Chiapas: za globetrottere s dobrim apetitom

Pin
Send

Pridružite nam se u fascinantnom obilasku različitih gradova ovog entiteta kako biste uživali u njegovim nebrojenim jelima, mješavini sastojaka i tradiciji predšpanskog i mestizog.

Nije ni čudo što se ovo putovanje završava tamo gdje je započelo, jer se to obično tako dogodi. Mislim, ovaj kulinarski trag nikao je oko zimskog krijesa, kada je čitav tim Nepoznati Meksiko za večeru smo imali čipilin i cambray tamales, kao i svakog decembra. Zašto tražimo uvijek isto? Sigurno je to bilo jedno od omiljenih jela mnogih poput nas, ne baš iz Chiapasa. Deset čuda svega bilo je u modi, zašto ne istražiti koja su bila 10 omiljenih jela Meksikanaca? I sada smo tu ... istražujemo kako se prave čipilin tamale i saznajemo više o drugim gastronomskim čudima ove čudesne zemlje.

Júbilo tuxtleño

Kaže se da je u Tuxtla Ne postoji nijedna porodica koja nema člana koji je bio muzičar i druga koja ne zna kako napraviti tamale. Da li je istina? Na aerodrom ove prijestolnice stigli smo početkom subote popodne i činilo se kao izvrsna ideja da pročistimo detalje našeg puta u zalogajnici. Guadalupana, otvoreno mjesto, vrlo lijepo, sa živom muzikom. Naručili smo Parrilla Guadalupana koja se sastojala od churrasca, bočnog odreska, goveđeg mesa, toreado čilea i graha. Kuping je bio 2 × 1, pa smo pojeli malo i osvježili se prije odlaska u Vrtni park Marimba.

Neoprostivo je otići u Tuxtlu i ne provesti barem dva ili tri sata uživajući u spektaklu koji predstavljaju i muzičari marimbístico-a i ljudi koji su spremni na te ukusne večeri. Turisti i lokalno stanovništvo uživaju i osjećaju pravu atmosferu zabave. Mislili smo da je to samo zato što je subota, ali rekli su nam da sedam dana u sedmici ima muzike i plesa!

Prešli smo ulicu samo u susret Muzej Marimba. Najviše mi se svidjelo što je interaktivan i možete isprobati neke od instrumenata, prave zvučne dragulje. Najzanimljivije je bilo vidjeti primjer jolotli ili marimbe iz rupe, datirane 1545. godine, pronađene na farmi Santa Lucía, u općini Jiquipilas. Riječ je o 62 cm dugim ključevima od ružinog drveta koji su postavljeni 10 cm iznad rupe u zemlji koja služi kao rezonator. U muzeju smo također saznali da je Marimba žensko ime u Africi, a kako ovaj instrument vuče korijene s tog kontinenta, logično je da je tako i nazvan. Za nekoliko sati shvatili smo da marimba nastavlja davati identitet i jedinstvo narodu Chiapasa i uspjeli smo da nas zaraze njihovom radošću, dok smo se do kasno u noć vraćali na zabavu pored kioska.

Domaćini su nas potom odveli u jedan od najtradicionalnijih restorana u gradu i možda državi, Pichanchas. Zaista je vrlo posebno jer sažima radost, boju, dobar humor i izvrsnu kuhinju ljudi iz Chiapasa. Sa plafona vise zvona koja morate zazvoniti da proslavite izlaz pumpe, piće napravljeno od ananasa, mineralne vode, votke, prirodnog sirupa i puno leda koji se poslužuje u buli ili tekomatu, odatle se počinjete aklimatizirati. Gabriel, naš konobar, objasnio nam je jelovnik i predložio jedno od onih jela u kojima se isproba malo od svega: tuxtleke, turule, salpicón, svježi sir, kreten, dimljena šunka iz San Cristóbala, kobasice, cochito i pictes. Dok su sve ove delikatese paradirane, folklorni balet bio je izložen u središtu restorana, koji je poput dvorišta tih starih i lijepih kuća na jugoistoku. Bilo je to lijepo veče.

Tajne Vicente

Profesionalni putnici ne ostavljaju prvi dojam i znamo se rezervirati za posebne trenutke. Možda se pitate na što mislim ... jer smo mogli "ući" u chipilín tamales iz Tuxtle, ali neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, Željeli smo otići do kuće stručnjaka kako bismo naučili i kako ih praviti, iako je chipilin (Crotalaria longirostrata) pomalo teško pronaći izvan Chiapasa, jer je to zeljasta mahunarka sa srednje velikim listovima svijetlozelene boje i ugodnog okusa koja raste samo u region.

