Prvo arheološko istraživanje u Quebradi de Piaxtla

Pin
Send

Ova priča započela je prije više od 20 godina. Između 1978. i 1979. godine, Harry Möller, osnivač nepoznatog Meksika, helikopterom je dokumentirao teritorij Quebradasa države Durango, jedne od najopasnijih regija zapada Sierra Madre.

Grupa istraživača odlučila je ne izgubiti trag o ovom otkriću i upravo je to uslijedilo ... Mnogo je stvari iznenadilo Möllera; spektakularnost, ljepota, dubina, ali prije svega misterije koje su sadržavale. Locirao je više od 50 arheoloških nalazišta tipa špilja sa kućama, smještenih na mjestima koja su inače nepristupačna. Prilazeći helikopterom, jedva je stigao do jednog od ovih mjesta, koje je pripisao kulturi xixime (dokumentovano u nepoznatom meksičkom časopisu, brojevi 46 i 47).

Tako mi je Möller pokazao fotografije stranica kako bih ih mogao proučiti i odrediti načine pristupa. Kad sam predložio najvjerojatnije rute, odlučili smo organizirati ekspediciju da isprobamo, počevši od Barranca de Bacís, one koja je najviše zaintrigirala Möllera, ali trebalo bi nam deset godina da imamo potrebno financiranje.

Prije mnogo godina…

Carlos Rangel i poslužitelj predložili su nepoznatom Meksiku novi pokušaj da uđu u Bacís i istraže okolinu Cerro de la Campana. U decembru je Carlos, zajedno sa UNAM-ovom istraživačkom grupom, izvršio preliminarni ulazak kako bi izvidio teren. Približio se što je više mogao i pronašao nekoliko zanimljivih pećina s kućama, ali to su bila prva mjesta, najpristupačnija i već su pokazivali tragove pljačke.

Početak velike avanture

Počeo sam istraživati ​​u Sierra Tarahumara, u Chihuahua, tražeći arheološka nalazišta poput špilja sa kućama. U pet godina pronašao sam više od 100, neke vrlo spektakularne, što je doprinijelo novim informacijama arheološkim proučavanjima kulture Paquimé (nepoznati meksički časopisi 222 i 274). Ova istraživanja odvela su nas dalje na jug, sve dok nismo shvatili da su nalazišta Durango nastavak područja Tarahumare, iako ne iz iste kulture, ali sa sličnim karakteristikama.

U današnjem dijelu sjeverozapadnog Meksika i jugozapada Sjedinjenih Država razvila se kulturna regija zvana Oasisamérica (AD 1000). Shvatio je koje su sada države Sonora i Chihuahua u Meksiku; i Arizoni, Koloradu, Novom Meksiku, Teksasu i Juti u Sjedinjenim Državama. Zbog otkrića koja smo došli, regija Quebradas de Durango može se dodati na ovaj popis kao južna granica. U Chihuahua sam upoznao Walthera Bishop-a, čovjeka iz Duranga koji je bio pilot lakog aviona u Sierra Madre-u i rekao mi je da je vidio mjesta sa pećinama s kućama, ali da se posebno sjeća onog u Piaxtli.

Izviđački let

Let iznad jaruge potvrdio je postojanje najmanje pola tuceta arheoloških nalazišta. Njegov pristup izgledao je nemoguć. Scenariji su nas preplavili. Bilo je to 1200 vertikalnih metara čistog kamena, a usred njih sobe zaboravljene kulture. Zatim smo prošli zemljanim putevima planina, tražeći prilaze Quebradi de Piaxtla. Ruta do Tayoltite bila je ulaz i polunapuštena zajednica Miravalles, naša baza istraživanja. Locirali smo stazu koja nas je ostavila gotovo na rubu jaruge, ispred pećina s kućama. Primjećujemo poteškoće s njima.

Sve spremno!

Stoga organiziramo ekspediciju u obliku za istraživanje Quebrade de Piaxtla. U timu su bili Manuel Casanova i Javier Vargas, iz UNAM-ove planinarske i istraživačke organizacije, Denisse Carpinteiro, student arheologije na enah-u, Walther Bishop Jr., José Luis González, Miguel Ángel Flores Díaz, José Carrillo Parra i naravno , Walther i ja. Dan Koeppel i Steve Casimiro su nam se pridružili. Dobili smo podršku vlade Duranga i fondacije Vida para el Bosque.

Sve je počelo izviđačkim letom. Za 15 minuta stigli smo do Mesa del Tambor, najstrmijeg dijela Quebrade de Piaxtla. Bio je to okomit i nečuven krajolik. Približavamo se zidu i počinjemo ugledati špilje sa kućama. Pokušao sam pronaći staze koje su povezivale kuće, ali očito ih nije bilo. Vidjeli smo neka mjesta pećinskih slika rađenih na nepristupačnim mjestima. Vratili smo se u Tayoltitu i započeli putovanje osoblja u malu dolinu ispred kamenog zida.

U visinama

Jednom na kopnu, kod Mesa del Tambor, započeli smo spust do dna. Nakon šest sati stigli smo do potoka San Luis, već vrlo blizu dna provalije. Ovo je bio naš bazni logor.

Sutradan je mala grupa istraživala tražeći pristup pećinama sa kućama. U 18:00 su se vratili. Došli su do dna kanjona, do potoka Santa Rita, prešli i stigli do prve od špilja. Popeli su se na visoravan, pod strmim nagibom. Odatle su, vođeni opasnom izbočinom, posjetili prvo nalazište, koje je, iako dobro očuvano, već pokazivalo znakove nedavnog prisustva. Općenito, ćerpiće i kamene kuće bile su u dobrom stanju. Iz logora, uz špijunske naočale, prolaz je bio neprohodan. Odlučili smo pokušati sutradan.

