Vikend u gradu Colima

Pin
Send

U skloništu Nevado de Colima i vulkana Fuego razvija se grad Colima, glavni grad istoimene države Meksičke Republike. Tempo života u središtu takozvanog "grada palmi" oscilira između modernosti i spokoja provincije. Razlozi za posjet Colimi su bezbrojni, pa ovdje predlažemo munjeviti izlet, ali s dovoljno vremena da cijenimo i uživamo u ovom prekrasnom djeliću zapada naše zemlje.

PETAK

Kad smo stigli u Colimu, bili smo ugodno iznenađeni tišinom i skladom ovog mirnog grada. Ni ne sluteći, polako smo pustili gas, zaražavajući se sporim ritmom njegovih ulica, dok su nas palme i vlažni i topli zrak podsjećali, u slučaju da smo zaboravili, da je more vrlo blizu.

Idemo do centra, gdje pronalazimo udoban i tradicionalni hotel Cevallos, smješten na portalima. Ovdje počinjemo doživljavati jedinstveni okus provincije, kroz kolonijalnu arhitekturu i sjećanja na jučerašnju Colimu koju je obitelj Cevallos tako prikladno sačuvala na zaprepaštenje svojih gostiju.

Nakon ugodne dobrodošlice odlučili smo izaći i uživati ​​u uzbuđenju trga. Kako bismo se protegli nogama i odmorili od putovanja, prošetali smo VRTOM LIBERTAD, i premda već pada mrak, otkrivamo središnju atrakciju vrta okruženog palmama i bujnim drvećem: kiosk, doveden iz Belgije 1891. godine, i u kojem su svi Četvrtkom i nedjeljom možete uživati ​​u ugodnim muzičkim večerima.

Bacimo pogled na fasadu Katedrale i Opštinske palate, koje se iako zatvorene ističu u pejzažu s upaljenim svjetlima. Zatim smo otišli do ANDADOR CONSTITUCIÓN, pored hotela. Ovdje uživamo u orahovom snijegu „Jovena Don Manuelita“, tradicionalnog od 1944. godine, dok uživamo u notama gitare trubadura i maloj izložbi slikara koji je ponudio svoje pejzaže i portrete.

Požurili smo se do kraja šetnice i stigli do zanatske radnje DIF-a, gdje smo za nekoliko minuta upoznali široku paletu rukotvorina Colimota: autohtone kostime, poput tradicionalnih bijelih haljina izvezenih crvenom bojom korištenih za vrijeme svečanosti Virgen de Guadalupe ili poznati psići xoloitzcuintles oblikovani u glini.

Nakon ove fascinantne turneje odlazimo do GREGORIO TORRES QUINTERO GARDEN, odmah iza katedrale.

Iako nam nedostatak svjetlosti nije dozvolio da u njegovoj istinskoj dimenziji uvidimo ljepotu ovog prostora u kojem rastu mango, tabakini i palme, posjetili smo štandove sa zanatima i zanimljivostima. Ovdje kušamo vrlo posebno i jedinstveno piće u regiji: šišmiš. Iz bule je prodavač izvukao gust i sivkast napitak, dok je objasnio da je napravljen od sjemena poznatog kao chan ili chia, koje je prženo, mljeveno i na kraju pomiješano s vodom. Prije nego što nam je dao izmišljotinu, u nju je ulio dobar mlaz meda od smeđeg šećera. Preporučuje se samo za pustolovna alkoholna pića.

Već opušteni s putovanja i nakon ovog kratkog, ali značajnog pristupa kulturi kolimote, odlučili smo smiriti glad koja se odavno probudila. Uputili smo se prema malom restoranu koji smo otkrili na vrhu PORTALA HIDALGO.

Jeli smo svoja prva predjela od colimotasa: juhe i ukusne pečenice od ribljih plodova i morskih plodova, u pratnji osvježavajućeg piva, dok smo uživali u krajoliku katedrale i vrtu Libertad koji se odozgo mogu cijeniti na ovom otvorenom mjestu.

