Od San José Iturbide Guanajuato do Aguascalientesa

Pin
Send

Krećući se ka srcu Bajío, ovaj Sobre Ruedas vodi nas kroz malo istražena mjesta u državi Guanajuato, sa svojim beskrajnim legendama, arhitektonskim draguljima i prirodnim blagom, da bi kulminirao u Aguascalientesu, gdje se tradicija i industrijska ekspanzija miješaju u savršenom skladu.

Još nije svanulo kad smo krenuli autoputem Meksiko-Querétaro, jer smo u podne htjeli stići do prvog odredišta San José Iturbide, nešto više od pola sata od glavnog grada te države, ali već u susjednom Guanajuatu. Nakon Santa Rose Jáuregui i prolaska pored nekoliko industrijskih parkova u Quereti, prelazimo prema takozvanoj „Puerta del Noreste“, cestom za San Luis Potosí.

NEOBIČNA RUTA

Nismo znali ovaj dio koji će nas odvesti do grada u blizini granica Sijere Gorde i koji je još uvijek malo istražen za turizam, iako ima više atrakcija, kako urbanih tako i slikovitih. Kažu da je 1752. godine tadašnji nadbiskup Meksika Manuel Rubio y Salinas upoznao to mjesto tokom pastirskog posjeta župama na sjeveroistoku svoje nadbiskupije. Na putu do San Juana Bautiste Xichú de Indios - sada Victoria -, prelat je primijetio brojno susjedstvo tih zemalja. Po povratku obavijestio je potkralja Juana Francisca de Güemes y Horcasitasa o potrebi evangelizacije tog područja Guanajuato i predložio izgradnju vjerskog hrama, ukazom koji je potkralj izdao iste godine. Međutim, ispunjenje se dogodilo do 5. februara 1754, datuma koji se službeno smatra temeljem tadašnjih "Starih kuća", danas San José Iturbidea.

S PRAŠINOM CESTE

Zapravo, na vrata hotela Los Arcos stigli smo nešto poslije podneva i tamo nas je čekao dvadeset dana intenzivni vodič, Alberto Hernández, neumorni promotor tog područja. Ne gubeći vrijeme, ostavili smo prtljagu i nakon kratke zakuske započeli putovanje samo prešavši ulicu prema impozantnoj Parroquia de San José, neoklasične arhitekture i u čijem hodniku s visokim stupovima s korintskim kapitelima dočaravaju one iz Panteona u Rimu, cijenimo dvije plakete, jednu sa posvetom "Oslobodiocu Iturbideu na stogodišnjicu trijumfalnog ulaska u glavni grad republike. Jedan od rijetkih gradova koji nisu zaboravili svoje sjećanje. San José de Iturbide, 27. septembra 1921. ”, i još jedan sa informacijama o izgradnji hrama, oca Nicolása Campe.

U MOGUĆNOSTI OTKRIVANJA

Od tog trenutka Hernández nas je na čelu Ekvinocija odveo da upoznamo lokalne zanatlije, da vidimo kako Gabriel Álvarez priprema svoje inovativne svijeće, u iznenađujućoj vrsti umjetnosti, ili da su Luz María Primo i Luis Paniagua nam pokazuju kako funkcionira njihov olovni vitraž.

Kasnije smo uživali u ukusnom obroku, gdje su tipične rudarske države države utaživale apetit, koji je bio ispunjen odličnim sladoledom od vanilije začinjenim Celaya cajeta. Odmah smo krenuli prema Tierra Blanci gdje se poznati divovski biznage, impresivni kaktusi, prkosno uzdižu kroz stoljeća, koji unatoč šteti koju su grabežljivci egzotičnih biljaka posljednjih godina još uvijek zauzimali, dobar dio ovih zemalja oduševljavaju strane i svoje.

VIŠE IZNENAĐENJA

Sljedećeg jutra vratili smo se iz blizine, jer je i dalje bilo razloga za zaprepaštenje. Posjećujemo Presu del Cedro, sa svojim rijetkim kamenim formacijama, koje se smještaju na drugu planetu i nastavljamo do kanjona El Salto, sve popularnijeg mjesta među ljubiteljima ekstremnih sportova, gdje je moguće letjeti paraglajdingom i vježbati penjanje. Pored toga što imate porodični restoran iz kojeg možete vidjeti veličanstvenost krajolika gotovo 180 stepeni.

