxtla (Durango)

Pin
Send

Ispostavilo se da je veliki vodopad bio 120 metara, izvanredne ljepote i vizija unutrašnjosti potoka zaista impresivna.

Činilo se da smo na stepenici usred vertikalnosti jaruge, a prema dolje vidjeli smo skok kako pada na ogroman bazen.

Među pilotima Sierre Madre šuškalo se o postojanju velikog vodopada u Durangu. Moj prijatelj Walther Bishop ubrzo je pronašao jednog od njih, Javiera Betancourta, koji nam je ne samo pružio lokaciju, već nam je ponudio da preletimo. Imali smo priliku u julu 2000. Za manje od sat vremena bili smo na Quebrada de Piaxtla. Pogled na kanjon bio je spektakularan. Iz velike visoravni prekrivene šumom izronila je duboka, okomita pukotina. Rijeka je zaronila u kamenu klisuru. Vertikalna dimenzija je bila impresivna. U jednom trenutku Javier nam je pokazao niz tačku preko rijeke i vidjeli smo dva velika vodopada udaljena nekoliko stotina metara. Nekoliko puta smo kružili slapovima i vraćali se.

Sutradan smo krenuli kopnom prema jaruzi. Željeli smo locirati slapove. U Miravallesu, gdje potok započinje, osnovali smo svoju bazu. To je gotovo grad duhova uz rijeku Piaxtla koji je izumro zajedno s pilanom. Područje je okruženo gustom četinarskom šumom koja konfiguriše divna mjesta gdje rijeka teče.

Don Esteban Quintero bio je jedini vodič kojeg smo dobili, jer niko ne želi ući u jarugu zbog njene neprohodnosti. Sutradan smo krenuli prema Potrero de Vacas. Dva sata smo marširali kroz jarke, mostove, kamenje i srušeno drveće i zaustavili se na napuštenom ranču na rubu provalije. Potrero de Vacas nalazi se na pola provalije i do njega se može doći samo pješice. Jada je impozantna, vjerovatno će u ovom dijelu biti duboka više od hiljadu metara, praktično okomita. Pogledali smo preko nekih vidikovaca i sišli malo dolje, sve dok nismo vidjeli kanjoniranu rijeku.

"Tu su vodopadi", rekao nam je don Esteban, pokazujući na točku na dnu. Međutim, slapovi se nisu vidjeli, pa je bilo potrebno nastaviti. Walther i Don Esteban nastavili su, ja sam ostao na vidikovcima i snimio niz fotografija krajolika. Nakon tri i po sata vratili su se. Iako nisu mogli doći do vodopada, uspjeli su ih vidjeti izdaleka. Najbolji koji su primijetili je vodopad iznad, Walther ga je slijedio izračunavajući pad od 100 m. Drugi, najveći, vidjeli su samo gornji dio. Vratili bismo se s ljudima i opremom da ih preuzmemo i izmjerimo.

JEDNU GODINU KASNIJE

18. marta 2001. vratili smo se. Don Esteban bi nam opet bio vodič, dobio je nekoliko magaraca da nose svu opremu. Oni bi takođe učestvovali u ekspediciji; Manuel Casanova i Javier Vargas, iz planinarske grupe UNAM-a; Denisse Carpinteiro, Walther Bishop Jr., José Luis González, Miguel Ángel Flores, José Carrillo, Dan Koeppel, Steve Casimiro (obojica iz National Geographica) i naravno, Walther i ja.

Put je bio toliko loš da smo od Miravallesa stigli tri sata do napuštenog ranča, na rubu Quebrade de Piaxtla. Pripremamo opremu i hranu, a natovarimo magarce. U 16:30 započeli smo spust, uvijek s prekrasnim pogledom na jarugu. U 18 sati. došli smo do dna, do same obale rijeke Piaxtla, gdje smo postavili kamp usred pješčane površine. Stranica je bila izvrsna za kampiranje. Oko 500 m nizvodno bio je prvi vodopad. U ovom dijelu putovanja, rijeka se okovala, formirajući dva mala vodopada, najveća od oko deset metara, pored ostalih bunara i staklenki dobro uklesanih u riječnom kamenu.

19. marta ustali smo rano i pripremili kablove za napad. Kako magarci nisu mogli proći rutu do vodopada, svi smo nosili kablove i šetali stazom, raščišćavajući rutu mačetom. Ovdje ste mogli prošetati samo do vrha prvog skoka, tada je rijeka bila potpuno usmjerena i samo se rapelom moglo nastaviti. Kad sam stigao, Javier je već pronašao tačku za spuštanje i istražio malo panorame ispod vodopada. Odatle smo dobro vidjeli mali vodopad i njegov pad ne bi bio veći od 60 m, a još manje nego što smo računali. Kako je kabel dolazio direktno do ogromnog bazena, tražili smo još jednu točku silaska. Pronašli smo jednostavniji gdje nismo dodirivali vodu. Spust je bio oko 70 m pada. Odozdo je mali vodopad izgledao divno kao i njegov veliki bazen. Hodali smo 150 m nakon skoka dok nismo došli do velikog vodopada. Na ovom putovanju čovjek bi napredovao skačući između ogromnih stjenovitih blokova, bazena i vegetacije, svi okruženi zidovima jaruge koja kao da se uzdizala prema beskonačnosti.

Kad smo došli do velikog vodopada, predstavljen nam je jedinstveni prizor. Iako skok nije bio toliko velik koliko smo mislili, budući da se pokazalo da iznosi samo 120 m, činilo se da smo na stepenici usred vertikalnosti jaruge, a dolje smo vidjeli kako skok pada na veliki bazen i odatle se nastavlja rijeka koja slijedi svoj tok kroz druge vodopade, vodopade i bazene. Ispred nas su bili kameni zidovi jaruge i niz pukotina ostavljao je utisak da slijedi niz klisura.

Bili smo u počasnoj kutiji, uz to smo bili i prva ljudska bića koja su kročila na ovo mjesto. Svi smo se zagrlili i čestitali, sjećamo se toliko ljudi koji su nas podržali u ovom snu, da je možda mnogima to izgledalo ludo, ali ipak su nam dali svoje povjerenje. Smjestili smo dva kabla od 50 m tamo gdje smo sišli i napravili fotografski slijed ovog vodopada. Dugo smo bili ushićeni uživajući u krajoliku. Nismo se spustili na dno, ali dovoljno da izmjerimo vodopad. Osigurali smo dva nova nepoznata vodopada za našu kolekciju istraženih čuda.

Sutradan, nakon sakupljanja užadi sa oba vodopada, postavili smo kamp i započeli polagani uspon do Potrero de Vacas. Bila su to dva sata uspona, uvijek s prekrasnim pogledom na jarugu iza nas.

Izvor: Nepoznati Meksiko # 302 / april 2002

Pin
Send

Video: Izložba slika Romskih autora i fotografija poznatih Roma povodom projekta EGAL (Maj 2024).