SUBOTA

Da ne bismo otišli predaleko, odlučili smo doručkovati u hotelu, jer švedski stol na vidiku hvata našu želju.

Smještamo se na kišobran na portalu i uz gutljaj kave i pikona počinjemo otkrivati ​​zgrade, drveće, ljude i sve stvari koje je sunčeva svjetlost probudila.

Uznemireniji nego prethodne noći, posjetili smo BASILICA MINOR CATEDRAL DE COLIMA. Izgrađena je 1894. godine i od tada je, kažu nam, podvrgnuta raznim restauracijama zbog oštećenja uzrokovanih intenzivnim seizmičkim aktivnostima na tom području. Neoklasičnog stila, ima dvije kule ispred i kupolu; kao i njegova vanjska strana, i unutrašnjost je trezna.

Odavde idemo do PALACIO DE GOBIERNO, odmah do katedrale. Riječ je o dvokatnici u francuskom neoklasičnom stilu, koja je u skladu s katedralom. Gradnja palače završena je 1904. godine, i to je, poput Katedrale, projekt majstora Lucia Uribea. Na vanjskoj strani nalazi se zvono, replika zvona Dolores i sat dovezen iz Njemačke. Ulaskom, naš pogled upada u pogled na dvorište omeđeno lukovima, kao i na freske koje se mogu vidjeti kad se popnete na drugi nivo, koje je 1953. godine izradio Jorge Chávez Carrillo, umjetnik kolimote.

Kad odemo, privlači nas vrt Libertad, koji ispred nas obećava da će nas osvježiti od jake vrućine koja se već osjeća u ovo doba dana. Naletjeli smo na jednog od poznatih prodavača tube, koji nas svojim proglasom: „tuba, svježa tuba!“, Ohrabruje da se još više osvježimo ovim slatkim sokom izvađenim iz palminog cvijeta, upotpunjenog komadima jabuke, krastavca i kikiriki.

Prelazimo vrtom i dolazimo na ugao Hidalga i Reforme, gdje nalazimo REGIONALNI MUZEJ POVIJESTI. Ova zgrada iz 1848. godine bila je privatna kuća, hotel i od 1988. godine otvorila je vrata kao muzej. U njegovom prizemlju, među arheološkim komadima, iznenađuje nas replika osovinske grobnice, karakteristična za ovaj kraj, koju možemo procijeniti kroz debelo staklo po kojem hodamo. Ovdje možete vidjeti kako su ljudi sahranjivani u pratnji nekih njihovih stvari i pasa Xoloitzcuintles, za koje se vjerovalo da služe kao vodiči za drugi svijet. U gornjem dijelu izloženi su dokumenti i predmeti koji pripovijedaju o povijesnom razvoju od osvajanja do izvan Meksičke revolucije.

Ponovno idemo ustavnim hodnikom i dvije ulice prema sjeveru dolazimo do HIDALGO GARDEN, gdje se nalazi izuzetno zanimljiv i tačan EKVATORIJALNI SUNČANI SAT. Dizajnirao ga je arhitekta Julio Mendoza, a sadrži obrazloženje o njegovom radu na raznim jezicima. trg je posvećen "ocu zemlje", don Miguelu Hidalgu y Costilli, a nalazi se pored HRAMA SAN FELIPE DE JESÚS, čija je glavna oltarna slika sačinjena od šest niša i na čijem je vrhu križ Hrista. Uz hram je pričvršćena KAPELA KARMENA, trezveni prostor u kojem se ističe predivan prikaz Bogorodice Karmenske s Djetetom u naručju.

Ispred Plaza Hidalgo nalazi se PINACOTECA UNIVERSITARIA ALFONSO MICHEL, gdje smo imali priliku da se divimo dijelu rada ovog izvrsnog umjetnika kolimote. Kažu nam da se djelo Alfonsa Michela smatra izvanrednim u meksičkom slikarstvu 20. stoljeća, kada je ovjekovječeno djelima na meksičke teme izraženim u kubističkim i impresionističkim stilovima. Zgrada je uzorak tradicionalne arhitekture područja; njihov

prohladni hodnici omeđeni lukovima vode nas u razne prostorije u kojima se održavaju izložbe lokalnih umjetnika.

