Eugenio Landesio iz Cacahuamilpe i Popocatépetla

Pin
Send

Rijetka je knjižica koju je 1868. godine napisao talijanski slikar Eugenio Landesio: Izlet do špilje Cacahuamilpa i uspon do kratera Popocatépetl. Umro je u Parizu 1879. godine.

Obučen u Rimu, Landesio je kao studente imao mlade ljude koji će doći da mu se izjednače, a neki i da ga nadmaše. Naravno, José María Velasco.

Da bi posjetili špilje Cacahuamilpe, Landesio i njegovi pratioci polagali su marljivost koja je pružala uslugu od glavnog grada do Cuernavace, a odatle su nastavili na konjima: „Otišli smo kroz kapiju od obruča San Antonija i krenuvši cestom za Tlalpan, prošli smo ispred malog grada Nativitasa i Haciende de los Portales; Nakon rijeke Churubusco, za koju smo utvrdili da je potpuno suha, prešli smo gradove ovog imena. Zatim napuštamo ravnu stazu i nalijećući lijevo prolazimo ispred imanja San Antonio i Coapa. Zatim smo preko vrlo niskog mosta prošli potok Tlalpan i ubrzo stigli u Tepepan, gdje smo promijenili konje i doručkovali ”.

U špiljama Cacahuamilpa vodiči su se „penjali tu i tamo, na hrapave rubove tih zidova poput pauka, lomeći se i zalihu betona, da bi nam ih prodali kad smo otišli ... Ono malo što sam putovao vrlo je zanimljivo, budući da sam stalaktiti koji vise sa svodova tvore lijepe pauke raznolike i hirovite forme; drugi, tapecirajući zidove ekstravagantnim crtežima, daju ideje o deblima i korijenima, koji se ponekad spajaju i čine zajedničko tijelo sa stalagmitima. U nekim se dijelovima uzdižu ogromni stalagmiti koji oponašaju kule i piramide i čunjeve, sve od bijelog mramora; u drugom vezu koji presvlači pod; oponašajući u drugima debla drveća i zeljastih biljaka; u drugima nam predstavljaju modele svijećnjaka "

„Tada stižete u Dvoranu mrtvih, čije je ime dobilo jer je tamo pronađen leš potpuno golog muškarca, a bio je i njegov pas u njegovoj blizini; i uvjeravaju da je već pojeo sve sjekire, još uvijek je spalio odjeću kako bi dobio više svjetla i izašao iz pećine; ali nije bilo dovoljno. Kakve bi vaše želje bile? Bio je žrtva tame.

Kao i u hramu Luksor u Gornjem Egiptu, na ovom prirodnom čudu pojavili su se potpisi posjetitelja, neki poznati: „Crna zidova je površna, to je mrlja koju su znali pisati, češkajući se vrhom britva, mnoga imena, među kojima sam našla i imena mojih prijatelja Vilar i Clavé. Pronašao sam i to carice Carlote i drugih. "

Povratak u Mexico City, Landesio i njegovi saputnici ponovo su kočijama odvezli Cuernavacu do glavnog grada, ali su opljačkani malo prije Topileja, izgubivši satove i novac.

Za izlet u Popocatepetl, Landesio je diližansom otišao iz Meksika do Amecamece, odlazeći u zoru rutom San Antonio Abad i Iztapalapa; drugi članovi grupe krenuli su prethodne noći u San Lázaro za Chalco, gdje su trebali stići ujutro. Svi okupljeni u Amecameci, odatle su se na konjima popeli do Tlamacasa.

U različito vrijeme sumpor kratera Popocatépetl koristio se za proizvodnju baruta i druge industrijske svrhe. Kad je Landesio bio tamo, koncesionari te eksploatacije koju bismo mogli nazvati rudarstvom bili su braća Corchados. "Sumporisti" - obično autohtoni ljudi - ušli su u krater i iznijeli vrijednu kemikaliju vitlom do usta, a zatim su je vrećama spustili u Tlamacas, gdje su joj dali neki manji postupak. Tamo se „jedna od ovih koliba koristi za topljenje sumpora i njegovo smanjivanje na velike kvadratne pogače za trgovinu. Druga dva za staje i život ”.

