Paricutín, najmlađi vulkan na svijetu

Pin
Send

Grad San Juan je 1943. godine zakopao lava Paricutín, najmlađi vulkan na svijetu. Poznajete li ga?

Kad sam bio dijete, slušao sam priče o rođenju vulkana usred polja kukuruza; od erupcije koja je uništila grad San Juan (danas San Juan Quemado) i od pepela koji je stigao do Mexico Cityja. Tako sam se zainteresirao za njega Paricutin, i premda tih godina nisam imao priliku da ga upoznam, nije mi palo na pamet da ikad odem.

Mnogo godina kasnije, iz radnih razloga, imao sam priliku povesti dvije grupe američkih turista koji su željeli prošetati područjem vulkana i ako su uslovi dopuštali, popeti se na njega.

Kad sam prvi put otišao, bilo nam je malo teško doći do grada iz kojeg se posjećuje Paricutín: Angahuan. Putevi su bili neasfaltirani i grad je jedva govorio španski (čak i sada njegovi stanovnici govore više Purépecha, svoj maternji jezik, nego bilo koji drugi jezik; u stvari, poznati vulkan imenuju poštujući njegovo ime Purépecha: Parikutini).

Jednom u Angahuanu unajmili smo usluge lokalnog vodiča i nekoliko konja i započeli putovanje. Trebalo nam je oko sat vremena da stignemo tamo gdje je bio grad San Juan, koji je pokopan erupcijom 1943. godine. Nalazi se gotovo na rubu polja lave i jedino što na ovom mjestu ostaje vidljivo je pročelje crkve s netaknutim tornjem, dio druge kule, također iz sprijeda, ali koji se srušio, i njegov zadnji dio, gdje se nalazio atrij, koji je takođe spašen.

Lokalni vodič ispričao nam je neke priče o erupciji, crkvi i svim ljudima koji su u njoj umrli. Neki od Amerikanaca bili su vrlo impresionirani pogledom na vulkan, polje lave i mračni spektakl ostataka ove crkve koji još uvijek ostaju.

Kasnije nam je vodič rekao o mjestu gdje bi lava trebala još uvijek teći; Pitao nas je želimo li ga posjetiti i odmah smo rekli da. Vodio nas je malim stazama kroz šumu, a zatim kroz osip dok nismo stigli do mjesta. Spektakl je bio impresivan: između nekih pukotina u stijenama izbila je vrlo jaka i suha vrućina, do te mjere da nismo mogli stajati blizu njih jer smo osjećali kako gorimo, a iako lava nije viđena, nije bilo sumnje da je ispod zemlja, nastavila je da radi. Nastavili smo lutati kroz osip dok nas vodič nije odveo do podnožja vulkanskog konusa, do njegove desne strane gledano od Angahuana, i za nekoliko sati bili smo na vrhu.

Kad sam se drugi put popeo u Paricutín, sa sobom sam vodio grupu Amerikanaca, uključujući i 70-godišnjakinju.

Još jednom smo unajmili lokalnog vodiča, kojem sam insistirao da moram pronaći lakši put za uspon na vulkan zbog starosti dame. Vozili smo se oko dva sata zemljanim putevima prekrivenim vulkanskim pepelom, zbog čega smo nekoliko puta zapeli jer naše vozilo nije imalo pogon na sva četiri točka. Napokon smo stigli sa stražnje strane (gledano s Angahuana), vrlo blizu vulkanskog konusa. Sat vremena prelazili smo okamenjeno polje lave i počeli se penjati prilično dobro označenom stazom. Za nešto manje od sat vremena stigli smo do kratera. Sedamdesetogodišnjakinja je bila jača nego što smo mislili i nije imala problema ni u usponu ni u povratku tamo gdje smo ostavili automobil.

Mnogo godina kasnije, razgovarajući s ljudima iz Nepoznatog Meksika o pisanju članka o usponu na Paricutín, uvjerio sam se da moje stare fotografije mjesta nisu spremne za objavljivanje; Tako sam nazvao kolegu avanturista Enriquea Salazara i predložio uspon do vulkana Paricutín. Oduvijek ga je želio poslati, također uzbuđen serijom priča koje je čuo o njemu, pa smo krenuli prema Michoacánu.

Iznenadio sam se nizom promjena koje su se dogodile u tom području.

Između ostalog, cesta od 21 km do Angahuana sada je asfaltirana, pa je tamo bilo vrlo lako doći. Lokalno stanovništvo i dalje nudi svoje usluge vodiča i iako bismo voljeli da možemo nekome dati posao, nedostajalo nam je ekonomskih resursa. Sada se na kraju grada Angahuan nalazi lijep hotel, s kabinama i restoranom, koji ima informacije o erupciji Paricutina (mnogo fotografija, itd.). Na jednom od zidova ovog mjesta nalazi se živopisan i lijep freska koja predstavlja rođenje vulkana.

Krenuli smo u šetnju i ubrzo stigli do ruševina crkve. Odlučili smo nastaviti i pokušati doći do kratera kako bismo prenoćili na rubu. Imali smo samo dvije litre vode, malo mlijeka i nekoliko školjki kruha. Na moje iznenađenje, otkrio sam da Enrique nije imao vreću za spavanje, ali rekao je da to nije veliki problem.

