Kanjon Chorro: mjesto na koje nikad nije stupilo (Donja Kalifornija)

Pin
Send

Mnogo godina imao sam sreću da mogu istraživati ​​i putovati po mnogim mjestima koja čovjek nikada nije posjetio.

Ta su mjesta uvijek bila podzemne šupljine i ponori koji su zbog svoje izolacije i stepena poteškoća do njih ostali netaknuti; ali jednog dana pitao sam se hoće li postojati neko djevičansko mjesto u našoj zemlji koje nije pod zemljom i koje je spektakularno. Ubrzo mi je stigao odgovor.

Prije nekoliko godina, čitajući knjigu Fernanda Jordána El Otro México, koja se bavi Donjom Kalifornijom, naišao sam na sljedeću izjavu: „... okomito, na posjekotini koja nema nagib, potok Garza strašno skače i tvori impozantni vodopad zbog svoje visine. Tačno su 900 m ”.

Otkako sam pročitao ovu bilješku, brine me stvarni identitet spomenutog vodopada. Nije bilo sumnje da je malo ljudi znalo za nju, budući da mi niko nije znao ništa reći, a u knjigama sam pronašao samo referencu na Jordana.

Kad smo Carlos Rangel i ja 1989. godine krenuli u planinarenje do Baja California (vidi México Desconocido, br. 159, 160 i 161), jedan od ciljeva koji smo si postavili bio je lociranje ovog vodopada. Početkom maja te godine došli smo do točke na kojoj je bio Jordán prije 40 godina i pronašli smo impozantni granitni zid za koji smo izračunali da će se vertikalno podići za 1 km. Potok se spuštao s prijevoja formirajući tri vodopada od oko 10 m, a zatim bi prijevoj vrtoglavim tempom skretao ulijevo i prema gore, i bio je izgubljen. Da biste ga mogli pratiti, morali ste biti izvrstan penjač i imati i puno opreme, a budući da ga u to vrijeme nismo uzimali, odustali smo od uspona. Suočen sa zidom, veći dio prolaza kroz koji se potok spušta nije bio vidljiv, jer ide paralelno sa stjenovitim pročeljem; samo vrlo visoko do 600, 700 ili više metara bio je još jedan vodopad koji se teško moglo razlikovati. Jordán je sigurno vidio vodopad odozgo i odozdo, a nije mogao gledati ni na otvoreno, pa je pretpostavio da će biti veliki vodopad od 900 m. Rančeri na ovom području ovu otvorenu površinu nazivaju "Kanjon Chorro" i tom prilikom stigli smo do prekrasnog bazena na koji pada i posljednji vodopad.

PRVI ULAZ

U aprilu 1990. godine odlučio sam da nastavim istraživati ​​nalazište kako bih otkrio šta se tačno nalazi u kanjonu Chorro. Tom prilikom sam organizovao ekspediciju kroz gornji dio kanjona, u kojoj su učestvovali Lorenzo Moreno, Sergio Murillo, Esteban Luviano, Dora Valenzuela, Esperanza Anzar i jedan server.

Napustili smo Ensenadu i popeli se do planinskog lanca San Pedro Mártir zemljanim putem koji ide do astronomske opservatorije UNAM. Ostavili smo vozilo na mjestu poznatom kao La Tasajera i na istom mjestu kampirali. Sljedećeg dana u devet sati ujutro započeli smo šetnju prema izvoru potoka Chorro kroz prekrasnu dolinu zvanu La Grulla, koja je okružena borovima i ne daje osjećaj da ste u Baja California. Ovdje se potok Chorro rađa iz nekoliko izvora, koje nastavljamo s vremena na vrijeme okružujući gustu vegetaciju i ponekad skačući između kamenja. Noću smo kampirali na mjestu koje zovemo „Piedra Tinaco“ i iako je šetnja bila teška, zaista smo uživali u krajoliku i obilnom pogledu na floru i faunu.

Sutradan nastavljamo šetnju. Ubrzo je potok napustio monoton ritam koji je imao u Dizalici i počeo pokazivati ​​svoje prve brzace i vodopade, što nas je natjeralo da zaobiđemo okolna brda, koja su bila iscrpljujuća zbog gustih rameriosa i jakog sunca. U tri popodne vodopad od oko 15 m prisilio nas je da zaobilazimo oko sat vremena. Bilo je gotovo mračno kad smo kampirali kraj potoka, ali još smo imali vremena uloviti pastrvu za večeru.