Ubrzo nakon toga uskim putem koji nas vodi do Cienaguille ulazimo u magnetsko područje koje pokriva oko četiri km, gdje se kada se vozilo stavi u neutralno stanje kreće bez ubrzanja dok ne postigne brzinu od 80 km / h, pored toga. puni uspon. To je neobično iskustvo, koje će možda naučnici jednog dana moći objasniti.

Tako prolazi dan, a nakon posjete dvojici lokalnih iscjelitelja koji nam objašnjavaju upotrebu ljekovitog bilja i temacala na regionalni način, nemamo vremena posjetiti grad duhova, Mineral de Pozos, gdje su istraženi 300 mina između devetnaestog i početka dvadesetog stoljeća, ali koja je zaboravljena. Već ćemo organizirati buduću posjetu, jer kada sunce izlazi moramo nastaviti prema San Miguelu de Allendeu, udaljenom samo 54 km.

NAZAD NA PUT

Duž neravnog puta između planina krenuli smo prema ovom gradu koji je širom svijeta prepoznat po svojoj arhitektonskoj dominaciji, kaldrmisanim ulicama, trajnosti tradicije, kao i provincijskom šarmu u jedinstvenoj vezi sa kosmopolitskom atmosferom, jer je pružio utočište više pisaca i umjetnici plastike s različitih kontinenata, koji su svoje svjetovne vile ispunili galerijama slika, skulptura ili drugih manifestacija, kao i njegovali nadahnjujuću klimu za ljubitelje ljepote u svim krajevima San Miguela de Allendea.

Još se sjećam kada sam, prije više od 20 godina, krenuo autobusom za Guanajuato i nakratko se zaustavio u čarobnom gradu. Čarolija je bila takva da sam s torbom na ramenu sišao i zaboravio da nastavim planirano putovanje, dok sam lutao njegovim uličicama, terasama i trgovima, ulazio u crkve, fotografirao i promatrao sve detalje do kasno u noć Potražio sam drugi prijevoz i djelomično utažio glad zbog mjesta, nastavio sam tamo gdje sam zaboravio da me čekaju. Ko god me otpustio u Central del Norteu u Mexico Cityju, a prijatelji koji bi me primili u glavnom gradu države brinuli su se zbog mog odsustva. Sutradan, kad sam ih kontaktirao, prijetili su mi da sam neumjeran, ali tada su shvatili da sam se, kao i mnogi, zaljubio u San Miguel de Allende.

UVIJEK NEUSMJERLJIV

I ovdje potvrđujem da je, bez sumnje, potrebno puno vremena za dublje upoznavanje ovog grada. Koji me magnet privlači Parroquia de San Miguel Arcángel, sa svojim impresivnim neogotičkim tornjem, vidljivim s bilo koje tačke i svojim upečatljivim ružičastim zidovima kamenoloma, podignutim u 18. vijeku. Turisti koje zanimaju umjetnička djela izložena u galerijama ili ručni radovi od lima, bronze ili stakla, osim keramike ili proizvoda od kože, ne zaustavljaju se u Glavnom vrtu i na okolnim portalima. Takođe, restorani su prepuni stolova okrenutih ka ulici, dobrog gastronomskog prestiža.

Idem u korak i stižem na Plazu del Templo de San Francisco, sagrađenu krajem 18. vijeka, čija fasada predstavlja jedno od remek-djela churrigueresque stila u zemlji. Kasnije otkrivam Istorijski muzej „Casa de Allende“, smješten u kući s ozloglašenom neoklasičnom fasadom, u kojoj je rođen junak Neovisnosti Ignacio Allende y Unzaga. To je neophodno mjesto koje treba posjetiti da biste saznali više o gradu.

Počinje kiša i odlučujem da napravim kratku, ali poučnu posjetu prvoj tvornici puhanog stakla u regiji, Guajuveu. Usred tako jake vrućine, ispred peći iz kojih iznose materijal pomoću kojeg izrađuju svoje komade, više cijenimo izvanredan rad staklara. To je šokantno iskustvo.

Zatim nastavljamo rutu, ovaj put prema glavnom gradu države, cestom punom krivina koja u zamenu za uzbuđenje nudi veličanstveni pogled na bujni pejzaž Bajío.

