Silazak za mjerenje vodopada Basaseachi u Chihuahua

Pin
Send

Prije nekoliko mjeseci, članovi gradske grupe za speleologiju Cuauhtémoc (GEL), Chihuahua, pozvali su me da organizujem silazni spust niz stjenoviti zid vodopada Basaseachi, najvišeg u našoj zemlji i slovitog kao jedan od najljepših na svijetu. Stvar me je jako zanimala, pa sam se prije nego što sam se u potpunosti uključio u pripremu spomenutog spusta, posvetio potrazi za informacijama o mjestu.

Najstarija referenca koju sam pronašao o ovom spektakularnom vodopadu datira s kraja prošlog stoljeća, a pojavljuje se u knjizi Nepoznati Meksiko norveškog istraživača Karla Lumholtza, koji ga je posjetio tokom svojih obilazaka Sierra Tarahumara.

Lumholtz spominje da je "rudarski stručnjak iz Pinos Altosa, koji je izmjerio visinu vodopada, otkrio da iznosi 980 stopa." Ovo mjerenje preneseno na metre daje nam visinu od 299 m. U svojoj knjizi Lumholtz ukratko opisuje ljepotu nalazišta, kao i fotografiju slapa snimljenu 1891. godine. U Geografskom i statističkom pregledu Chihuahua, objavljenom 1900. godine u biblioteci C. Bouret Widow, on je dodjeljuje pad od 311 m.

Fernando Jordán u svojoj knjizi Crónica de un País Bárbaro (1958) daje joj visinu od 310 m, a u državnoj monografiji koju je 1992. uredio prodavač knjiga "La Prensa" daje joj veličinu od 264 m. Pronašao sam još mnogo referenci o vodopadu i u većini kažu da njegov vodopad ima 310 m; neki su čak spominjali da ima 315 m.

Možda jedna od najvjerodostojnijih knjiga koje sam pronašao bili su Nacionalni parkovi sjeveroistočnog Meksika amerikanca Richarda Fishera, objavljeni 1987. godine, gdje se spominje da je geograf Robert H. Schmidt izmjerio vodopad i dodijelio mu visinu od 806 stopa, odnosno 246 stopa. m. Ovi posljednji podaci Basaseachi svrstavaju u dvadeseti vodopad na svijetu i kao četvrti u Sjevernoj Americi.

Suočen s takvim odstupanjem u mjerenjima, predložio sam članovima GEL-a da iskoristimo silazak o kojem govorimo da izmjerimo visinu vodopada i tako se riješimo sumnje u ove podatke; prijedlog koji je odmah prihvaćen.

GRUPA SPELEOLOGIJE CIUDAD CUAUHTÉMOC

Poziv na ovaj silazak činio mi se zanimljivim, jer ga je uputila jedna od najstarijih i najsolidnijih speleoloških grupa u Meksiku, s kojom sam bio zainteresiran za razmjenu iskustava i istraživanja. Ova grupa započela je 1978. godine pod inicijativom i entuzijazmom različitih planinara i istraživača iz Cuauhtémoca, koji su sebi postavili prvi cilj spuštanja do prelijepog Sótano de las Golondrinas, u San Luis Potosí (cilj postignut s velikim uspjehom). Dr. Víctor Rodríguez Guajardo, Oscar Cuán, Salvador Rodríguez, Raúl Mayagoitia, Daniel Benzojo, Rogelio Chávez, Ramiro Chávez, dr. Raúl Zárate, Roberto "el Nono" Corral i José Luis "el Casca" Chávez, između ostalih, bili su početak i motor ove grupe koja je nastavila da se bavi svojim istraživanjima i obilascima, motivišući i promovišući znanje o geografskim ljepotama države Chihuahua. Pored toga, pionir je u svim sjevernim državama zemlje.

Napokon smo krenuli iz Cuauhtémoca za Basaseachi popodne 8. jula. Bili smo velika grupa, 25 ljudi, jer su nas pratili rođaci, supruge i djeca nekoliko članova GEL-a, jer se ovaj izlet može vrlo dobro kombinirati s porodicom zbog postojećih sadržaja u nacionalnom parku Basaseachi.

PUSTOLOVINA POČINJE

Devetog smo ustali od 7 ujutro. izvršiti sve pripreme za spust. Uz užad i opremu prešli smo na rub vodopada. Zahvaljujući kišama koje su snažno pale u planinama, nosila je znatnu količinu vode koja je dramatično pala prema početku kanjona Candameña.

