Pješačenje Sierra de Agua Verde u Južnoj Donjoj Kaliforniji

Pin
Send

Tragom istraživača i misionara koji su prešli prve rute na teritoriji Donje Kalifornije, ekspedicija iz nepoznatog Meksika krenula je u istom smjeru, prvo pješice, a zatim biciklom, da bi završila plovidbu kajakom. Evo prve etape ovih avantura.

Prateći trag istraživača i misionara koji su prešli prve rute na teritoriji Donje Kalifornije, ekspedicija iz nepoznatog Meksika krenula je u istom smjeru, prvo pješice, a zatim biciklom, da bi završila plovidbu kajakom. Evo prve etape ovih avantura.

Započeli smo ovu avanturu kako bismo krenuli stopama onih drevnih istraživača Donje Kalifornije, iako smo bili opremljeni modernom sportskom opremom.

Ogromna količina bisera u zaljevu La Paz bila je neodoljiva za Hernana Cortésa i njegove mornare, koji su prvi put kročili na teritoriju Donje Kalifornije 3. maja 1535. Tri broda s oko 500 ljudi stigla su tamo da ostanu dvije godine. , sve dok ih različite prepreke, uključujući neprijateljstvo Pericúesa i Guaycurasa, nisu prisilile da napuste teritorij. Kasnije, 1596. godine, Sebastián Vizcaíno je plovio duž zapadne obale i zahvaljujući tome uspio je napraviti prvu mapu Donje Kalifornije, koju su jezuiti koristili dvjesto godina. Tako je 1683. otac Kino osnovao misiju San Bruno, prvu od dvadeset misija na cijeloj teritoriji.

Iz povijesnih, logističkih i klimatoloških razloga odlučili smo napraviti prve ekspedicije u južnom dijelu poluotoka. Putovanje je izvedeno u tri faze; prva (o kojoj govori ovaj članak) rađena je pješice, druga brdskim biciklom, a treća morskim kajakom.

Poznavatelj regije ispričao nam je o pješačkoj ruti kojom su isusovački misionari išli od La Paza do Loreta, a s idejom da ponovo otkrijemo put započeli smo planiranje putovanja.

Uz pomoć starih karata i INEGI-a, kao i jezuitskih tekstova, pronašli smo ranchería de Primera Agua, gdje jaz koji dolazi iz La Paza prestaje. U ovom trenutku započinje naša šetnja.

Bilo je potrebno uputiti brojne pozive putem radio stanice La Paz da bi se komuniciralo sa muleterom u regiji koji je mogao dobiti magarce i koji je znao put. Poruke smo poslali u 16:00 sati, a tada ribari San Evaristo međusobno komuniciraju kako bi rekli koliko ribe imaju i kako bi znali hoće li taj dan prikupiti proizvod. Napokon smo kontaktirali Nicolása, koji se složio da se nađemo popodne sutradan u Primeri Agua. Pod pokroviteljstvom Centro Comercial Californiano dobivamo veći dio hrane, a uz pomoć Baja Expeditions iz Tim Meansa hranu pakujemo u plastične kutije kako bismo ih vezali za magarce. Napokon je stigao dan odlaska, popeli smo se na dvanaest java u Timovom kamionetu i nakon četiri sata prašnjave prljavštine, udarajući glavom, stigli smo do Primere Agua: neke kuće od kartona s kartonskim krovovima i mali vrt jedino što je bilo, osim koza mještana. "Dolaze iz Monterreya, Nuevo León, da bi kupili naše životinje", rekli su nam. Koze su im jedina ekonomska opskrba.

Kasno u dan počeli smo hodati stazom isusovačkih misionara. Muleteri, Nicolás i njegov pomoćnik Juan Méndez, krenuli su s magarcima; zatim John, američki planinarski geolog, Remo, takođe Amerikanac i graditelj u Todos Santosu; Eugenia, jedina žena koja se usudila izazvati zapaljeno sunce i mučenje koje nas je čekalo na putu, i na kraju Alfredo i ja, novinari iz nepoznatog Meksika, koji smo uvijek željeli napraviti najbolju fotografiju, ostali smo iza.

