Đavolja kanjon, Tamaulipas. Prozor u pretpovijest

Pin
Send

Đavolja kanjon je prozor u pretpovijest gdje imamo privilegiju uvidjeti porijeklo civilizacije na našem kontinentu.

El Cañón del Diablo je, arheološki i antropološki gledano, jedno od najvažnijih nalazišta u državi Tamaulipas i Meksiku.

Smješten u jednom od najudaljenijih područja na sjeveru Sierre de Tamaulipas, kanjon je bio poprište jedne od temeljnih epizoda u ljudskoj historiji: učenja kako proizvoditi šta jesti. U ovom jedinstvenom planinskom području, polaganim i postepenim procesom koji je trajao hiljadama godina, prvi naseljenici teritorija Tamaulipas evoluirali su od faze nomadskih lovaca-sakupljača do uspostavljanja neaktivnih poljoprivrednih zajednica, zahvaljujući pripitomljavanju biljaka. divlje, posebno kukuruzno (2.500 godina pne).

Nomadske i polunomadske skupine najudaljenije antike, kao i neka plemena koja su do povijesnih vremena očuvala arhaični sistem života, zauzele su stotine špilja i zaklona od kamena smještenih po cijelom kanjonu i tamo ostavile ono što je danas važno tragove arheološki. Međutim, naše zanimanje bilo je usredotočeno na najznačajnije, profinjene i najzagonetnije kulturne dokaze naših predaka: pećinske slike Đavoljeg kanjona.

POVIJESNA POZADINA

Prvi formalni izvještaj o ovim slikama potječe iz izvještaja istraživačkog zbora „Esparta“ Srednje, normalne i pripremne škole Ciudad Victoria, nakon istraživanja provedenog u Sierra de Tamaulipas u decembru 1941. U tom izvještaju Opisane su tri „pećine“ (iako su prilično plitke stjenovite skloništa) sa pećinskim slikama smještenim u Đavoljem kanjonu, u općini Casas.

Godinama kasnije, između 1946. i 1954. godine, američki arheolog Richard S. MacNeish, želeći pojasniti razvoj poljoprivrede i porijeklo kukuruza na našem kontinentu, izveo je važne arheološke radove na skloništima od stijena i arheološkim nalazištima u istim planinama.

Kroz ova djela, MacNeish je uspostavio kronološki slijed od devet kulturnih faza za Đavolji kanjon: najprimitivnija i najstarija od Tamaulipas, faza Diablo, datira iz 12 000 godina prije nove ere. i predstavlja izvorni nomadski život Amerikanca u Meksiku; Slijede faze Lerma, Nogales, La Perra, Almagre, Laguna, Eslabones i La Salta, sve do kulminacije fazom Los Ángeles (1748. n. E.).

POSJETITE VANJIJEM KANJONU

Znajući istorijsku - tačnije prapovijesnu - pozadinu Đavoljeg kanjona, nismo mogli odoljeti iskušenju da posjetimo jednu od kolijevki civilizacije u našoj zemlji. Tako smo zajedno sa Silvestreom Hernándezom Pérezom napustili Ciudad Mante prema Ciudad Victoriji, gdje bi nam se pridružio gospodin Eduardo Martínez Maldonado, dragi prijatelj i veliki poznavalac nebrojenih špilja i arheoloških nalazišta u državi.

Iz Ciudad Victoria krenuli smo cestom koja ide do Soto la Marine, a otprilike sat vremena kasnije, na prvim uzvišenjima Sierra de Tamaulipas, skrenuli smo desno 7 km zemljanim putem koji nas je vodio do male zajednice zajednice; Odatle smo napredovali do posljednje točke do koje smo mogli doći kamionom, stočarstvom, gdje nas je vrlo ljubazno primio don Lupe Barrón, zadužen za imanje i prijatelj Don Lala.

Objašnjavajući svrhu naše posjete, dogovorio je da nas njegov sin Arnoldo i Hugo, još jedan mladić s ranča, prate u ekspediciji. Tog istog dana, kasno popodne, popeli smo se grebenom u sierri i spustili se provalijom oboljelom od krpelja prema dnu kanjona, čiji smo tok slijedili nizvodno do ušća u Đavolja kanjon; od te točke krećemo prema jugu vrlo sporim tempom, sve dok se ne popnemo na stranu široke aluvijalne terase koja se uzdiže iznad lijeve obale potoka. Napokon smo stigli do Planille i Cueva de Nogales.

Odmah smo istražili šupljinu, jedno od najvećih i najimpresivnijih zaklona od kamena u Đavoljem kanjonu, a na zidovima smo pronašli ostatke pećinskih slika, od kojih se većina malo raspoznaje, osim nekoliko otisaka ruku u crvenoj boji; Nažalost, vidjeli smo i veliku količinu modernih grafita koje su napravili lovci koji su kaput koristili kao kamp.

Sutradan ujutro krenuli smo pješice do mjesta gdje se kanjon rađa, kako bismo istražili druga nalazišta. Nakon 2 km rute nalazimo Špilju 2, prema numeraciji Esparta grupe, na čijim su zidovima vrijedna divljenja dvije velike serije "natpisa", svi crvenom bojom, toliko dobro očuvani da se čini da su napravljeni prije malo vremena . MacNeish naziva ove vrste crteža "oznakama", odnosno "oznakama računa" ili "numeričkim oznakama", koje možda predstavljaju arhaični sistem numeriranja u kojem su tačka i crta korištene za bilježenje nakupljanja količine , ili na način kakvog rustikalnog poljoprivrednog ili astronomskog kalendara; MacNeish misli da se ova vrsta "obilježavanja" javlja u vrlo ranim fazama, poput Nogalesa (5000-3000 pne).