Kad smo se preselili u Comitán de Domínguez i primijetili su da se ova biljka koristi za mnoga variva, poput čipil čorbe s bolitom ili juhe od graha s čipilinom (koja također sadrži govedinu ili svinjetinu), sjetio sam se citata iz jedan od naših suradnika, Jaime Bali, „Pogled na Comitán de las Flores bez poznavanja njegove povijesti predstavlja rizik koji svaki putnik koji poštuje sebe ne bi trebao preuzeti. Obavezno je znati da je ovaj prekrasni grad u 16. stoljeću osnovao Pedro Portocarrero i da je do danas mogao biti glavni grad države. Iako su historija i tijek vremena odnijeli tu privilegiju Comitánu, istina je da je skupio druge nagrade zahvaljujući nizu događaja povezanih s onim što je Alejo Carpentier nazvao čudesnim stvarom “.

U to smo stigli na vrata dame Vicenta Espinosa, koji nas je nasmiješeno pozvao da uđemo i otišli smo ravno u kuhinju, jer je već imao sve spremljene sastojke da nas nauči kako napraviti čipil tamale. Rekla nam je da se ovaj recept prenosi s koljena na koljeno i da mu je pokušala dati vlastiti pečat, što ju je proslavilo širom Comitana, jer dnevne narudžbe ne čekaju dugo. Jedan od najvažnijih detalja s kojim Vicenta postupa, za razliku od recepta koji smo vam dali u izdanju 371, je taj što ona sama kuva kukuruz sa krečom i uzima ga za mljevenje, s tim što tijesto priprema kod kuće. Tada smo bili svjedoci gotovo cijelog procesa i napravili nekoliko tamalesa s njom. Već je imao spremnih za nas, netom iz lonca i pozvao nas je na ovu poslasticu posluženu s vrlo dobrim začinjenim umakom koji je pripremio s kuhanim i izmiješanim rajčicama, cilantrom i habanero paprom (1 čili na svakih 10 rajčica, ako ne želite previše začinjeno) . Za njegovim stolom uživali smo u njegovom društvu i ukusu tamalea i vjerujte mi, topili su se u ustima! Okus je bio nježan, savršen balans sastojaka, glatke teksture, jednostavno spektakularan.

San Cristóbal, njegove četvrti, njegov okus

Sretni što smo postigli svoj glavni cilj, preselili smo se u San Cristóbal de las Casas. Oduvijek sam vjerovao da noćni dolazak na odredišta ima posebnu čaroliju, suptilna je, zastrta i pomalo misteriozna dobrodošlica. Daje zanimljiv okus putovanju.

Nakon što smo malo prošetali i uživali u neuporedivoj atmosferi ovog Čarobnog grada, ušli smo u mjesto koje smo voljeli, u bar Revolucija. Može se smatrati prijeko potrebnim. Stvarno. Je na Glavni šetač (vrlo ugodno i blizu sve akcije), atmosfera je ugodna, hrana je vrlo dobra i s izvrsnim cijenama, a najbolje je što se dnevno predstavljaju dvije grupe (od ponedjeljka do nedjelje, jazz, salsa, reggae, blues , od svega). Provedu najmanje tri sata vrlo zabavno, a čak možete i plesati. Udoban hotel Stara kuća Bilo je to naše kratkotrajno prebivalište, iscrpljeni smo pali.

Sutradan je sunce otkrilo ono što je prije Kolonije bila Dolina Jovela, s tim planinama i tom ranom maglom koja joj daje posebnu dimenziju i koja je toliko podsjećala na kolonizatore sjeverne Španije. Od tada je ovaj grad zadržao svoje dobro definirane četvrti: Guadalupe, Mexicanos, El Cerrillo, San Antonio, Cuxtitali, San Diego i San Ramón. Još jedno kolonijalno nasljeđe su njegovi mali trgovi sa susjednim crkvama. Sve lijepo i vrijedno divljenja. San Cristóbal je jedno od rijetkih mjesta koje preporučujem da hodate centimetar po centimetar, a svako malo zaustavite se da pojedete kukuruznu palačinku, pitu od jabuka, sladoled ili komad hljeba, tako posebne na ovom području. Još jedna dobra preporuka za jelo je restoran Vrtovi San Cristóbala, na putu koji vodi do San Juan Chamule, njegovo je mjesto jedna od njegovih prednosti, jer je to vrlo lijepo imanje s izvrsnim pogledom i na putu je do sela Tzotzil i Tzeltal. Tamo smo probali neke kreolske specijalitete kao što su juha od kruha, pečeni cochito, bademov jezik i pepita s kretenom.

Chiapa de Corzo: još jedno jako jelo

Proveli smo nekoliko dana u “San Crisu”, ali Grijalva nas je snažno zvao, pa smo krenuli prema Chiapa de Corzo. Tamo je obavezna šetnja obilazak Nacionalni park Kanjon Sumidero. Čamci polaze s mola cijeli dan.