Odlučili smo se krenuti rutom koju smo kasnije nazvali „Vía de los Tarados“, koja se sastojala od toga da se ne ide stazom, već se preko osipa, dugog oko 10 km, prelazi do dna konusa i zatim se pokušava izravno na njega popeti. Prešli smo jedinu šumu između crkve i konusa i počeli hodati po moru oštrog i rastresitog kamenja. Ponekad smo se morali popeti, gotovo popeti, na neke velike kamene blokove i na isti način smo ih morali spustiti s druge strane. Učinili smo to sa svim oprezom kako bismo izbjegli bilo kakvu ozljedu, jer bi odlazak odavde s uganućom nogom ili bilo kojom drugom nezgodom, ma koliko bila mala, bio vrlo bolan i težak. Pali smo nekoliko puta; drugi su se blokovi na koje smo nagazili pomaknuli i jedan od njih pao mi je na nogu i napravio neke posjekotine na potkoljenici.

Došli smo do prvih zračenja pare, kojih je bilo mnogo i bez mirisa, i do trenutka je bilo lijepo osjetiti toplinu. Iz daljine smo mogli vidjeti neka područja na kojima je kamenje, koje je inače crno, prekriveno bijelim slojem. Iz daljine su izgledali poput soli, ali kad smo stigli do prvog dijela, iznenadili smo se da ih pokriva neka vrsta sloja sumpora. Između pukotina izbila je i vrlo jaka vrućina, a kamenje je bilo jako vruće.

Napokon, nakon tri i po sata borbe s kamenjem, stigli smo do dna konusa. Sunce je već zašlo, pa smo odlučili da ubrzamo. Na prvi dio konusa popeli smo se izravno, što je bilo vrlo lako, jer je teren, iako prilično strm, vrlo čvrst. Dolazimo do mjesta gdje se sekundarna kaldera i glavni konus susreću i pronalazimo dobru stazu koja vodi do ruba kratera. Sekundarni kotao emituje isparenja i veliku količinu suve toplote. Iznad toga je glavni konus prepun malih biljaka koje mu daju vrlo lijep izgled. Ovdje se put cik-cak penje do kratera i prilično je strm i prepun rastresitog kamenja i pijeska, ali nije težak. U krater smo stigli praktički noću; uživamo u krajoliku, pijemo malo vode i spremamo se za spavanje.

Enrique je obukao svu odjeću koju je nosio, a ja sam se vrlo udobno smjestila u vreću za spavanje. Noću smo budili mnoge glasove zbog žeđi - iscrpili smo zalihe vode - a takođe i zbog jakog vjetra koji je povremeno puhao. Ustajemo prije izlaska sunca i uživamo u prekrasnom izlasku. Krater ima puno zračenja pare i tlo je vruće, možda se zato Enriqueu nije previše ohladilo.

Odlučili smo zaobići krater, pa smo krenuli desno (gledajući vulkan s prednje strane iz Angahuana) i za 10-ak minuta stigli do križa koji označava najviši vrh koji ima visinu od 2 810 m nmv. Da smo ponijeli hranu, mogli bismo je i skuhati, jer je bilo izuzetno vruće.

Nastavljamo putovanje oko kratera i dosežemo njegovu donju stranu. Ovdje se nalazi i manji križ, te ploča u spomen na nestali grad San Juan Quemado.

Pola sata kasnije stigli smo u naš kamp, ​​skupili stvari i započeli spust. Pratimo cik-cakove do sekundarnog konusa i ovdje, na našu sreću, pronalazimo prilično označenu stazu do baze konusa. Odatle ovaj put ide u osip i postaje ga malo teško slijediti. Mnogo puta smo ga morali potražiti sa strane i vratiti se malo unatrag da bismo ga premjestili, jer nismo bili previše uzbuđeni zbog ideje da ponovo pređemo osip poput budala. Četiri sata kasnije stigli smo do grada Angahuan. Sjeli smo u auto i vratili se u Mexico City.

Paricutín je zasigurno jedan od najljepših uspona koje imamo u Meksiku. Nažalost, ljudi koji ga posjete bacili su impresivne količine smeća. U stvari, nikada nije vidio prljavije mjesto; lokalno stanovništvo prodaje krompir i bezalkoholna pića na obali osipa, vrlo blizu uništene crkve, a ljudi bacaju papirnate kese, boce i tako dalje po cijelom području. Šteta je što svoja prirodna područja ne čuvamo na adekvatniji način. Posjeta vulkanu Paricutín pravo je iskustvo, kako zbog njegove ljepote, tako i zbog onoga što je implicirao na geologiju naše zemlje. Paricutín se, zbog svog nedavnog rođenja, odnosno od nule do one kakvu danas poznajemo, smatra jednim od svjetskih prirodnih čuda. Kada ćemo prestati uništavati svoje blago?

AKO IDETE U PARICUTÍN

Vozite se autoputem broj 14 od Morelije do Uruapana (110 km). Kad tamo stignete autoputem 37 prema Parachou i malo prije nego što stignete do Capácuara (18 km) skrenite desno prema Angahuanu (19 km).

U Angahuanu ćete pronaći sve usluge i možete kontaktirati vodiče koji će vas odvesti do vulkana.

Pin
Send

Video: Coke and Lava Nikon D800 and Gopro (Septembar 2024).