LABIRINT IZMEĐU RAKIVA

Porijeklo njegovog imena, korijena Purépecha, označava njegovu antiku. Nekada Cuanaxhuato ili „mjesto žaba na brdu“, Guanajuato je nastao sa svojim velikim palačama i ponekad sitnim trgovima, pod utjecajem labirintnih gradova arapskih korijena Pirinejskog poluotoka, toliko da kada prolazimo njegovim ulicama izgleda da to radimo kroz stare centar Granade ili Malage.

Njegov vrhunac kao rudarske enklave dogodio se sredinom šesnaestog vijeka, iako je tek u sedamnaestom i osamnaestom, dosegao svoj najveći procvat. Prije nego što su ušli u njegove tunele koji vode u srce grada, kojim su između decenija 50-ih i 60-ih godina dvadesetog stoljeća cjevovodi vodili istoimenu rijeku kako bi izbjegli štetu od poplava i olakšali promet zbog svoje robusne geografije, smjestili smo se u hotelu Misión, atraktivne arhitekture i izgrađenom u starom gradu ex-haciende San Gabriel de Barrera, iz 18. stoljeća, čiji je dio obnovljen u kojem su izložene slike i antikni namještaj, a sačuvano je 17 vrtova. tadašnji običaj. Stoga noć zatvaramo, samo kratkom šetnjom po mjestu, prije spavanja, jer moramo povratiti snagu za duge šetnje planirane za Guanajuato.

U PLAZA DE LA PAZ

Tamo nas čeka Briseida Hernández, državna koordinatorica za turizam, koja će nas u ovom upadu voditi kroz muzeje, a kasnije i kroz podzemne željeznice, dvorce, hramove, uličice ili tržnice. UNESCO ga je 1988. proglasio kulturnom baštinom čovječanstva, nesumnjivo je jedan od naših najljepših gradova, s više od desetak važnih muzeja, od kojih smo, s obzirom na nemogućnost da ih sve poznajemo, odabrali Museo Casa Diego Rivera, u kojem je i rođen. ovaj ugledni slikar, i gdje izlažu stotinu njegovih reprezentativnih djela iz njegovih godina stvaranja i njegovog kubističkog razdoblja. Odatle idemo do muzeja XVII vijeka, u samostanu nekadašnjeg samostana San Pedro de Alcántara, gdje su izložene promjene nivoa koje je grad pretrpio za vrijeme svog postojanja, kao i arhitektonski stil vjerskih zgrada u tom stoljeću. . Da završimo popodne, idemo u Regionalni muzej Alhóndiga de Granaditas, jedno od bitnih mjesta za putnike ako žele da se upuštaju u regionalnu historiju.

ULICE I LEGENDE

Sljedeći dan posvetili smo obilasku što većeg dijela Guanajuata. Briseida predlaže odlazak u hram San Cayetano, koji je između 1765. i 1788. podigao vlasnik bogatog rudnika La Valenciana, don Antonio de Obregón y Alcocer. Njegova impresivna Churrigueresque barokna fasada upotpunjena je blistavim zlatom iznutra, mineralom od kojeg su izrađeni njegovi oltari i oltarne slike. To je nesumnjivo danak bogatstvu starih dana.

Odatle se penjemo do vidikovca na kojem stoji spomenik El Pípili, podignut u čast Juana Joséa de los Reyesa Martíneza, koji je izvršio herojski čin 28. septembra 1810. godine, usred rata za neovisnost, podmetnuvši požar život vrata Alhóndige de Granaditas. Guanajuato se odavde vidi u svoj svojoj raskoši, kako danju tako i noću.

Spustili smo se kroz tunele do centra i popili kavu u jednom od restorana na Plaza de la Paz ili gradonačelnika, ispred bazilike Gospe od Guanajuato. Kasnije prolazimo kroz poznati Callejón del Beso, ali nastavljamo put do Kazališta Juárez koje je otvorio Porfirio Díaz, a zatim tražimo zgradu Univerziteta s monumentalnim stubištem, jednim od simbola grada.

Takođe, automobilom nas Briseida vodi do Paseo de la Presa, utočišta mira na periferiji, a odatle idemo vidjeti - ništa za ulazak - nekoliko kuća legendi, u kojima duhovi obiluju i "plaše". Tako se opraštamo od Guanajuata, koji uvijek ostavlja da želite još.