U ovom slikovitom gradu visoke i vlažne temperature i renesansnog, mudejarskog i baroknog zraka postoje i vrlo dobra mjesta na kojima možete uživati ​​u regionalnoj hrani. Primjer je Zvonik, gdje su nas izvrsno počastili, a mi smo probali juhu s rezancima s kuhanim jajetom, trputcem i grožđicama, goveđi menudo u umaku od jetre i aromatičnog bilja, kreten s chilmolom, sve u pratnji svježeg Rayón sira. Zatim, kasnije i nakon obilaska centra grada i uspona do ruševina prve crkve San Sebastiana, zaštitnika grada, sreli smo se Sijalica, bar na korak od mola. Otkrili smo da je to raj!

Još sati do ZooMata

Na povratku do Tuxtle doslovno "ulazimo" u hotelske sobe da povratimo energiju i sada, sutradan, idemo u rezervat veći od 100 hektara, El Zapotal, dom stotinama životinja koje žive u uvjetima sličnim njihovom prirodnom staništu. Predlažemo da obiđete mirno turneju i uživate u ovom zoološkom vrtu, koji je časopis Animal Kingdom klasificirao kao „najbolji u Latinskoj Americi“.

Zaljubljen sam u sve što raste u Chiapasu, u zelenilo koje vam odjednom ispunjava pogled, sa svojim radosnim vodopadima i jezerima koja iznenađuju nestvarnim nijansama; njenih rijeka i svake od biljaka koje obogaćuju njegove obale; Obožavam huk saraguata i želim da zvuk džungle bdije nad mojim krevetom da sakupi najbolje misli prije nego što zatvorim oči. Ali sada su me osvojili i njezini okusi i mirisi kuhinje, što je ništa više od jedne od mnogih vrlina ljudi u Chiapasu, još jedne koju daju punim rukama.

5 osnovnih stvari u Chiapasu

-Ples u Marimba Park, u Tuxtli.
-Uzmi hladnu čašu taskalata.
-Posjetite groblje i ruševine stare crkve u Sveti Sebastijan u San Juan Chamuli, pored svoje sadašnje crkve, poznate u cijelom svijetu.
-Konzultirajte "taster" na Muzej tradicionalne medicine Maja San Cristóbal.
-Kupi prelepo tekstila San Lorenzo Zinacantán.

The ABC Chiapas hrane:

-Chirmol: paradajz sos kuvan, samljeven i pomešan sa čilijem, lukom i korijanderom.
-Cochito: svinjetina u marinadi.
-Kobasice: koncentrirane su u gornjim gradovima, kao što su San Cristóbal i Comitán, posebno chorizos, kobasice, šunke i longanize.
-Pepita s kretenom: glavno varivo na specijalnim zabavama ili na januarskom sajmu u Chiapa de Corzo. Napravljen je od mljevenih sjemenki bundeve sa začinima s trzajem (sušena govedina u trakama i soljena).
-Picte: kukuruzni tamale slatkog okusa.
-Poš: destilat šećerne trske.
-Pux-xaxé: paprikaš s komadićima kravljih iznutrica, ukrašen madežom od paradajza, čili paprike i kukuruznog tijesta.
-Hleb od juhe: slojevi hljeba i povrća, okupani u čorbi začinjenoj začinima, ističući šafran.
-Taskalat: mleveni tostirani kukuruz u prahu, anato, cimet, šećer koji se priprema sa vodom ili mlekom.
-Turula: sušene škampi sa paradajzom.
-Tuxtleca: govedina kuvana sa limunom.
-Tzispolá: goveđa juha s komadima mesa, slanutkom, kupusom i raznom čili papričicom.
-Zats: gusjenica noćnog leptira poznata u gorju Chiapas. Kuva se vodom i solju. Ocijedite i pržite svinjsku mast. Jedu se s tortiljom, limunom i zelenim čilijem.

Kontakti

Muzej kuće dr. Belisario Domínguez
Av. Central Sur No. 29, Downtown, Comitán de Dominguez.

Muzej majanske medicine
Calzada Salomón Gónzalez Blanco br. 10, San Cristóbal de las Casas.

Muzej Marimba (besplatna nastava od utorka do subote)
Ugao Central Avenue sa 9a. Poniente s / n, Tuxtla Gutiérrez.

Pasaje Morales (slatkiši i turističke agencije)
Zajedno sa opštinskim predsedništvom Comitán de Domínguez.

Chipilín tamales u Comitánu
Gospođa Vicenta Espinosa
Tel .: 01 (963) 112 8103.

ZooMAT
Calzada a Cerro Hueco s / n, El Zapotal, Tuxtla Gutiérrez.

Jeste li probali neko od jela koja čine bogatu gastronomiju Chiapasa? Recite nam nešto o svom iskustvu ... Komentirajte ovu bilješku!

Chiapas kuhinjaChiapas gastronomijaChiapas jela

Urednik nepoznatog meksičkog časopisa.

Pin
Send

Video: ATTACKED by BATS! Palenque Mayan Ruins, Chiapas Mexico (Maj 2024).