Vožnja biciklom kroz Sierra de La Giganta

Pin
Send

Nastavljajući našu tešku ekspediciju poluotokom Donja Kalifornija, magarce i rutu ostavili smo pješice da bismo drugim dijelom nastavili brdskim biciklom, u potrazi za rutama koje su uspostavili oni odvažni duhovni osvajači, jezuitski misionari koji su zasadili život u ovoj sušnoj ulici i veličanstven teritorij.

Kao što će se čitatelj prisjetiti, u našem prethodnom članku zaključili smo fazu hodanja u ribarskom selu Agua Verde; Tamo smo se ponovo sreli s Timom Meansom, Diegom i Iramom, koji su bili zaduženi za podršku i logistiku ekspedicije, premještajući opremu (bicikle, alate, zalihe) tamo gdje nam je bila potrebna. Tokom cijelog obilaska brdskog bicikla uzimamo pomoćno vozilo sa svime što nam je potrebno da bismo se usredotočili na pedaliranje i fotografiranje.

ZELENA VODA-LORETO

Ova prva dionica je vrlo ugodna, jer zemljani put prolazi paralelno s obalom, ide gore-dolje po planinama, odakle se pruža nevjerojatan pogled na more Cortez i njegove otoke, poput Montserrat i La Danzante. U gradu San Cosme započinje beskrajni uspon, okretanjem pedala za pedalom penjali smo se do zalaska sunca, sve dalje i dalje od obale; kad smo stigli do kraja uspona, nagrađeni smo pogledom na veličanstveni krajolik. Napokon smo stigli do svog dugo očekivanog cilja, transpeninsulne autoceste, a odatle do Loreta, gdje smo zaključili svoj prvi dan biciklizma. Odlučili smo ne pedalirati nekoliko kilometara koji pokrivaju presjek rascjepa s cestom jer se tamo prikolice spuštaju velikom brzinom.

LORETO, KAPITAL KALIFORNIJA

Pedeset i dvoje su bili misionari različitih nacionalnosti koji su istraživali područje poluotoka: među njima su Francisco Eusebio Kino iz Njemačke, Ugarte iz Hondurasa, Link iz Austrije, Gonzag iz Hrvatske, Piccolo iz Sicilije i Juan María Salvatierra iz Italije.

Bilo je to 1697. godine kada je otac Salvatierra, u pratnji pet vojnika i troje autohtonih ljudi, otišao na more krhkom kuhinjom s ciljem da osvoji zemlju u kojoj ni Cortés nije uspio dominirati.

19. oktobra 1697. Salvatierra je sletio na plažu na kojoj ga je dobro prihvatilo pedesetak Indijanaca koji su naseljavali to mjesto koje su nazvali Concho, što znači „crveni mangrove“; Tamo su članovi ekspedicije postavili logor, koji je služio kao kapela, a 25. slike Gospe od Loreta sišla je s galije, zajedno s križem lijepo ukrašenim cvijećem. Od tada je kamp dobio ime Loreto i mjesto je na kraju postalo glavni grad Kalifornije.

REGIJA OAZE

Još jedan cilj naše ekspedicije bio je posjetiti regiju oaze koju su činili Loreto, San Miguel i San José de Comundú, La Purísima, San Ignacio i Mulegé, pa smo nakon posljednjih priprema krenuli biciklima prema misiji San Javier, smješten u veličanstvenoj Sierra de La Giganta.

Da bismo tamo stigli, krećemo zemljanim putem koji započinje od Loreta.

Nakon prijeđenih 42 km stigli smo do oaze San Javier, vrlo malog grada čiji se život uvijek vrtio oko misije, jedne od najljepših i najbolje očuvanih u Kaliforniji. Ovu lokaciju je otkrio otac Francisco María Piccolo 1699. Kasnije, 1701. godine, misija je bila dodijeljena ocu Juan de Ugarteu, koji je 30 godina podučavao Indijance raznim zanatima, kao i kako obrađivati ​​zemlju.

Vraćajući se na prašnjave ceste nastavili smo pedalirati i zalazili smo sve dublje u dubinu Sierre de La Giganta u potrazi za najljepšom oazom na poluotoku. Napredovali smo još 20 km dok nije pala noć, pa smo odlučili kampirati sa strane ceste, između kaktusa i drveća mesquite, na mjestu poznatom kao Palo Chino.

Vrlo rano smo ponovo počeli okretati pedale s idejom da iskoristimo hladnije jutarnje sate. Snagom pedale, pod neumoljivim suncem, prešli smo visoravni i išli gore-dolje po kamenim stazama planina, između šuma kaktusa i grmlja.

A nakon dugog uspona uvijek dolazi dug i uzbudljiv spust kojim se spuštamo 50 km na sat, a ponekad i brže. Kako je adrenalin prodirao kroz naše tijelo, izbjegavali smo prepreke, kamenje, rupe itd.

Nakon ove padine, 24 km dalje dolazimo do vrha impresivnog kanjona čije je dno prekriveno zelenim tepihom sastavljenim od datulja, palmi naranče, maslina i plodnih voćnjaka. Ispod ove zelene kupole život biljaka, životinja i ljudi prošao je na fantastičan način zahvaljujući vodi koja curi iz nekih izvora.

Prekriveni nečistoćom i prašinom, stigli smo do Comundúsa, San Joséa i San Miguela, dva najudaljenija i najudaljenija grada na poluotoku, smještena u srcu La Gigante.

