Aguaselva, zeleni raj za otkrivanje u Tabascu

Pin
Send

Pored rekreativnih aktivnosti, ovo mjesto nudi istinska prirodna utočišta u kojima će ljubitelji avanture biti zahvaćeni strahopoštovanjem.

Zbog svog privilegiranog položaja u ekvatorijalnoj zoni, tačno na vrhu koji se spaja Veracruz i Chiapas, ovom skrivenom uglu geografije Tabasca pogoduju obilne kiše, što objašnjava postojanje bujne tropske vegetacije, desetine vodopada, rijeke, kanjone i strmi teren, na kojem se prije više od hiljadu godina razvila Zoque kultura.

Spremni da istražimo mjesta koja nikada prije nismo vidjeli, stigli smo u grad Malpasito da ostanemo četiri dana. Tamo smo odsjeli u udobnoj kabini i unajmili usluge Delfina, stručnjaka s poznavanjem regije koji će nas tog jutra uputiti do našeg prvog cilja: brda La Copa.

Šolja
To je stijenska formacija smještena na vrhu brda, 2 kilometra istočno od grada i visoka 500 metara. Nakon dva sata stigli smo do vrha, sve je bilo spektakularno: intenzivno plavo nebo prošarano bijelim oblacima i neizmjerna zelena ravnica koja se proteže do horizonta rijekom Grijalva i branom Peñitas.

Izbliza, ovaj stjenoviti bedem mnogo je veći nego što se čini. Računamo da je visok oko 17 metara i težak 400 tona, ali ono što nas je zaista iznenadilo, pored sličnosti sa čašom, jest i to što je izdržao nalet vode i vjetra, seizmičke pokrete i erupcije vulkana, bez rušenja. sve kad se uzme u obzir da je u neizvjesnoj ravnoteži na ivici litice.

La Pava
Ovaj vodopad je jedan od najljepših i najpristupačnijih, nalazi se na 20 minuta od Malpasita, a ime je dobio po brdu La Pava, trokutastoj masi okrunjenoj stijenom u obliku ove znatiželjne male životinje. Zagrijani iz šetnje, zaronili smo u jedan od bazena formiranih kristalno čistom vodom koja je pala sa 20 metara.

Cvijeće i blizanci također iznenađuju
Sutradan smo vrlo rano krenuli prema gradu Francisco J. Mújica, ali prije toga zaustavili smo se na vodopadu Las Flores, visokom preko 100 metara, vidljivom od milja zbog bijelog toka. Ime potiče od orhideja, paprati i egzotičnih biljaka kojima obiluje okolina. Naš vodič objasnio je da veći dio godine ima vode, ali od septembra do novembra njezin volumen se povećava i stvara se veo koji se vali pod utjecajem vjetra i koji se, gledajući iz daljine, čini da pada usporeno.
Putovanje ne može biti grandioznije, jer Aguaselva zauzima planinsko područje krečnjaka i magmatskih stijena, dom dubokih kanjona i uskih dolina, s vrhovima visokim od 500 do 900 metara, čije porijeklo datira od 40 do 65 miliona godina.

Kilometrima nakon Las Floresa, na lijevoj strani kamenog zida koji omeđuje cestu, pogodila su nas dva vodopada visine od 70 metara, međusobno odvojena uskom trakom. Zaustavili smo vozilo i nismo puno prepješačili, samo 50 metara, sve dok nismo razmišljali o sceni džungle sa pozadinom vodopada Las Gemelas.

Znakovi života
Popodne smo stigli u grad Zoque Francisco J. Múgica, koji sadrži najveću količinu isklesanog kamenja u cijeloj državi. Za ovaj dan, patrijarh grada, Don Toño, predložio nam je da posjetimo petroglife i obližnji vodopad.

Izrezbareno kamenje nalazi se na izlazu iz grada, a kako se netko kreće dolinom, pojavljuje se sve više i više. Neke su velike stijene visoke do 7 metara, s pet, šest i do deset gravura koje predstavljaju ptice, majmune, kornjače, zmije i druge životinje, geometrijske figure i ljude. Ima ih više od 200, ali niko se ne može uporediti s veličanstvenošću El Abuela, on predstavlja muškarca s bradom, koji u sedećem položaju i poštovanju pije, pije iz tikve.

Prisustvo ovih pećinskih radova i 36 arheoloških nalazišta, pored ostalih svjedočenja, naveli su arheologe na pretpostavku da je Aguaselvu u ranim vremenima naseljavao narod lovaca-sakupljača.

U blizini, nakon što smo prešli rijeku i sišli stazom, došli smo do vodopada Francisco J. Múgica, koji je visok 40 metara, i iako nije najveći, prirodni krajolik koji ga okružuje nadmoćno je lijep; Jaki gvanakati, sapoti, mulati, ramoni i drugo drveće neobično poput matapala čine vegetacijski zid s beskonačnošću vrsta koje čovjek do tada nije poznavao.

Povratak u grad vratili smo snagu ukusnom pilećom juhom. Neki se mještani odlučili za alternativni turizam i nude hranu i smještaj u kabinama sa svim uslugama, prodajom rukotvorina, pa čak i spa uslugom sa masažama i čišćenjem biljem.

Vodopad Los Tucanes

U 6:00 ujutro konji su bili spremni i krenuli smo prema Los Tucanesima, između strmih uspona i padova, popraćeni pjesmom ptica i krikom saraguatosa. Nakon nastavka pješice kroz jarugu, konačno smo bili ispred vodopada čija je pozadina 30 metara visoka kamena zavjesa na kojoj drveće, vinova loza i biljke pružaju rajsku sliku. U proljeće, kada vrućina postane intenzivna, ovo mjesto posjećuju jata ptica, posebno tukana, pa otuda i njegovo ime.

Veo

Potok se nastavlja i 100 metara kasnije nestaje uz veliku tutnjavu niz klisuru. Don Toño nam je objasnio da je ovo najspektakularniji vodopad od svih, ali bilo je potrebno sići drugom rutom da bismo došli do njega. Mogli bismo se i spustiti, ali nisu svi znali tehniku, pa smo se probili strmim brežuljkom dok nismo stigli do fantastičnog kanjona. Voda je oblikovala stijenu na takav način da veliki zidovi, kanali i šupljine daju život divnoj slici na čijem je vrhu vodopad Velo de Novia, a koji zasljepljujuće pada sa visine od 18 metara.

Napokon, nakon obilaska ove zemlje džungle i vode, naša avantura završila je na arheološkom nalazištu Malpasito, ceremonijalnom centru kulture Zoque naseljenom u kasnoklasičnom periodu, između 700. i 900. godine naše ere, od koje smo se oprostili. naših prijatelja i zadnji put smo se divili nevjerovatnom krajoliku Aguaselve.

Kako doći do Aguaselve

Aguaselva se nalazi u Sierra de Huimanguillo, na jugozapadu države. Ulazite na saveznu magistralu 187 koja ide od grada Cárdenas, Tabasco, do Malpasa, Chiapas, skrećući lijevo nekoliko kilometara prije nego što stignete do grada Rómulo Calzada.

Ako krenete od Tuxtle Gutiérrez, morate ići saveznom magistralom 180.

Pin
Send

Video: Villahermosa, Especial Travel Influencers (Septembar 2024).