Ruta augustinskih samostana u La Vega de Metztitlán, Hidalgo

Pin
Send

Metztitlán: danju se smiješi, noću srebro (njegovo Nahuatl ime znači "mjesečevo mjesto"); raštrkane - ali s mjerom - na strmom terenu, čini se da sve njene uzlazne ulice vode do samostana Los Santos Reyes, augustinskog remek-djela.

Sušni krajolik, bremenit gigantskim kaktusima koji su iznikli iz zemlje poput svijeća, zasigurno je preplavio prve monahe Augustine koji su ovdje stigli.

Međutim, na kraju bolnog spuštanja otkrili su Vega de Metztitlán, koja je bila obećana zemlja, sa svom svježinom i plodnošću njezinih zelenih i zavojitih polja, na kojima su mogli rasti orasi, breskve, kajsije i mnoštvo drugog voća. I upravo ih je ta dolina odredila da sagrade svoja prva dva samostana na tom području.

Župa i samostan La Comunidad bile su prve vjerske građevine u gradu Metztitlán (gradnja je započela 1537). Ali, legenda kaže, bila je poplava tako velikih razmjera da su ih augustinci bili prisiljeni napustiti; tada su odlučili sagraditi još jedan, viši, do kojeg vode neće doći. Mislimo na Los Santos Reyes.

Kasnije su Zajednicu zauzeli predsjedništvo opštine, ured gradonačelnika i zatvor, a danas, iako je polurazrušena i funkcionira samo kao zatvor, nastavlja pokazivati ​​svoju čvrstinu i svoju arhitektonsku i umjetničku vrijednost, kao i ostatke svog prošlog ukrašavanja. : linijski crteži u grisailleu na crnoj pozadini.

Druga zgrada iz 16. veka poznata je kao La Tercena, takođe u gradu Metztitlán. Sastoji se od dvije kvadratne sobe s velikim prozorima i velikom terasom ispred. Postoji teorija da je bila namijenjena prikupljanju desetine i harača, ali dimenzije zgrade ne bi dopuštale pohranu velike količine stvari, budući da je danak plaćen u naturi.

1974. godine tim iz Sekretarijata za nacionalnu baštinu otkrio je ostatke freski koje su krasile zidove i svodove jedne od soba. U njima možete vidjeti horizontalni friz (tipičan za augustinske vjerske građevine u regiji), koji odvaja svod cijevi od donjih zidova.

Napuštajući La Tercenu krenuli smo prema vrhu grada, a pet minuta kasnije već smo bili u velikom atriju samostana Los Santos Reyes, koji se sastojao od hrama i dvospratnog klaustra, potonji izgrađen oko četverokutno dvorište.

Prije ulaska u ograđeni prostor divili smo se fasadi samostanskog kompleksa. Unutar hrama nalazi se pet oltarnih slika smještenih na bočnim zidovima, a glavna oltarna slika u pozadini. Opseg broda ukrašen je platreskim frizom s renesansnim motivima.

Pet baroknih oltarnih slika izrađeno je od rezbarenog i pozlaćenog drveta, a gotovo svi su iz 17. stoljeća. Ona na glavnom oltaru djelo je kipara Salvadora de Ocampa i napravljena je 1697. godine. U njoj se, osim slikama i skulpturama, u prekrasnom reljefu može diviti i izvanrednom završetku posvete "Los Santos Reyes". Kao dio ukrasa pojavljuju se likovi svetih evanđelista i svetih doktora Crkve.

Trenutno se hram obnavlja, ali to ne sprečava da ga se posjeti.

Sljedeća crkva u koju smo krenuli bila je izolirana otvorena kapela San Juan de Atzolcintla, smještena na manje od kilometra od Metztitlana, u istoimenom gradu.

„Naziva se otvorenom kapelom - kaže nam George Kubler u svojoj knjizi Meksička arhitektura 16. stoljeća - jer je u ovoj vrsti meksičke vicekraljevske gradnje atrij jedan od najvažnijih elemenata i preživio je kao podsjećanje na vanjske prakse tog doba. prašpansko. Ovaj tip atrija, s otvorenom kapelom i kapelama, uspoređivan je s hramom na otvorenom gdje prvi funkcionira kao prezbiterij, atrij kao brod, a kapele kao bočne kapele. U kasnijim vremenima, kao što se danas može vidjeti, ovaj otvoreni prostor dobio je funkciju groblja “.

Kapela Atzolcintla, kao i ostale augustinske građevine koje smo posjetili, smještena je na vrhu terena, okrenuta sušnom krajoliku planina, dijeleći se i integrišući s njom u svojoj izolaciji i spokoju. Iza, savijenog u sebe i zaštićenog čvrstom vjerskom konstrukcijom, nalazi se gradić.

