Ciudad Juárez do Parrala, Chihuahua. 2. dio Evo villista

Pin
Send

Kad smo krenuli rutom koja vodi do glavnog grada države, sjetio sam se da je prethodne noći, noći bez mjeseca, u Paquiméu, s krova Muzeja sjevernih kultura, bilo moguće cijeniti zvijezde u svoj njihovoj veličini. Praktično je Mliječni put nad nama stvorio neopisivu školjku.

Mayté Luján, koji nas je pozvao da dođemo, rekao nam je tada: "Nisam želio da odu bez ovog osjećaja, bez ove privilegije." Iako Paquimé nije na brdu, njegovi su neobični stanovnici bili usred pustinje i bez ikakvog svjetla u blizini, zasigurno kad su ugasili posljednji požar koji su im mogli biti referenca, zvijezde, maglica Orion, maglica Andromeda ili Osas, dur i mol. Vedro nebo im je omogućilo da se koriste zvijezdama da se vode usred noći, kada su prelazili ravnice današnjeg teritorija Chihuahuana.

Nismo više na svojim leđima imali samo sjećanje na Paquiméa i krenuli smo prema Parralu kako bismo stigli na vrijeme i promatrali dolazak konjanika koji će sudjelovati u zauzimanju grada 19. jula, tokom razvoja dana Villista.

PANAMERIČKI AUTOCESTA

Uskoro ćemo doći do spoja s Panameričkom autocestom, za koju Chihuahuas u svojoj sklonosti velikanima često kažu: "Nećeš vjerovati, prijatelju, ali ova autocesta povezuje New York s Buenos Airesom." Oni, kao i druge ljudske grupe, misle da je središte svijeta ovdje, vrlo blizu regije tišine i da se u takvim presudnim trenucima ne bi usudio tvrditi drugačije.

Tako nastavljamo do Galeane, Flores Magona, Ojo Lagune, Mariquipe, Santa Cruz de Villegasa, a već vrlo blizu je Parral, gdje je Francisco Villa jednom rekao: "Znaš li koji prijatelj? Uvijek sam volio da ovaj grad čak i umre."

PRETHODNIK

Pablo nikada nije bio u Parralu, a ja sam iskoristio dugačak dio puta da mu pričam priče vezane uz ono što će vidjeti kasnije, većina priča dio je Parralovih kronika, koje sada povjesničari prenose s objektivnošću koja ih karakterizira. Pa sam mu rekao o don Pedru de Alvaradu, a zatim bi Pablo snimio nekoliko slika svoje kuće, koja je sada istorijski spomenik. Prema mojoj baki Beatriz Baca, Don Pedro, kako su ga tada zvali, bio je gambusino koji je tražio zlato, a posljednji put jedva je otišao i uspio je dobiti kredit za opremanje svoje ekspedicije. Čak je čula kako je zaposlenik kuće Tallforth rekao don Pedru "ovo je posljednji put da ćemo ga posuditi."

Kakvo bi bilo iznenađenje Parralaca kada bi saznali da je Don Pedro pronašao rudnik odakle je vadio minerale kako bi akumulirao bogatstvo kojim je sagradio palaču Alvarado i drugu gdje je rođena heroina Pararala, koja je uz pomoć učenika protjerana kontingentu trupa koji je bio dio kaznene ekspedicije koja je prešla meksičku granicu u potrazi za Villom. Tada bi bila prilika da imamo fotografiju kuće Griensen, kao i kuće Stallforth, iste one gdje se Don Pedro opskrbio da bi krenuo u potragu za mineralima.

LA PRIETA

Usred priče ušli smo u Parral, a nedugo nakon kotrljanja ulicama ugledali smo brdo na kojem se nalaze radionice La Prieta i vitlo za silazak u rudnik, isto ono koje je gradu dalo mogućnost da postane rudarski emporijum tokom mnogih godina. Danas je dio obilaska, posjetitelji se mogu spustiti na jedan od 22 nivoa, a dobar dio tih nivoa poplavljena je vodom koja se podigla kad su je pumpe prestale vaditi.

To je ona ista ona koja je izazvala zavijanje sirene s promjenama smjena i koja je uznemirila moju majku Beatriz Wuest Baca u njenom djetinjstvu, kada je u pogrešno vrijeme čula kako ukazuje na nesreću, i uzrokovala kovitlanje rodbine rudara ispred rudnik da otkrije šta se dogodilo.