U početku se staza razlikovala prilično dobro, jer je lokalno stanovništvo koristi za traženje drva za ogrjev i nošenje životinja, ali malo po malo nestalo je dok se nismo našli u šetnji po zemlji. Sjena biljaka i kaktusa nije služila kao zaklon od sunca, pa smo nastavili spotaknuti se o crveno kamenje sve dok nismo pronašli potok koji je neobično imao vode. Magarci, koji rijetko imaju tako teške dane, bacili su se na zemlju. Ovdje i tijekom putovanja hrana je bila jednostavna: sendviči s tunjevinom i jabuka. Nismo si mogli priuštiti donošenje drugih vrsta hrane, jer nam je bio potreban prostor za nošenje vode.

Zaista nam ništa nije moglo reći da je ovo bio put misionara, ali kada smo analizirali karte shvatili smo da je to najjednostavnija ruta, bez toliko uspona i padova.

Sunčano, stigli smo do stola u San Franciscu, gdje smo pronašli tragove nekih jelena. Magarci, više nisu natovareni, pobjegli su u potrazi za hranom, a mi, ležeći na zemlji, nismo pristali pripremiti večeru.

Uvijek nas je brinula voda, jer je šezdeset litara koje su magarci nosili brzo nestajalo.

Da bismo iskoristili jutarnju svježinu, postavili smo kamp što smo brže mogli, a to je da je deset sati šetnje pod zrakama sunca i po divljim terenima ozbiljna stvar.

Prošli smo pored pećine i nastavljajući cestom naišli na ravnicu Kakiwi: ravnicu koja ima 5 km od zapada prema istoku i 4,5 km od juga prema sjeveru kojom smo krenuli. Gradovi koji okružuju ovu ravnicu napušteni su prije više od tri godine. Ono što je bilo privilegovano mesto za sadnju sada je suho i pusto jezero. Napuštajući posljednji napušteni grad na obali ovog jezera, dočekao nas je povjetarac s mora Cortez, u kojem smo s visine od 600 m mogli uživati ​​s lakoćom. Ispod, malo sjevernije, mogao se vidjeti ranč Los Dolores, mjesto do kojeg smo željeli doći.

Nagib koji se cik-cak pored planina odveo do oaze „Los Burros“. Među datuljama i pored vodene vode, Nicolás nas je upoznao s ljudima, očigledno dalekom rodbinom.

Borbom s magarcima da ne padnu na zemlju, palo je popodne. Koraci koje smo pravili na rastresitom pijesku, u potocima, bili su spori. Znali smo da smo blizu, jer smo iznad planina vidjeli ruševine ranča Los Dolores. Napokon, ali u mraku, pronašli smo ogradu ranča. Lucio, prijatelj Nicolása, našeg muletara, primio nas je u kuću, građevinu iz prošlog vijeka.

U potrazi za jezuitskim misijama, pješačili smo 3 km prema zapadu kako bismo stigli do misije Los Dolores, koju je 1721. osnovao otac Guillén, koji je bio tvorac prvog puta za La Paz. Tada je ovo mjesto davalo odmor ljudima koji su putovali od Loreta do zaliva.

Do 1737. godine očevi Lambert, Hostell i Bernhart obnovili su misiju na zapadu, s jedne strane potoka La Pasión. Odatle su organizirane posjete redovnika drugim misijama u regiji, poput La Concepción, La Santísima Trinidad, La Redención i La Resurrección. Međutim, 1768. godine, kada je misija Los Dolores brojala 458 ljudi, španska kruna naredila je jezuitima da napuste ovu i sve druge misije.

Pronašli smo ruševine crkve. Tri zida izgrađena na brdu pored potoka, povrće koje je zasadila Luciova porodica i pećina koja je zbog svog oblika i dimenzija mogla biti podrum i podrum misionara. Ako je danas, pošto kiša nije padala od prije tri godine, još uvijek oaza, u vrijeme kada su je naselili jezuiti, to je morao biti raj.