Trećeg dana planinarenja započeli smo aktivnost u 8:30 ujutro, a nakon nekog vremena stigli smo do područja gdje brzaci i mali vodopadi slijede jedan za drugim i formiraju prekrasne bazene na kojima smo se zaustavili kako bismo se kupali. Od ovog trenutka potok je počeo da se ždrije, a borovi su gotovo nestali, ustupajući mjesto johama, topolama i hrastovima. U nekim dijelovima bili su veliki blokovi granita između kojih se voda izgubila, formirajući neke podzemne prolaze i vodopade. Bilo je 11 sati kad smo stigli pred vodopad od 6 m koji se nismo mogli okrenuti, čak ni preko brda, jer je ovdje potok potpuno iznutrica i započinje svoje vrtoglavo spuštanje. Kako nismo donijeli kabel ili opremu za spuštanje, tu dolazimo. U ovom trenutku nazvali smo je "Glava orla" zbog divovske stijene koja se isticala u daljini i činilo se da ima takav oblik.

Tijekom povratka koristimo priliku da istražimo neke bočne tokove do kanjona Chroro, provjerimo nekoliko špilja i posjetimo druge doline u blizini La Grulle, poput one nazvane La Encantada, što je pravo čudo.

LET

U januaru 1991., moj prijatelj Pedro Valencia i ja preletjeli smo Sierra de San Pedro Mártir. Zanimalo me je promatrati kanjon Chroro iz zraka prije početka istraživanja njegove unutrašnjosti. Preletjeli smo veći dio planinskog lanca i uspio sam fotografirati kanjon i shvatiti da je u osnovi okomit. Kasnije sam uspio dobiti niz zračnih fotografija koje su snimili neki naučnici u Ensenadi i uspio sam nacrtati privremenu kartu mjesta. Do sada nisam sumnjao da nikada niko nije ušao u kanjon Chorro. Analizom zračnih fotografija i leta koji sam obavio shvatio sam da upravo onoliko koliko smo napredovali počinje okomiti dio; odatle se potok spušta gotovo 1 km za manje od 1 km vodoravno, do tačke kada smo Rangel i ja stigli 1989. godine, odnosno do baze Sijere.

DRUGI ULAZ

U aprilu 1991. Jesús Ibarra, Esperanza Anzar, Luis Guzmán, Esteban Luviano Renato Mascorro i ja vratili smo se u planine da nastavimo istraživati ​​kanjon. Imali smo puno opreme i bili smo prilično natovareni, jer nam je namjera bila ostati na tom području manje-više 10 dana. Donijeli smo visinomjer i izmjerili nadmorsku visinu ključnih mjesta kroz koja smo prošli. Dolina Grulle nalazi se na 2.073 metra nadmorske visine, a Piedra del Tinaco na 1.966 metara nadmorske visine.

Trećeg dana rano stigli smo u Cabeza del Águila (na 1.524 metra nadmorske visine) gdje smo postavili bazni kamp i podijelili se u dvije grupe za napredovanje. Jedna grupa otvorila bi rutu, a druga bi je napravila „čerpom“, odnosno nosila bi hranu, vreće za spavanje i nešto opreme.

Jednom kada je logor postavljen, podijelili smo se i nastavili istraživati. Naoružao tim u vodopadu koji se čekao prošle godine; ima pad od 6 m. Nekoliko metara odatle dolazimo do velike skupine ogromnih granitnih blokova, produkta milenijumskog kolapsa, koji blokiraju potok i uzrokuju istjecanje vode između udubljenja u stijeni, a unutar nje formiraju vodopade i bazene koji, iako male, velike su ljepote. Kasnije smo se popeli na veliki blok udesno i pripremili se da spustimo drugi pucanj od oko 15 m pada koji je završio upravo tamo gdje voda potoka izlazi velikom snagom iz svoje podzemne rute.

Nastavili smo napredovanje i nedugo nakon što smo stigli do vodopada mnogo većeg od svih onih koje smo do tada vidjeli (30 m), gdje je voda potpuno iznutrica i spušta se u četiri skoka do velikog bazena. Kako to nije bilo moguće izbjeći i nije bilo moguće skočiti direktno na njega zbog velike sile koju je voda nosila, odlučili smo se popeti na jedan od zidova dok nismo došli do točke na kojoj smo se mogli spustiti bez rizika. Međutim, bilo je već kasno, pa smo odlučili kampirati i spust ostaviti za sljedeći dan. Ovaj vodopad nazivamo "Četiri zavjese" zbog svog oblika.

Sutradan smo Luis Guzmán i ja sišli niz desni zid kanjona, otvorivši rutu koja nam je omogućila da lako izbjegnemo vodopad. Skok je odozdo izgledao impozantno i formirao je veliki bazen. To je vrlo lijepo i spektakularno mjesto koje se ističe sušnim pejzažima Donje Kalifornije.

Nastavili smo se spuštati i kasnije došli do drugog vodopada u koji je bilo potrebno instalirati još jedan kabel od oko 15 m. Ovaj dio nazivamo "Kolaps II", jer je i on proizvod drevnog kolapsa, a kamenje blokira kanjon uzrokujući da se voda potoka nekoliko puta podiže i nestaje između praznina. Ispod je ogroman i lijep bazen koji zovemo „Cascada de Adán“, jer se Chuy Ibarra svukao i okupao se u njemu.