ČEKAJUĆI KABALGAT

Već smo bili u Parralu, a sada smo trebali čekati samo jednu noć da uživamo u emisiji zakazanoj za 19. jul u 10 ujutro, tačno uoči smrti Francisca Ville, koja se dogodila 20. jula 1924. Dok Stoga je Pablo iskoristio popodne i snimio nekoliko snimaka La Priete. U zoru sutradan izašli smo u potragu za prvim zrakama sunca, trenutkom u kojem svi fotografi žele napraviti najbolje snimke La Priete.

Sutradan u zoru izašli smo u potragu za prvim zrakama sunca, trenutkom kojeg svi fotografi traže da naprave najbolje fotografije. Prelazimo grad šetajući ulicom Mercaderes dok ne dođemo do Plaza Guillermo Baca, a tom rutom gledamo korito rijeke i ugledamo most od kreča i kamena preko korita rijeke koja prolazi gradom centimetar po centimetar. Mnogo puta je u prošlosti poplavljalo sve dok brane nisu završile svoj zamah.

Nakon te jutarnje sesije i ukusnog doručka u pratnji gordita, otišli smo do železničke stanice da čekamo dolazak seljana. Kažu nam da su još uvijek u Maturani i da smo razmišljali da idemo u tom smjeru, ali u tom trenutku ljudi su počeli vikati: "Dolaze." Novinar lokalnih novina pokazao nam je svoju kameru od hiljadu bitaka, José Guadalupe Gómez, koji nam je rekao o događaju, bio je sretan što Pablo i ja pokrivamo događaj i spremio se da zajedno sa nama sačekamo Villiste .

SPEKTAKULARNI DOLAZAK

Na čelu raspoređivanja nalazi se parni stroj, isti onaj koji je zajedno s još devet pripadao pilani u El Saltu u Durangu. Riječ je o stroju od tri hiljade litara, od kojeg mi je njegov mašinist Gilberto Rodríguez objasnio ubrzo nakon karakteristika ovog dragulja izgrađenog 1914. godine, koji je, prkoseći danima i godinama, ušao u 21. stoljeće da bi uzeo grad iza kojeg su konjanici putovali u nekoliko etapa oko 240 km od glavnog grada države. Njihov je kontingent rastao tijekom putovanja, a u Maturani im se pridružilo još 600 konjanika sa rančeva i gradova u blizini Pararala. Villa, kontroverzni lik, bio je prisutan u popularnom raspoloženju; Hiljade ljudi okupilo se u blizini stanice da bi sa velikom radošću dočekali Villiste i njihove Adelitas, skoro jedan vek nakon što su Doradosi ovu regiju učinili svojom teritorijom.

Izuzetno lako, stotine vozača, ako ne i hiljade, ušlo je u Parral kao nekada, pokazujući ne samo veliko zadovoljstvo u tome, već i veliku snagu. Jahači i konji mogli bi se natjecati s najboljim kočijama Bajíoa, to su Dorados de Villa, koji su i dalje tu uprkos godinama, prevladavajući navalu moderne, kako bi opravdali podvige slavne gerile i održali mu život na životu. legenda.

POPULARNA ALGARABIJA IZNENAĐENJA

Žene trče kako bi se približile i divile se muškarcima koji jašu, elegantnim i hrabrim, životinjama koje već pokazuju znakove umora zbog dugog dana pod užarenim suncem. Ljudi su vlasnici stanice. Holivud Tog sam jutra primio spontanu rekonstrukciju inscenacije na kojoj bi joj mogli zavidjeti neki poznati režiseri.

Sutradan su se ljudi okupili na mjestu gdje je ubijen Sjeverni Kentaur, ali ja više nisam volio i pristao sam na ono što mi je rekla moja majka, koja se sasvim slučajno dogodila tamo gdje su se događaji dogodili tog jutra 20. jula, kada je išao prema školi, kao jedan od prvih ljudi koji su prišli automobilu u kojem su Villa, Trillo i drugi likovi ostali mrtvi. Niko se više ne sjeća ubica, danas se cijeli grad sastaje u Paralalu.

POGLAVLJE DO VALLE DE ALLENDE

Istog jutra krenuli smo prema Valle de Allende, smatranom jednim od prvih naselja u provinciji Nueva Vizcaya. Voćnjaci u regiji su izvanredni, orasi su tamo dostigli izuzetnu visinu.