Odavde, s ranča Los Dolores, shvatili smo da naš prijatelj Nicolás više nije znao put. Nije nam rekao, ali dok smo hodali u suprotnim smjerovima od onoga što smo planirali na kartama, postalo je očito da nije mogao pronaći rutu. Prvo zapeli za brdo, 2 km u unutrašnjosti, a zatim na kamenu kuglici, pored mjesta na kojem se valovi lome, šetali dok nismo pronašli prazninu. Bilo je teško hodati uz more; magarci, prestravljeni vodom, pokušali su se naći među kaktusima, bacajući sve jave. Na kraju je svako od nas na kraju povukao magarca.

Jaz je u toliko lošem stanju da ga ne bi prošao kamion 4 x 4. Ali za nas, čak i uz bolove u leđima i žuljeve na nogama, to je bila utjeha. Već smo krenuli u sigurnom smjeru. Kad smo putovali 28 km pravolinijski od Los Doloresa, odlučili smo se zaustaviti i postaviti kamp.

Nikad nam nije nedostajao san, ali svaki dan kad smo se probudili, od Romea, Eugenije, pa čak i mojih komentara o različitim bolovima koje smo imali u tijelu zbog fizičkog napora.

Vezivanje tereta na magarcima trebalo nam je sat vremena, a iz istog razloga odlučili smo nastaviti. U daljini smo uspjeli vidjeti dvospratnu kuću iz prošlog vijeka, prepoznajući da je u blizini bio grad Tambabiche.

Ljudi su nas ljubazno dočekali. Dok smo pili kafu u jednoj od kartonskih kuća koja okružuje kuću, rekli su nam da se gospodin Donaciano, nakon što je pronašao i prodao ogroman biser, preselio sa svojom porodicom u Tambabiche. Tamo je dao sagraditi ogromnu dvokatnicu kako bi nastavio tragati za biserima.

Doña Epifania, najstarija dama u gradu i zadnja koja je živjela u Donacianovoj kući, ponosno nam je pokazala svoj nakit: par naušnica i sivi biserni prsten. Definitivno dobro očuvano blago.

Svi su daleka rodbina osnivača grada. Obilazeći kuće kako bismo saznali više o njihovoj istoriji, naišli smo na Juan Manuela, "El Diablo", čovjeka guste i šepave puti, koji nam je iskrivljene usne pričao o ribolovu i kako je došao do ovog mjesta. „Moja supruga“, rekao je promuklim glasom, „kći je Donje Epifanije. Živjela sam na ranču San Fulano, uhvatila sam svog mužjaka i za jedan dan je bio ovdje. Nisu me mnogo voljeli, ali insistirao sam ”. Imali smo sreće da smo ga upoznali jer više nismo mogli vjerovati Nicolásu. Za dobru cijenu, "El Diablo" se složio da nas prati posljednjeg dana.

Našli smo utočište u Punta Prieti, u blizini Tambabiche. Nicolás i njegov pomoćnik skuhali su nam izvrsnu grickalicu na žaru.

U deset ujutro, i napredovao putem, pojavio se naš novi vodič. Da biste stigli do Agua Verde, trebalo je proći između planina, četiri velika prijevoja, jer je najviši dio brda poznat. "El Diablo", koji nije želio hodati natrag, pokazao nam je put koji se penjao do luke i vratio svojoj pangi. Kad bismo prešli, opet bismo naletjeli na njega i ponovila bi se ista scena; Tako smo prošli kroz ranč Carrizalito, San Francisco i San Fulano do Agua Verde, gdje smo stigli nakon što smo magarce natjerali da prođu preko litice.

Da bismo napustili ranč San Fulano, šetali smo dva sata dok nismo stigli do grada Agua Verde, a odatle smo planinskim biciklom pratili put misija. Ali ta će se priča nastaviti u drugom članku koji će biti objavljen u istom časopisu.

Nakon što smo u pet dana prevalili 90 km, otkrili smo da je put koji su koristili misionari u velikoj mjeri izbrisan iz povijesti, ali da bi se mogao lako očistiti ponovnim povezivanjem misija kopnom.

Izvor: Nepoznati Meksiko br. 273 / novembar 1999

Pin
Send

Video: You Bet Your Life - OUTTAKES Complete! (Maj 2024).