U tim je gradovima vrijeme bilo zarobljeno, nema ničega vezanog za grad ili velike gradove; ovdje je sve priroda i život na selu, njezini stanovnici žive od svojih plodnih voćnjaka koji im daju voće i povrće, a od svoje stoke dobivaju mlijeko za izradu izvrsnih sireva; praktično su samodostatni. Ljudi s vremena na vrijeme izlaze da bi prodali svoje proizvode; Mladi su ti koji najviše izlaze kako bi učili i upoznali vanjski svijet, ali stariji i odrasli koji su tamo odrasli radije žive u sjeni drveća, u potpunom miru.

MISIJA SAN JOSÉ DE COMONDÚA

U raznim putovanjima poluotokom, u potrazi za mjestima za pronalaženje misija, religiozni su pronašli onaj Comundú, udaljen od Loreta trideset liga na sjeverozapadu i smješten u središtu planina, gotovo na istoj udaljenosti od oba mora.

U San Joséu su ostaci misije koju je osnovao otac Mayorga 170. godine, a koji je te godine stigao u pratnji očeva Salvatierre i Ugartea. Otac Mayorga vredno je radio na misiji, preobratio sve te Indijance na kršćanstvo i podigao tri zgrade. Trenutno ostaje samo kapela i neki srušeni zidovi.

Da bismo zatvorili dan, zalazimo duboko u gustiš datinih palmi i posjetimo grad San Miguel de Comondú, udaljen 4 km od San Joséa. Ovaj živopisni, gotovo duhovni grad osnovao je otac Ugarte 1714. godine s ciljem opskrbe susjedne misije San Javier.

NAJČISTA

Sutradan smo nastavili putovanje kroz Sierra de La Giganta, krećući se prema gradu La Purísima. Ostavljajući hlad oaze iza sebe, pedalirali smo izvan grada i pridružili se nevjerovatnim pustinjskim krajolicima u kojima žive brojne vrste kaktusa (saguaros, choyas, biznagas, pitaharas) i uvijenih grmova neobičnih boja (torote, mesquites i željezno drvo).

Nakon 30 km stižemo do grada San Isidro, kojeg odlikuju ručni radovi na palmama, a 5 km kasnije stižemo do naše sljedeće oaze, La Purísima, gdje se voda ponovno osvježava i oživljava negostoljubivu pustinju. . Spektakularno brdo El Pilo privuklo nam je pažnju zbog svog hirovitog oblika koji mu daje izgled vulkana, iako nije.

Ovo je mjesto također nastalo s misijom, bezgrešnog začeća, koju je osnovao jezuit Nicolás Tamaral 1717. godine, a od koje gotovo da nije ostalo kamenja.

Šetajući gradom otkrivamo najveću bugenvilu koju smo ikad vidjeli; bilo je zaista impresivno, sa granama punim ljubičastog cvijeća.

PETI DAN EKSPEDICIJE

Sad ako je dobro dolazilo. Došli smo do tačke kada putevi nestaju s mapa, proždiru ih pustinjske dine, plima i oseka i slani stanovi; Samo 4 x 4 vozila i trkaći automobili marke Baja 1000 mogu savladati ove teške i olujne ceste kojima dominiraju priroda i pustinja El Vizcaíno. Praznine na pacifičkoj obali gotovo je nemoguće pedalirati zahvaljujući čuvenoj trajnici, gdje promet kamiona na pjeskovitom tlu tvori niz odbojnika koji se pedalom opuštaju do zuba, pa smo odlučili putovati u vozilu 24 km do ranča La Ballena, gdje silazimo s bicikala i nastavljamo dalje. Tokom ovog dana pedalirali smo satima i satima prateći dosadno korito potoka, što je bilo pravo mučenje; u dijelovima smo pedalirali na izuzetno rastresitom pijesku u kojem su zaglavljeni bicikli, a tamo gdje nije bilo pijeska bilo je riječnih stijena, što nam je dodatno otežavalo napredak.

Pa smo pedalirali dok nije pala noć. Postavili smo kamp i dok smo večerali pregledali smo karte: prešli smo 58 km pijeska i kamenja, nesumnjivo najteži dan.

KRAJ

Sljedećeg jutra vratili smo se na bicikle i nakon nekoliko kilometara krajolik se radikalno promijenio, usponima i padovima koji su cik-cak prolazili kroz surovi planinski lanac La Trinidad; na nekim dijelovima cesta je postala tehničkija, s vrlo strmim spuštanjem i vrlo oštrim zavojima, gdje smo morali položiti bicikl kako ne bismo sišli s ceste i pali u jedan od mnogih kanjona koje smo prešli. S druge strane planina put je bio ravan s dugim ravnicama i dosadnim trajnikom zbog kojeg smo išli s jednog kraja puta na drugi, tražeći najravnije i najtvrđe dijelove, ali obećanje da ćemo postići cilj obuzelo nas je i konačno Nakon 48 km stigli smo do spoja s transpeninsulnom magistralom, koju smo već prešli danima u Loretu. Pedalirali smo još nekoliko kilometara duž ceste dok nismo stigli do prelijepe misije Mulegé, gdje smo uživali u predivnom pogledu na fantastičnu oazu i završili drugu etapu ove uzbudljive ekspedicije, koja je nedostajala puno, ali sve manje i manje, zaključi to.

U sljedećoj fazi ostavili bismo zemlju za sobom da plovimo u našim kajacima, poput galija i brodskih brodova koji su nekada putovali morem Cortez, u potrazi za našim konačnim ciljem, Loretom.

Izvor: Nepoznati Meksiko br. 274 / decembar 1999

Fotograf specijaliziran za avanturističke sportove. Za doktora medicine radio je više od 10 godina!

Pin
Send

Video: Najluđa vožnja bicikla, Džigo o Downhill-u u Crnoj Gori! (Maj 2024).