Nakon odmora i zanosa s ovom udaljenom lokacijom nastavili smo silaziti između stjenovitih blokova, bazena, brzaca i kratkih vodopada. Ubrzo nakon što smo krenuli hodati po nekoj vrsti izbočine i potok se počeo zadržavati, pa smo morali naći mjesto za spuštanje, a pronašli smo ga kroz prekrasan zid s okomitim padom od oko 25 m. Ispod ovog okna potok glatko klizi preko granitne ploče u prekrasnim, glatkim oblicima. Ovo mjesto nazivamo "El Lavadero", jer smo zaključili da je ideja bila oprati odjeću rezbareći je na kamenu. Nakon Lavadera pronašli smo mali razmak od 5 m, koji je zapravo bio rukohvat kako bi se izbjegao težak prolaz uz veću sigurnost. Ispod ovoga smo kampirali u lijepom pješčanom području.

Sutradan smo ustali u 6:30 ujutro. i nastavljamo spuštanje. Na maloj udaljenosti pronašli smo još jedno malo okno od oko 4 m i brzo smo ga spustili. Dalje smo došli do prekrasnog vodopada visokog oko 12 ili 15 m koji je pao u predivan bazen. Pokušali smo se spustiti s lijeve strane, ali taj pucanj odveo nas je direktno do bazena koji je izgledao duboko, pa smo potražili drugu opciju. Na desnoj strani nalazimo još jedan hitac, koji dijelimo na dva dijela kako ne bismo došli do vode. Prvi dio je pad od 10 m do udobne platforme, a drugi je 15 m do jedne od obala bazena. Vodopad u sredini ima veliki kamen koji dijeli vodu na dva slapa i zbog toga smo ga nazvali „Vodopad blizanac“.

Odmah nakon bazena Twin House započinje još jedan vodopad za koji procjenjujemo da je imao pad od 50 m. Kako se nismo mogli spustiti direktno na nju, morali smo napraviti nekoliko prijelaza i uspona da bismo je izbjegli. Međutim, kabel se ispraznio i naš napredak je prekinut. Vidjeli smo da su se ispod ovog posljednjeg vodopada nalazila još barem dva, također velika, i već se daleko ispod kanjona vrtjelo u svom vrtoglavom spustu, i premda više nismo mogli vidjeti dalje, primijetili smo da je potpuno okomit.

Bili smo vrlo zadovoljni rezultatom ovog istraživanja, pa čak i prije početka povratka počeli smo organizirati sljedeći ulazak. Vratili smo se polako pokupivši kabel i opremu, a kako smo planirali uskoro povratak, ostavili smo ga skrivenog u nekoliko špilja putem.

TREĆI ULAZ

Sledećeg oktobra vratili smo se: bili smo Pablo Medina, Angélica de León, José Luis Soto, Renato Mascorro, Esteban Luviano, Jesús Ibarra i onaj koji ovo piše. Pored opreme koju smo već ostavili, nosili smo 200 m više kabla i hrane oko 15 dana. Naši naprtnjače bili su natovareni do vrha, a loša strana ovog neravnog i nepristupačnog područja je ta što niko nema mogućnost korištenja magaraca ili mazgi.

Trebalo nam je otprilike pet dana da stignemo do posljednje točke unaprijed u prethodnom istraživanju, i za razliku od prošloga puta kad smo napuštali kablove, sada smo ih uzimali, odnosno više nismo imali mogućnost povratka putem kojim smo došli. Međutim, bili smo sigurni da smo završili putovanje, jer smo izračunali da smo u prethodnom istraživanju završili 80% putovanja. Pored toga, imali smo 600 m kabla, što nam je omogućilo da se podijelimo u tri grupe i imamo veću autonomiju.

Ujutro, 24. oktobra, bili smo malo iznad vodopada s kojeg se prethodni put nismo mogli spustiti. Spuštanje ovog hica predstavljalo je nekoliko problema, jer je pad oko 60 m i ne spušta se vertikalno preko rampe, ali kako je vode bilo puno i išlo je teško dolje bilo je opasno pokušati sići tamo i odlučili smo se za pronalazak sigurnije rute . Na 15 m spusta, napravili smo mali uspon na zid kako bismo kabel preusmjerili sa vodopada i ponovno ga usidrili preko pukotine. 10 m niže došli smo do izbočine gdje je vegetacija bila toliko gusta da je otežavalo manevriranje. Do tog dijela spustili smo se oko 30 m, a kasnije, sa velike stijene, spustili smo se još 5 m i popeli smo se do ogromne stjenovite stepenice odakle smo mogli vidjeti, još uvijek donekle udaljenu i daleko dolje, spoj potoka Chorro s onim iz San Antonia , odnosno kraj kanjona. Na kraju ove jeseni, koju nazivamo "del Fauno", postoji prekrasan bazen i samo oko 8 m prije nego što ga stigne, voda prolazi ispod velikog stjenovitog bloka stvarajući dojam da potok izlazi iz rock.