Odlučili smo uspostaviti glavnu liniju spusta na mjestu koje je oko 100 m iznad desne strane vidikovca i oko 20 m iznad vodopada. Ova točka je izvrsna za spuštanje, jer osim prvih 6 ili 7 m, pad je slobodan. Tamo smo stavili kabel dužine 350 m. To nazivamo GEL ruta.

Iako je ruta GEL-a prilično dobra i pruža prekrasan pogled na vodopad, odlučili smo uspostaviti još jednu liniju spuštanja koja je bila bliže bujici kako bismo dobili više fotografskih prednosti vodopada. Za ovo smo pronašli samo jednu opciju koja je bila oko 10 m od početka vodopada. Silazak kroz ovaj dio je u redu, samo što je od sredine jeseni put prekrivao mlaz vode, jer se širi kako se spušta.

U ovoj drugoj ruti usidrimo dva kabla, jedan od 80 m, na koji bi se spuštao istraživač koji bi se ponašao kao model, a drugi od 40 m kroz koji bi se spuštao fotograf. Ova staza nije dosezala dno vodopada i zovemo je „fotografska ruta“.

Prvi koji je sišao bio je mladi Víctor Rodríguez. Provjerio sam svu njegovu opremu i pratio ga na početku putovanja. S velikom vedrinom počeo je silaziti i malo po malo gubio se u neizmjernosti pada.

U pozadini smo imali mali lego i početak rijeke Candameña koja vijuga kroz okomite zidove istoimenog kanjona.Nakon Víctora, Pino, Jaime Armendáriz, Daniel Benzojo i Ramiro Chávez su sišli. Spuštanje skakanjem u padovima određene veličine poput ovog, radimo to jednostavnim i malim uređajem koji nazivamo „marimba“ (zbog sličnosti sa spomenutim muzičkim instrumentom), a koji se temelji na principu trenja na kablu.

Marimba omogućava da se intenzitet trenja varira na takav način da istraživač može lako kontrolirati brzinu svog spuštanja, čineći ga sporim ili brzim po želji.

Prije nego što je Víctor završio spuštanje, Oscar Cuán i ja krenuli smo niz dvije linije koje smo postavili na fotografskoj ruti. Oscar je bio model, a ja fotograf. Bilo je zaista impresivno spustiti se pored ogromnog potoka vode i vidjeti kako je silom pao i udario u stjenoviti zid.

ZLATNA PRAVILA

Otprilike 18:00 Završili smo posao za taj dan i kao večeru pripremili bogatu i obilnu diskadu (vrlo čivavski obrok). Kako su većinu prijatelja iz GEL-a pratile njihove supruge i djeca, imali smo ugodne trenutke druženja s njima.

Bilo mi je drago da vidim koliko je GEL dobro integriran i podršku koju dobija od svojih porodica. U stvari, njegova filozofija sažeta je u tri osnovna pravila ljubavi prema prirodi: 1) Jedino što su ostali su otisci stopala. 2) Jedino što ubija je vrijeme. 3) Jedino što se snima su fotografije.

Rekli su mi da su u nekoliko navrata stigli do vrlo udaljenih mjesta koja su netaknuta i kad odlaze odvoze sve smeće, pokušavajući da ih ostave onakvima kakvima su ih našli, čiste, netaknute, na takav način da ako bi ih posjetila druga grupa , Osjećao bih se isto kao i oni; da niko nikada ranije nije bio tamo.

10. jula, zadnjeg dana našeg boravka u parku, nekoliko ljudi bi sišlo GEL-om. Prije početka manevara, sakupio sam kabel od 40 m od fotografske rute i smjestio ga na GEL rutu kako bih mogao napraviti neke spustove i napraviti bolje fotografije. Prvi koji je sišao bio je José Luis Chávez.

Međutim, nekoliko minuta nakon njegovog spuštanja vikao je na mene i odmah sam se spustio kablom od 40 m do mjesta na kojem se nalazio, koji je bio 5 ili 6 m ispod obale. Kad sam došao do njega, vidio sam da se kabel snažno trljao o kamen koji je već slomio sve zaštitne obloge i počeo utjecati na jezgru užeta; situacija je bila izuzetno opasna.

