Osvajanje El Gigantea (Chihuahua)

Pin
Send

Nakon dugog i uzbudljivog dana spustili smo se uz zid diva i saznali smo da je to najviši od svih poznatih u zemlji.

1986. godine, kada su članovi Spealoške grupe Cuauhtémoc (GEC) započeli istraživanja provalije Candameña, u sjevernom dijelu Sierra Tarahumare u Chihuahua, ubrzo su locirali veliko kameno lice koje se isticalo prema sredini ovo. Stijena ih je toliko impresionirala da su je nazvali El Gigante, ime koje traje i do danas.

Tokom preliminarnih istraživanja vodopada Piedra Volada 1994. godine (vidi Nepoznati Meksiko br. 218), potvrdio sam veličinu ovog velikog zida. Tom prilikom izračunali smo da će biti visok između 700 i 800 metara, potpuno okomit. Jednom kad je vodopad osvojen, javila se ideja o spuštanju s vrha El Gigante, tamo gdje započinje, do rijeke Candameña, gdje završava.

Prije organiziranja spuštanja, proučavan je zid kako bi se odredila ruta za spuštanje, a spuštanje i ostale tehnike izvedene su, između ostalih, na vodopadima Piedra Volada (453 m) i Basaseachic (246 m). Tijekom studije bilo je zanimljivih nalaza, poput prvog istraživanja jaruge Piedra Volada, koja je do tada bila potpuno netaknuta, kao i vrha El Gigante.

Većina članova GEC-a odlazi iz grada Cuauhtémoc u nacionalni park Basaseachic, gdje se nalazi El Gigante. Da bismo osvojili ovaj zid, podijelili smo se u tri skupine: napadačku skupinu koja bi bila zadužena za čitav silazak i dvije grupe za podršku; jedan se nalazio ispod, na rijeci Candameña, a drugi na vrhu i prvom dijelu zida. Ruta koju smo odabrali za silazak uključivala je dvije široke izbočine koje će olakšati sve manevre ekspedicije.

Napustili smo Cajurichic i u Sapareachiju osnovali bazni logor. Naši vodiči bili su gospodin Rafael Sáenz i njegov sin Francisco.

Bilo je 15:30. kad smo stigli na vrh El Gigante. Odatle imate jedan od najspektakularnijih pogleda na čitav planinski lanac. Rijeka Candameña se vidi gotovo kilometar direktno ispod, ispred oko 700 m je druga strana klanca vertikalna poput El Gigantea, zato je klisura Candameña toliko impozantna, jer je vrlo duboka i vrlo uska . Takođe, na manje od 800 m udaljenosti imali smo vodopad Piedra Volada pored sebe. Zaista fascinantan prizor.

Gotovo sa vrha rađa se pukotina, sa jakim nagibom paralelnim zidu, kroz koji započinjemo spuštanje do prve izbočine.

Tamo smo postavili prvi kamp i manevre završili oko 9 sati noću. Polica je vrlo široka; Dužine 150 m, širine 70 ili 80 m, iako se činilo da je proučavanje fotografija na zidu pomalo beznačajno. Njegov je nagib vrlo strm i pronašli smo samo jednu tačku na kojoj smo mogli kampirati u relativnoj udobnosti. Gotovo je potpuno pokriven vegetacijom.

Sutradan smo nastavili spuštanje. Da bismo došli do obale morali smo položiti kablove. Ispod prve police nalazimo drugu. Izračunali smo da je između njih dvoje pucao oko 350 metara. Tokom jutra smo postavili kabel za ovaj spust. Prije silaska divimo se panorami kanjona. Vidjeli smo rijeku na oko 550 m ispod i beskonačnost vrhova i bočnih potoka.