Nakon "Cascada del Fauno", nalazimo malo, ali lijepo područje brzaka koje krštavamo kao "Lavadero II", a zatim mali vodopad, sa padom od oko 6 m. Odmah su došli neki brzaci i iz njih je pušten ogroman vodopad, kojeg tog dana nismo mogli dobro vidjeti, jer je već bilo kasno, ali izračunali smo da će premašiti 5 m slobodnog pada. Ovaj smo krstili kao "Zvjezdani vodopad", jer je do tog trenutka bio najljepši od svih koje smo vidjeli.

25. oktobra odlučili smo se odmoriti, ustajali smo do 11 ujutro i išli vidjeti pad. U dobrom svjetlu vidimo da Cascada Estrella može pasti 60 m. Poslijepodne tog dana započeli smo manevre spuštanja duž okomitog zida. Stavili smo kabel koji smo podijelili nekoliko puta dok nije bio na pola. Odatle smo nastavili naoružavanje drugim kabelom, međutim, nismo dobro izračunali dužinu i bila je ovješena nekoliko metara od dna, pa se Pablo spustio do mjesta gdje sam bio i dao mi duži kabel s kojim smo mogli dovršiti opadanje. Zid "Zvjezdanog vodopada" u velikoj je mjeri prekriven gigantskom lozom koja poboljšava njegovu ljepotu. Vodopad pada u vrlo lijep bazen promjera oko 25 m, iz kojeg nastaje još jedan vodopad od oko 10 m slobodnog pada, ali budući da nam se toliko svidio "Zvjezdani vodopad" sa svojim bazenom, odlučili smo tamo ostati ostatak dana. Ovdje je malo mjesta za kampiranje, međutim, pronašli smo udobnu kamenu ploču i sakupili drva za ogrjev od suhog drveta koje ispire narastajući potok i zaglavi u izbočinama kamenja i drveća. Zalazak sunca je bio divan, nebo je pokazivalo narančasto-ružičasto-ljubičaste tonove i crtalo nam je obrise silueta i profila brda. Na početku noći zvijezde su se pojavile u punini i savršeno smo mogli razlikovati mliječni put. Osjećao sam se kao sjajan brod koji putuje svemirom.

26. smo ustali rano i brzo spustili gore navedeni nacrt koji nije predstavljao veće probleme. Ispod ovog pada imali smo dvije mogućnosti silaska: lijevo je bio kraći, ali ušli bismo u dio gdje je kanjon postao vrlo uzak i dubok i bojala sam se da ćemo doći direktno do niza slapova i bazena, što bi moglo otežati opadanje. S desne strane pucnji su bili duži, ali bazeni bi se izbjegli, iako nismo znali točno koji bi nam drugi problemi mogli predstavljati. Odlučujemo se za ovo drugo.

Silazeći ove jeseni otišli smo na desnu stranu potoka i na ogromnom i opasnom balkonu napravili smo sljedeći hitac koji bi imao oko 25 m pada i vodio do druge izbočine. Odavde smo već mogli vidjeti kraj kanjona sasvim blizu, gotovo ispod nas. Na izbočini ovog hica bilo je puno vegetacije koja nam je otežavala manevriranje, a sljedeći smo se morali boriti kroz gustu lozu za oružje.

Posljednji hitac izgledao je dugo. Da bismo ga spustili, morali smo upotrijebiti tri kabela koja su nam ostala, a oni gotovo da nisu došli do nas. Prvi dio spusta bio je do male izbočine, gdje smo postavili još jedan kabel koji nas je ostavio na širokoj platformi, ali potpuno prekrivenoj vegetacijom; nije bilo ni manje ni više nego mala džungla koja nam je otežala postavljanje zadnjeg dijela hica. Jednom kad smo stavili zadnji kabel, stigao je do kraja okna, usred posljednjeg bazena kanjona; tamo smo Carlos Rangel i ja stigli 1989. Napokon smo završili prelazak kanjona Chorro, zagonetka vodopada od 900 m bila je riješena. Nije bilo takvog vodopada (procjenjujemo da se spušta 724 manje ili više), ali je imao jedan od najspektakularnijih i najnepristupačnijih scenarija u Donjoj Kaliforniji. I imali smo dovoljno sreće da smo prvi to istražili.

Izvor: Nepoznati Meksiko br. 215 / januar 1995

Pin
Send

Video: Rafting Tara.. Rafting Centar Drina-Tara. Summer rafting (Maj 2024).