Prije nego što smo danas započeli s radom, provjerio sam prvih nekoliko metara kabla kako bih otkrio bilo kakvo moguće trenje, međutim ono koje smo imali u tom trenutku nije se moglo vidjeti odozgo. José Luis nije vidio trljanje dok nije već prošao kroz njega, pa je odmah stavio samoosiguranje na vrh trljanja i započeo manevre za povratak.

Kad smo se oboje upali i odvojili od kablova, digli smo napasti dio i nastavili. Trenje je nastalo diskretnim, ali oštrim izbočenjem koje se nije moglo izbjeći, pa smo postavili šasiju kako bismo izbjegli novo trenje na užetu. Kasnije je spust završio bez većih problema.

Odmah nakon što su sišli José Luis, Susana i Elsa, obje kćeri Rogelia Cháveza, koji je entuzijast u planinarenju i istraživanju, i puno ih hrabri. Moraju imati između 17 i 18 godina. Iako su već ranije repali, ovo im je bio prvi važan spust i bili su vrlo raspoloženi, uz podršku njihovog oca, koji je bio taj koji je provjeravao svu njihovu opremu. Spustio sam se s njima niz konop od 40 m kako bih im pomogao u prvom dijelu i snimio fotografski slijed spuštanja.

Nakon Elze i Suzane, spustio se don Ramiro Chávez, njihov djed po ocu. Don Ramiro je, iz mnogih razloga, izuzetna osoba. Bez straha da će pogriješiti, bez sumnje je bio najmlađa osoba koja se spustila niz vodopad, i to ne upravo zbog godina jer ima 73 godine (što se ne čini), već zbog svog duha, entuzijazma i ljubavi prema životu.

Jednom kad je Don Ramiro sišao, došao je red na mene. Kako sam silazio, klizimetrom sam postavio nivo konopa na tačno mjesto na kojem je vodopad počeo i ostavio sam trag kako bih mogao precizno izmjeriti veličinu vodopada. Stalno sam se spuštao i sve vrijeme imao sam pred sobom viziju pada, kakav divan prizor! Morao sam vidjeti nekoliko duga koje stvara povjetarac koji izlazi iz vodenog toka.

Kad sam stigao do dna, Cuitláhuac Rodríguez započeo je svoj silazak. Dok sam ga čekao, bio sam u zanosu sa spektaklom pod nogama. Pri padu vodopad tvori jezero kojem je teško prići jer je uvijek podložno snažnom vjetru i vjetru. Postoje veliki kameni blokovi koji su nastali milenijskim klizištima, a sve je prekriveno travom i vrlo lijepom duboko zelenom mahovinom u radijusu od oko 100 m. Zatim postoji šuma, gusta i lijepa zahvaljujući tome što nije bila izložena ljudskom grabežanju.

Kad je Cuitláhuac stigao, počeli smo silaziti niz rijeke, jer smo ga morali preći da bismo krenuli stazom koja se penje do vrha vodopada. Međutim, prijelaz nas je koštao posla jer je kanal bio pomalo zarastao i nastavio je rasti. Popnite se uz vertikalu i krenite među ogromne borove, taskate, johe, drveće jagoda, hrastova i drugog prekrasnog drveća.

Bilo je 18 sati. kad dođemo na vrh; Svi kablovi i oprema već su prikupljeni i svi su bili u kampu, podizali ga i pripremali oproštajni broj. Ako mi je nešto privuklo pažnju, to je da članovi GEL-a vole dobro jesti, a ja sam naviknutiji na „faquireadas“.

Nakon što smo završili s jelom, nastavili smo mjeriti kabel za spuštanje između postavljenih oznaka kako bismo znali tačnu mjeru vodopada vodopada Basaseachi. Ispostavilo se da je ovo 245 m, što se slaže s mjerenjima koje je izvijestio geograf Schimdt od 246 m.

Prije povratka u Cuauhtémoc, otišao sam da se oprostim od vodopada, da se još jednom divim njegovoj ljepoti i zahvalim jer nam je bila dopuštena privilegija biti s njim i uživati ​​u njemu u potpunosti. Kiša je već dugo prestajala i sa dna doline i kanjona polako se dizala magla koja se stapala s povjetarcem.

Pin
Send

Video: Porównanie ras - shih tzu vs chihuahua: (Maj 2024).