Kako sam silazio, primijetio sam da kabel nije bio potpuno slobodan, kao što smo pretpostavljali, ali da je vrlo lagano dodirivao stjenoviti zid i to je uzrokovalo zaglavljivanje kabla; pored toga, zid je pun biljaka koje su lokalno poznate kao palmitas, slične zakatonu, ali veće. Njegova je brojnost takva da se kabel zapetljao između njih, pa je spuštanje bilo sporo i morao sam nekoliko puta stati da ga raspletem.

Na pola puta, u najvažnijoj diviziji, Victor je sišao da mi pomogne u manevrima. Trebalo nam je četiri sata da završimo spust zbog ovih problema i završili smo pred sam mrak.

Druga je izbočina mnogo manja od prve i nagnuta, ovdje nalazimo samo izuzetno neudobno mjesto za bivak.

Ova druga projekcija predstavlja zatvoreniju vegetaciju od prethodne, pa nam je sljedeći dan, kada smo pokušali doći do obale kako bismo nastavili spuštanje, trebala mačeta.

Računali smo da nam je za dolazak do rijeke još potreban rapel od oko 200 metara. Znali smo da glavna linija koju dovodimo više neće doći do nas, pa sam se spustio s dodatnim kablom dužine oko 60 m. Da se kabel ne bi zapleo između uložaka, nosio sam ga u savršeno posloženoj torbi, na takav način da je trčao dok sam silazio, naravno da je gotovo na kraju imao veliki čvor koji bi me automatski zaustavio u slučaju bilo je gotovo prije nego što smo stigli do rijeke.

Glavna linija nije stigla ni dodavanjem dodatnog kabla. Tada je carscar sišao s jednim od pomoćnih kabela koje je donio, posljednjim koji smo imali. Dok sam ga čekao, razmišljao sam o krajoliku kanjona.

Bila sam oduševljena, ushićena i shvatila sam da smo vrlo blizu postizanja našeg cilja. Dolje sam mogao vidjeti rijeku tako blizu da sam čak mogao razabrati kamp i članove grupe za podršku koji su nas čekali.

Brzo sam stigao do kraja kabla, preskočio prvi čvor i onda vezao zadnju dužinu kabla koji smo nosili. Bio sam udaljen oko 20 m od rijeke i već sam mogao verbalno komunicirati sa grupom.

Preskočio sam ovaj posljednji čvor i polako se spustio. Da sam se direktno spustio, pao bih u veliki bazen, ali Luis Alberto Chávez, vođa grupe za podršku, pomogao mi je da se preusmjerim i okretnim skokom stigao sam do malog ostrvca pijeska usred bazena. Sišao sam s kabla i stigao do obale rijeke. Uz velike zagrljaje i radio komunikacije, čestitamo sebi na uspjehu koji smo postigli. To se ponovilo nekoliko minuta nakon što je carscar stigao do rijeke.

U ponoć smo putem radija uputili čestitku drugoj grupi koja je još bila na prvoj polici. Veliki krijes koji smo napravili osvjetljavao je širok sektor donjeg dijela zida El Gigantea, bila je to prekrasna vizija, pomalo danteška, zid je doživljavan čarobnim pod utjecajem meke i narandžaste svjetlosti plamena koja kao da je plesala .

Div se podigao na noćno nebo. simulirao je ogroman trokut usmjeren prema nebu; zvjezdano nebo istaklo je siluetu tog velikog zida.

Otprilike dva dana trebalo nam je da izađemo iz kanjona. U Basaseachic-u popodne pripremamo slavljenički obrok. Zatim smo svi krenuli za Cuauhtémoc.

Nekim mjerenjima koja smo obavili tokom ekspedicije, uspjeli smo s određenom preciznošću utvrditi veličinu El Gigantea: 885 m, bez sumnje, najvišeg zida do sada poznatog u zemlji. I premda ga osvajamo spiljskim tehnikama, odozgo prema dolje, ovaj zid i mnogi drugi čekaju penjače.

Izvor: Nepoznati Meksiko br. 248 / oktobar 1997

Pin
Send

Video: Chihuahua feeding time (Maj 2024).