KORAK PO LEÓN

Nekoliko kilometara dijeli takozvanu „svjetsku prijestolnicu kože i obuće“ od povijesne prijestolnice države. Međutim, njegova modernost i poslovno okruženje koje se širi iznenađuju. Naravno, vrijeme “trousseau” maksimalno iskorištavamo i tamo ostavljamo jakne, cipele, torbe i bilo koju količinu predmeta s tim neobičnim mirisom kože, a svi su kupljeni po izvrsnoj cijeni. Prilična gozba za džeparce.

Ponovo nas je čekalo dugo putovanje autocestom prema Aguascalientesu, pa nismo odgađali boravak i stigli prije ponoći.

TRADICIJA I INDUSTRIJA

Obje riječi identificiraju grad Aguascalientes, jer njegovo očuvano povijesno središte posjetitelju nudi susret s bogatom arhitektonskom i kulturnom tradicijom, dok su oko njegovih dobro planiranih perifernih prstenova i prvoklasnih cesta razmnoženi bezbrojni industrijski parkovi. koji osiguravaju pristojno zaposlenje ne samo hiljadama Aguascalientesa, već i velikoj migraciji, posebno mladih ljudi koji su došli iz cijele zemlje u potrazi za vrhunskim kvalitetom života.

U jutarnjem obilasku starog područja ne možete propustiti posjet Općinskoj i Vladinoj palači, na koju pažnju odmah privlači atraktivna fasada crvene tezontle i dvije terase s više od stotinu polukružnih lukova.

Također, zadovoljstvo je mirno prošetati glavnim trgom ili Domovinom, na kojoj stoji katedrala Gospe od Uznesenja Aguas Calientesa, sa baroknom fasadom i podignutom u 16. stoljeću, da bi kasnije tražili građevine tog velikog Samouki graditelj, Refugio Reyes, poput hrama San Antonija, hotela Francia i París ili stare Normalne škole. Kao završni detalj ne zaboravljamo kulturni centar Los Arquitos, poznat prije vijekova kao Baños de Abajo, koji je 1990. proglašen povijesnim spomenikom.

Na kraju putovanja odlazimo u najmodernija područja i iznenađuje nas Muzej nauke i tehnologije "Discover", sa svojim IMAX ekranom i interaktivnim prikazima, kao i oni posvećeni radu Joséa Guadalupea Posadasa, Savremene umjetnosti ili regionalna istorija. Svi su vrhunski i zaslužuju jedan dan našeg putovanja.

Nemamo vremena za upoznavanje okoline i ostaje nam želja da odemo do Calvilla, popularno zvanog "svjetska prijestolnica guave", do brane Tolimique ili do El Ocotea, poznatog po svojim pećinskim slikama. Nije moguće vidjeti toliko za tjedan dana i sa tim željama vraćamo se u Mexico City, prolazeći pored gradova koji nas motiviraju, poput Lagosa de Morena, Silao, Irapuato, Salamanca ili Celaya, ali koji su već na čekanju za teme u bliskoj budućnosti.

SAVJETI ZA DOBRO PUTOVANJE

Veći dio ove rute obavlja se na cestama s naplatom cestarine. Međutim, na dionici između San José Iturbidea, San Miguela de Allendea i grada Guanajuato, vozač mora biti izuzetno oprezan u više krivina, pa predlažemo da putujete po mogućnosti tijekom dnevnog svjetla.

Posećeni region ima notornu raznolikost zanatlija po izuzetno povoljnim cenama. U Guanajuatu ćete pronaći sve, od raznobojnih keramičkih komada Mayólica - tanjira, vaza, lonaca, zdjela ili saksija, između ostalog - do ukrasnih svijeća, znatiželjnih snimaka glave ili kompleta čaša od puhanog stakla originalnih oblika i tonova. U Aguascalientesu ne zaboravite na čuvene pohabane stolnjake ili tipične vezene bluze mjesta.

A po povratku u Mexico City iskoristite priliku da kupite slatkiše Celaya - karte, oblatne ili kokadu - ili se zaustavite na periferiji Irapuata, prikladno nazvanoj "svjetska prijestolnica jagoda", gdje ćete naći štandove s ponudama ovog svježeg voća i takođe kao desert u čokoladi i kristaliziran.

Pin
Send

Video: El Capulin, San Jose Iturbide, Guanajuato, Mexico (Septembar 2024).