U dolini se proizvodi jedan od najbolje cijenjenih orašastih plodova zbog postotka ulja koje sadrži; Iznenadio sam se kad sam saznao da se uzgaja 26 sorti krušaka. Pored prirodne vegetacije u regiji, postoje i druge vrste koje su rezultat uzgoja i pažljive brige mnogih generacija, budući da su franjevci uveli sustav navodnjavanja u dolini. Orah, persimon, breskva, marelica, šljiva, dunja, šipak, smokva i naranča imena su voćki koje cvjetaju na ovom mjestu u blizini raja. Vođeni znatiželjom, obišli smo voćnjake zalijevane kristalno čistom vodom, okoliš ne može biti bolji, osjećaj blagostanja provalio je u naš um.

KUĆA RITA SOTO

Mogli smo nastaviti unedogled na tom mjestu stvorenom čovjekovom rukom, ali prije odlaska u mirovinu morali smo se pozdraviti s Ritom Soto, kroničarkom iz Valle de Allendea, posjet njenoj kući je nužan, koji također radi i kao gostinjska kuća. Stigli smo kad se u hladnjacima moglo uživati ​​u hodnicima koji okružuju dvorište zasađeno drvećem naranče. Rita je lik koji istoriju regije i njenih ljudi zna napamet; Poznati antropolozi i istoričari posjetili su ga kako bi upoznali tajne i naučili tragove koji će im omogućiti da pristupe enigmama regije prepune legendi i paradigmatičnih likova. Bez sumnje, ona je sjajna promotorica kulture koja podučava nove generacije o istoriji i geografiji južne Chihuahue.

Sakupljač anegdota, Rita Soto priča zanimljive priče koje uključuju, naravno, i onaj o bolnom susretu njenog oca s Franciscom Villom koji je završio pismenim priznanjem potonjeg, koje ona drži generalovim rukopisom. Pored svega, Rita je izvrstan promotor turizma koji pomaže posjetiteljima da se snađu u rekreacijskoj ponudi koja postoji u dolini. Tako, osim obilaska grada, njegova trga, vjerskih i civilnih spomenika, kuća 18. i 19. stoljeća, sustava navodnjavanja koji su franjevci provodili u djelo u kolonijalno doba, možete posjetiti i stara gradska središta hacijende i različita povijesna mjesta, među kojima i mjesto na kojem su glave Hidalga i drugi pobunjenici deponirani prilikom njihovog prebacivanja u Alhóndiga de Granaditas; kuća u kojoj je Juárez proveo noć prolazeći kroz ovo mjesto za vrijeme francuske intervencije i neke kuće u kojima je odsjeo general Villa.

JEDNA STRANICA ZA SVE

Takođe, možete uživati ​​u banjama Ojo de Talamantes i El Trebol. Takođe posjetite rijeku i voćnjake. Idealno mjesto za odmor i odmor, Valle de Allende nudi smještaj i usluge prehrane. Osim toga, moguće je prenoćiti u privatnim kućama koje primaju goste i nude izvrsne uvjete.

Tako smo došli do kraja turneje, koja nam je zasigurno ostavila vrlo dobar ukus u ustima, zahvaljujući gastronomskom iskustvu u Casas Grandesu, gdje smo uživali u mesu sa roštilja, quesadillama i burritosima; u Parralu, čuvenom gorditasu, i u Valle de Allende kristalizirano voće i dulce de leche od kojih Coahuila crveni. Buritosi su, bez sumnje, najbolji na cijelom sjeveru, čak i ako nemaju to priznanje.

Konačno, da bi potvrdio šta piše u pismu koridova Chihuahua, naš iskusni vodič iznenadio se u vili Ahumada. S desne strane puta koji ide prema glavnom gradu države, putnik s najboljim kesadilama na svijetu čeka niz koma. Villa Ahumada bila je, bez sumnje, završnica sa procvatom. Ovim putovanjem u Chihuahuu još jednom potvrđujemo da nije samo "velika država", "stariji brat", već da je to i mjesto s nebrojenim i neslućenim atrakcijama.

Bakreni kanjon i njegovi vodopadi čekaju putnike ekspedicije i ljubitelje avanture; sportašima zainteresiranim za izazove izdržljivosti, brzine i osjećaja, dine Samalayuca; za one koji su zainteresirani za uspješne proizvodne sisteme su Nuevo Casas Grandes i Valle de Allende; za šegrte povijesti i antropologije, zajednice Tarahumara iz Sierre, kao i jezuitske i franjevačke misije; za sakupljače uspomena i anegdota, Parral; a za one s druge strane granice, Ciudad Juárez i cijelu teritoriju Chihuahuana.

Pin
Send

Video: Jornadas Villistas Parral Chihuahua (Maj 2024).