Landesio je takođe morao promatrati još jednu jedinstvenu ekonomsku aktivnost: otkrio je neka "sniježišta" koja se spuštaju iz Iztaccíhuatla s blokovima leda umotanim u travu i vreće, natovarenim mazgama, što nam je omogućilo da uživamo u snijegu i hladnim pićima u Mexico Cityju. Nešto slično je urađeno u Pico de Orizaba za opskrbu glavnih gradova Veracruza. „Pijesak Ventorrillo sadržan je u uzicama ili stubama porfiritne stijene, koja se čini da se vertikalno spuštaju sa strane provalije, na čijem dnu kažu da postoji niz životinjskih kostiju, a posebno mazgi, koje, prema onome što mi je rečeno, prolaze tamo svakodnevno voženi snježnim poljima koja naleti često istisnu sa litica ”.

U usponu planinara, nije sve bilo sport. „Zaboravio sam reći: kao što gotovo svi koji su se popeli na vulkan kažu i uvjeravaju da se tamo mogu piti najjači napitci isto kao i voda, pa smo svi bili opskrbljeni bocom rakije. Veoma zabavan gospodin de Ameca donio je sa sobom naranče, rakiju, šećer i nekoliko šalica; Napravio je neku vrstu likera koji se pije vruć i zove se tecuí, vrlo jak i tonik, koji je na tom mjestu za nas imao slasan okus “.

Nije bila uvijek na raspolaganju najpogodnija oprema, poput šiljaka: „Otišli smo do vulkana; Ali prije nego što smo cipele omotali grubim konopom, kako bi mogao da se uhvati i ne sklizne u snijeg ”.

Landesio je skicirao krater Popocatepetl, koji će kasnije naslikati uljem; Ovo je napisao o prizoru: „Veoma uhvaćen i gotovo ležeći na zemlji, promatrao sam dno tog ponora; U njemu je bila neka vrsta kružnog kotla ili ribnjaka, koji su mi se, zbog veličine i ujednačenog rasporeda stijena koje su činile njegov rub, činili umjetnim; u tome je, i zbog boje supstance i zbog dima koji je izlazio iz nje, kipio sumpor. Iz ove kaldere dizao se vrlo gusti stupac bijelog dima i velikom snagom, koji je dosezao oko trećine visine kratera, širio se i rasipao. Imao je visoke i hirovite stijene s obje strane za koje se pokazalo da su pretrpjele nasilno djelovanje vatre, poput leda: i zaista, u njima su se očitavali plutonski i algentni efekti; s jedne strane vitrifikacija i dim koji izlazi iz njezinih pukotina, a s druge vječni led; poput one s moje desne strane, koja je istovremeno s jedne strane pušila, s druge je visjela velika i lijepa santa leda: između nje i stijene nalazio se prostor koji je izgledao poput sobe, sobe, ali goblina ili demona. Te su stijene imale u svom ekstravagantnom obliku nešto od igračaka, ali đavolskih igračaka, bačenih iz pakla.

„Ali u svom izvještaju nisam rekao da sam bio svjedok oluje pod nogama. Kakva šteta! Zapravo, mora biti jako lijepo, vrlo impresivno, gledati dolje razjarene elemente; putovati brzo, slomljen, najstrašniji od meteora, zrak; i dok potonji, kiša, tuča i vjetar napadaju predmetni lokalitet svom snagom i nasiljem; dok ima sve buke, užasa i straha, biti imuni gledatelj i uživati ​​u najljepšem danu! Nikada nisam imao toliko sreće niti očekujem da ću je imati ”.

Pin
Send

Video: Platícame una obra: José María Velasco, Valle de México, 1877 (Maj 2024).