Iako nismo mogli vidjeti unutrašnjost ove kapele, putem podataka koje je donio ured gradonačelnika općine Metztitlán, saznali smo da se na sjevernom zidu broda umjesto oltarne slike nalazi velika slika San Juan Bautista. Što se tiče njegove vanjske strane, izgrađeni dio čine dvije susjedne pravougaone prizme koje čine dvostruki kvadratni plan. Atrij mu je preuređen u groblje, a čitav kompleks okružen je prorezanim zidom.

Što se tiče potonjeg, još jedna karakteristika - ne manje jedinstvena - arhitekture ovog i drugih hramova je njegov aspekt srednjovjekovne tvrđave. Potonje se odražava, kao što smo mogli vidjeti u ovoj kapeli, u Tepatetipi i u Tlaxcu, u debelim zrnastim zidovima i u impozantnoj čvrstoći konstrukcije.

Nastavljamo put cestom koja ide za San Cristóbal, a kasnije skrećemo desno. Zatim smo počeli da se penjemo zemljanim putem, a nedaleko gore pronašli smo grad Tepatetipa.

Prvo što vidimo kad dođemo s lijeve strane je stari hram, podignut ispred planinskog krajolika i veličanstvom koje daju godine. Ispred smo prve crkve sagrađene u regiji, 1540. godine, koja je mještanima poznata kao Tipa. Unutar hrama mogli smo vidjeti da, uprkos lošem stanju, još uvijek postoje ostaci njegovog starog ukrasa, koji je sadržavao freske vrlo slične onima iz samostana Metztitlán.

Tepatetipa ima atrij gotovo širok kao atrij hrama Los Santos Reyes, koji trenutno funkcionira kao groblje. Vanjski izgled zgrade, građene vulkanskim kamenom, također je u lošem stanju.

Vraćamo se na cestu i nastavljamo putovanje između brda i plantaža. Prolazeći gradićem San Cristóbal i lagunom Metztitlán. Nastavljamo dok ne postignemo skretanje s desne strane ceste i počnemo se penjati. Idemo do otvorene kapele Santiago Apóstol, zaštitnika grada Tlaxco.

Nakon što smo se popeli na Sierra Madre Oriental oko 1 800 m, počeli smo se vraćati u prošlost: grad u koji smo stigli ima određenu sličnost s onim predkolumbijskim astečkim selom. A je li to da neke od njegovih kuća i dalje zadržavaju izgled kuća koje su sagradili naši preci u tom kraju: visoki, leteći, četverostrani plafoni. Trenutni, međutim, imaju cink-krov: izdržljiviji i lakši za nanošenje, iako manje pogodan za klimatske varijable.

Poput kapele Atzolcintla, i ona u Tlaxcu nalazi se na najvišem tlu i okrenuta je svečanom pejzažu planina; ali za razliku od jednog i drugog hrama koje smo posjetili, ovom prilikom iznenadili smo se kad smo vidjeli istinski uzorak slikovne umjetnosti u sebi. Ovdje se, u zanimljivom kulturnom sinkretizmu, autohtoni utjecaj može vidjeti u tamnom tenu i crtama anđela, kao i u boji - gdje prevladavaju bluz i zlato - ukrasa, da nabrojimo samo nekoliko detalja.

Sutradan ujutro posjetili smo otvorenu kapelu Santa María Magdalena Xihuico, smještenu na rubu brda, na izlazu iz grada. Pristup se vodi strmim kosim rasprostranjenim ulicama.

Stari dio zgrade čine kocka prezbiterija i dodatak; potonji sa tri sobe pod svodovima. Konstrukcija je napravljena od kreča i kamena, a od prvobitne građevine ostala su samo navedena tijela. Značajan detalj je gornji obodni friz koji završava ogradu prezbiterija.

Ovim kratkim posjetom Xihuicu opraštamo se od Hidalga i ugodnog grada Metztitlán, znajući da smo od velikog broja augustinskih zgrada u ovoj regiji mogli ponuditi informacije o nekoliko. Međutim, nadamo se da smo privukli pažnju zainteresovanih za istoriju i kulturu naše zemlje. Dobrodošli u Hidalgo.

AKO IDETE U METZTITLÁN

Napustivši D.F. krenite autoputem br. 130 do Pachuce; kad stignete tamo, nastavite federalnim autoputem 105. Oko 95 km ispred, vodeći vas uvijek znakovima koji kažu „Huejutla“, doći ćete do odstupanja gdje postoji putokaz s imenom Puente de los Venados. Krenite ovom posljednjom rutom i 25 minuta kasnije bit ćete u tom gradu. Desno od puta pronaći ćete natpis s imenom Metztitlán.

Da biste saznali više o Rutama kroz Meksiko

- Ruta samostana u državi Guanajuato

- Uz rutu Sor Juana

- Trgovinske rute (Oaxaca)

- Ruta pećinske umjetnosti u Donjoj Kaliforniji

Pin
Send

Video: FERIA METZTITLAN 2019 (Maj 2024).