Između vrućine i šetnje probudio nam se apetit. Krećemo prema LOS NARANJOS-u, restoranu udaljenom nekoliko blokova, gdje svoju želju utažujemo s nekoliko molekula enchiladas i mesnom enchiladom u pratnji prženog graha. Izbor nije bio lak, jer njegov jelovnik nudi široku paletu regionalne gastronomije.

Da bismo nastavili obilazak grada, ukrcali smo se u taksi i otišli do PARQUE DE LA PIEDRA LISA, gdje smo pronašli poznati monolit koji je vulkan Fuego bacio prije hiljade godina. Prema popularnoj legendi, onaj ko dođe u Colimu i tri puta klizi po kamenu, ili ostaje ili se vraća. Kao da je to slučaj, poskliznuli smo se tri puta kako bismo osigurali povratak.

PALACIO LEGISLATIVO Y DE JUSTICIA, djelo arhitekata Xaviera Yarta i Alberta Yarze, ugodna je modernistička građevina; Unutra se nalazi zanimljiv mural pod naslovom Univerzalnost pravde, rad učitelja Gabriela Portillo del Toro.

Odmah smo stigli na SKUPŠTINU SEKRETARIJATA KULTURE. Ovdje na esplanadi koja ima skulpturu Juana Sorijana pod nazivom El Toro nalazimo tri zgrade: zdesna je ZGRADA RADIONICA, u kojoj se predaju razne umjetničke discipline. KUĆA KULTURE ALFONSO MICHEL odmah se nalazi, poznata i kao Centralna zgrada, u kojoj se održavaju razne umetničke izložbe, kao i stalna postavka slikara Alfonsa Michela. Ovdje je REGIONALNA FILMOTECA ALBERTO ISAAC i gledalište.

Treća zgrada je MUSEO DE LAS CULTURAS DE OCCIDENTE MARÍA AHUMADA DE GÓMEZ, u kojoj je izložen veliki uzorak arheologije regije. Muzej je podijeljen u dva područja: prvo, u prizemlju, prikazuje istoriju kulture Colimota, dijeleći je na faze. U drugom području, koje zauzima gornji sprat, izloženi su razni komadi koji govore o nekim pred hispanskim kulturnim izrazima regije, poput rada, odjeće, arhitekture, religije i umjetnosti.

Vrijeme brzo teče, pa kako ne biste pobjegli s naše turneje, preselili smo se u UNIVERZITETSKI MUZEJ POPULARNE UMJETNOSTI, jer nam je to široko preporučeno. Bili smo ugodno iznenađeni širokom raznolikošću zanata koji su ovdje izloženi. Od najtradicionalnijih djela, do nevjerovatnih komada popularnih slika iz cijele zemlje: odjeća za popularne festivale, igračke, maske, kuhinjski pribor, metalne minijature, drvo, životinjske kosti, prirodna vlakna i glina.

Još jedna važna tačka prilikom posjete Colimi je VILLA DE ÁLVAREZ, grad čije je porijeklo utvrđeno krajem 18. vijeka. Ime Villa de Álvarez dobila je 1860. godine u čast generala Manuela Álvareza, prvog guvernera države. U ovom gradu, koji je rang grada dobio 1991. godine, nalazimo HRAM SAN FRANCISCO DE ASÍS, neoklasičnog stila i nedavno stvoren (njegova gradnja započela je 1903. godine). Hram je okružen tradicionalnim portalima zaseoka koji još uvijek čuva tradicionalnu arhitekturu popločanih krovova i hladnih popločanih dvorišta unutar kuća.