Druga postaja

U novom pokušaju dodajemo Walther, Dan i ja. Bili smo spremni tri dana, znali smo da nećemo naći vodu. Na padini s nagibom između 45º i 50º stižemo na visoravan koju su istraživači postigli dan ranije. Nalazimo terase koje su drevni domoroci pravili za svoje usjeve. Došli smo do male izbočine za koju su naši vodiči mislili da je put do drugih špilja. Iako je izbočina imala izložene i opasne stepenice, sa rastresitom zemljom, malo hvatanja, trnovitim biljkama i nagibom ne manjim od 45º, izračunali smo da ćemo ga moći proći. Ubrzo smo došli do pećine. Stavili smo pećinu br. 2. Nije imala kuća, ali bilo je šerpi i prestravljenog poda. Odmah nakon toga uslijedila je okomica od oko 7 ili 8 metara koju smo skočili dolje, a zatim izuzetno težak uspon koji smo morali zaštititi kablom i penjati se mirno. Nije bilo mjesta za greške, bilo kakve greške i pali bismo nekoliko stotina metara, više od 500.

Dolazimo do špilje br. 3, koja čuva ostatke najmanje tri sobe i male štale. Konstrukcija je izrađena od ćerpiča i kamena. Pronašli smo keramičke fragmente i nekoliko klipova kukuruza.

Nastavili smo izloženu stazu duž izbočine dok nismo stigli do špilje br. 4. U njoj su se nalazili ostaci oko pet ili šest ćerpiča i kamenih ograda, bolje očuvanih od prethodne. Iznenađujuće je vidjeti kako su drevni domoroci gradili svoje kuće na tim mjestima, da bi im bilo potrebno puno vode, a za to nema dokaza, najbliži izvor je potok Santa Rita, nekoliko stotina metara okomito prema dolje, i ide gore voda iz ovog potoka izgleda kao podvig.

Nakon nekoliko sati dolazimo do točke gdje zid čini mali zavoj i pristupamo svojevrsnom cirkusu (geomorfološkom). Kako je izbočina nešto šira, formiran je mali palmini gaj. Na kraju se nalazi šupljina, br. 5. Sadrži najmanje osam kućišta. Čini se da je najbolje očuvan i izgrađen. Pronašli smo komade keramike, klipove kukuruza, strugalice i druge predmete. Ulogorili smo se među palmama.

Sutradan ...

Nastavili smo i stigli do špilje br. 6, s dva velika ograđena prostora, jednim kružnim i pet malih vrlo blizu jedan drugog koji su izgledali poput štala. Pronašli smo ulomak molcajete, metate, klipe kukuruza, krdove i druge stvari. Istaknuo je fragment kosti, očigledno ljudsku lubanju, koja je imala rupu, kao da je dio ogrlice ili neke amajlije.

Nastavljamo i stižemo do špilje 7, najduže od svih, duge više od 40 metara i duboke gotovo 7. Ispostavilo se i jednim od najzanimljivijih arheoloških nalazišta. Bilo je tragova najmanje osam ili devet ograđenih prostorija, od kojih su neka bila vrlo dobro očuvana. Bilo je nekoliko štala. Sve napravljeno od ćerpiča i kamenja. U gotovo svim sobama pod je bio poravnan ciglom, a u najvećoj je bila peć od ovog materijala. Bilo je tu nekoliko malih oker i bijelih pećinskih slika vrlo jednostavnih dizajna. Na naše iznenađenje pronašli smo tri kompletne posude, dobre veličine, i dva tanjurića, njihov stil je bio jednostavan, bez ukrasa i slika. Bilo je tu i šerda, metata, klipova, ulomaka tikvica, rebara i drugih kostiju (ne znamo jesu li ljudi), nekoliko dugih štapića otata, vrlo dobro obrađenih, od kojih je jedan više od jednog i pol metra moguće iskoristio za ribolov. Prisustvo lonaca jasno je ukazivalo da smo nakon autohtonog stanovništva sljedeći bili do njih, pa smo bili u zaista djevičanskim i izoliranim zemljama.

Pitanja iz 2007

Na osnovu zapaženog, vjerujemo da su oni dovoljni elementi da se pomisli da je kultura koja je gradila ove kuće bila iste kulturne tradicije Oasisamerice, iako bi neki kategorički potvrdili nedostajali neki datumi i druge studije. Naravno, ovi tragovi nisu Paquimé, zbog čega su možda iz nepoznate oasisa-američke kulture do sada. U stvarnosti smo tek na početku, a ima još mnogo toga za istražiti i proučiti. Već znamo za druge jaruge u Durangu u kojima postoje takvi ostaci i oni nas čekaju.

Nakon špilje br. 7 više nije bilo moguće nastaviti, pa smo započeli povratak, koji nam je oduzeo gotovo cijeli dan.

Iako umorni, bili smo zadovoljni nalazima. Još smo nekoliko dana ostali u klancu kako bismo provjerili druga nalazišta, a zatim nas je helikopter proslijedio do San Joséa da bi nas napokon odveo do Tayoltite.

Izvor: Nepoznati Meksiko br. 367 / septembar 2007

Pin
Send

Video: CARNAVAL PIAXTLA 2019 FERIA DE MI PUEBLO (Maj 2024).