Ako je nešto vrlo poznato u Villi de Álvarez, to su njene cenadurije, pa je smatramo obaveznom, posebno u ovom trenutku našeg putovanja. Jednostavnost večere Doña Mercedes ne govori o izvrsnom začinjanju svakog njenog jela. Juhe, slatke enhilade, pepeo ili mesni tamale, tost s rebrima, sve je ukusno; a što se tiče pića, atola vanilije ili tamarinda (samo u sezoni) ostavlja nas bez teksta.

NEDELJA

Nakon obilaska grada Colime odlučili smo posjetiti i druge lokacije koje su, jer nisu daleko, obavezne atrakcije posjetitelja. Idemo do ARHELOŠKE ZONE LA CAMPANA, 15 minuta od centra Colime. Ime mu dolazi iz činjenice da su oni koji su ga otkrili u početku razlikovali humku u obliku zvona. Iako se prostire na površini od približno 50 ha, istraženo je samo jedan posto. Ističe se sistem gradnje u kojem su koristili loptasti kamen iz obližnjih rijeka i pronalazak raznih ukopa koji pokazuju njihove pogrebne običaje.

ARHEOLOŠKA ZONA KANALA naša je sljedeća destinacija. Ovo naselje procvjetalo je između 1000. i 1400. godine nove ere; ima površinu od blizu 120 ha. Poznato je da su stanovnici tog područja iskoristili obsidijan, a osim toga izrađivali su razne potrepštine i metalne alate, posebno bakar i zlato. Njegove zgrade uključuju igru ​​loptica, Plaza de los Altares, Plaza del Día i Night i Plaza del Tiempo. Skreće nam pažnju stubište s kalendarskim hijeroglifskim stepenicama, slično kao u središtu Meksika.

Na putu do Comale nalazimo ugodno mjesto poznato pod nazivom KULTURNI CENTAR NOGUERAS, gdje je prikazano naslijeđe kreativnog genija porijeklom iz Colime, Alejandra Rangela Hidalga, koji je živio u ovoj hacijendi koja datira iz sedamnaestog stoljeća, a danas pretvorena u muzej koji nosi njegov ime, a koja izlaže pred hispansku keramiku, kao i uzorak njegovog djela kao slikara, ilustratora karata, namještaja, rukotvorina i scenografa.

S jedne strane, ali kao dio istog kompleksa, ECOPARQUE NOGUERAS nedavno je otvoren za javnost, koja promovira ekološku kulturu. Ima područja vrtova ljekovitog bilja i nudi zanimljive ekotehnologije.

Po dolasku u COMALA iznenađujemo se otkrićem da je daleko od toga da je to suh i nenaseljen grad koji je opisao Juan Rulfo. Već smo gladni stigli i smjestili se u jedan od botanero centara ispred glavnog trga, gdje smo zatekli muzičke grupe kako raduju večere. Naručili smo jedan od tradicionalnih Comala punčeva, hibiskusa i oraha, a prije nego što smo pitali o hrani, započela je nepregledna parada tipičnih grickalica. Tavice od ceviche tostada, cochinita i lengua, supe, enchiladas, burritas ... pošto smo shvatili da je to svojevrsno nadmetanje zalogajnice i konobara, morali smo odustati i tražiti da nas više ne poslužuju. Inače, ovdje se plaćaju samo pića.

Odmah smo otišli kupiti nekoliko boca tradicionalnog punča, sada napravljenog od kafe, kikirikija, kokosa i suvih šljiva. I za kraj, poput kruha Comala, posebno njeni pikoni, također su vrlo tradicionalni širom Colime, pratili smo slatki miris koji je procurio iz pekare La Guadalupana koja je pokrivala nekoliko ulica.

Došlo je vrijeme za odlazak i mi žudimo za nekim mjestima izvan grada, poput MANZANILLOA, NACIONALNOG PARKA VOLCÁN DE COLIMA i ESTERO PALO VERDE, da nabrojimo samo nekoliko. Ali dok klizimo niz glatki kamen, sigurno ćemo se vratiti vrlo brzo.

Pin
Send

Video: BARE COLIMA (Maj 2024).