Nastavljamo putovanje kanalom kanjona, a 1,5 km kasnije na okomitom zidu litice mogli smo jasno vidjeti špilju 3. Iako su veličine između 5 i 6 cm, špiljske slike pronađene u ovom zaklonu od kamena predstavljaju veliko zanimanje. Vidjeli smo likove koji izgledaju kao šamani, zvijezda, muškarci postavljeni na tronoge životinje, gušter ili kameleon, ptica ili šišmiš, krave, dizajn u obliku "kotača sa sjekirama" i skup likova ili ljudskih likova koji se čine nosite rogove, perje ili neku vrstu pokrivala za glavu. Iz prikaza konjanika i "stoke", mogućeg samo tokom povijesnih vremena, MacNeish zaključuje da su slike izrađivali grožđani Indijanci u 18. stoljeću.

Nakon što smo propješačili oko 9 km od Planille de Nogales, napokon smo ugledali špilju 1. To je ogromna šupljina unutar žive stijene litice.

Stenske manifestacije su prilično dobro očuvane, većina ih se nalazi na nebu ili krovu skloništa. Možete vidjeti mreže, ravne linije, grupe linija i točaka i valovite linije, kao i geometrijske figure koje, prema relativno nedavnoj interpretaciji rock umjetnosti, predstavljaju vizije šamana tijekom promijenjenih stanja svijesti.

Na stropu su i dva crteža koja su uglavnom povezana sa zvijezdama. Možda su ovi crteži zapis o astronomskom fenomenu koji se dogodio prije skoro hiljadu godina, kada se u zviježđu Bika pojavio objekt šest puta svjetliji od Venere, vidljiv usred bijela dana; S tim u vezi, William C. Miller izračunao je da je 5. jula 1054. n. postojala je spektakularna sprega sjajne supernove i polumjeseca, a ova supernova bila je eksplozija ogromne zvijezde koja je iznjedrila veliku maglicu Rak.

Na stropu i zidu ovog kamenog skloništa također nalazimo redovan broj malih naslikanih ruku, neke od njih sa samo četiri prsta; dalje dolje, gotovo na podu, nalazi se neobičan crni crtež nečega što se čini kao kornjačina kornjača.

Na povratku u kamp, ​​tijekom putovanja brzo smo dehidrirali zbog prekomjerne vrućine, odjeka sunca i fizičkog trošenja; Usne su nam se počele guliti, koračali smo nekoliko koraka po suncu i sjeli da se odmorimo pod hladom topola, zamišljajući da pijemo ogromnu i osvježavajuću čašu hladne vode.

Neposredno prije dolaska na List, jedan od vodiča komentirao je da je prije šest mjeseci rođak sakrio plastični vrč s vodom u određene stijene potoka; Srećom, pronašao ga je i tako malo ublažio intenzivnu žeđ koju smo osjećali, bez obzira na loš miris i okus tečnosti. Ponovo smo krenuli u marš, popeli smo se na Planilu i sa oko 300 m do logora, okrenuo sam se da vidim Silvestrea, koji se upravo penjao uz padinu oko 50 m iza mene.

Međutim, ubrzo nakon što smo bili u logoru, iznenadili smo se da je Silvestre zakasnio s dolaskom, pa smo ga odmah otišli potražiti, ali bez mogućnosti da ga pronađemo; Činilo nam se nevjerojatnim da je zalutao na tako malu udaljenost od logora, a ja sam barem zamišljala da mu se dogodilo nešto gore. S manje od litre vode, odlučio sam ostati s Don Lalom još jednu noć na La Planilli i rekao sam vodičima da se vrate na ranč s konjima da zatraže pomoć i da nas napune vodom.

Sutradan, vrlo rano ujutro, otvorio sam limenku kukuruza da popijem tečnost i nakon nekog vremena ponovo sam vikao na Silvestrea, a ovaj put je odgovorio, pronašao je put natrag!

Kasnije je jedan od vodiča na konjima stigao sa 35 litara vode; Pili smo dok se nismo zasitili, sakrili smo vrč vode u kamenje skloništa i napustili Obrazac. Arnoldo, koji je doveo ostale životinje i došao nam pomoći, kasnije je ranč napustio drugom stazom, ali u jaruzi je vidio naše tragove i okrenuo se natrag.

Napokon, nakon tri i po sata, vratili smo se na ranč; Ponudili su nam obrok koji je za nas imao slavan okus i tako smo, utješeni i smireni, završili našu ekspediciju.

ZAKLJUČCI

Delikatna situacija u kojoj živimo u Vražjem kanjonu, mjestu daleko od uobičajene udobnosti, naučila nas je sjajnoj lekciji koju bismo već trebali znati: iako imamo puno iskustva kao planinari, uvijek moramo poduzeti krajnje sigurnosne mjere. U sličnim situacijama poželjno je uvijek nositi više vode nego što mislite da vam treba, kao i zvižduk kako biste se čuli u slučaju da se izgubite, i nikada, ali nikada, ne ostavite nijednog člana ekskurzije na miru ili ga izgubite iz vida.

S druge strane, mi u svom tijelu doživljavamo tjeskobu koju su morali osjećati naši preci, podvrgnuti hirovima prirode, u svojoj svakodnevnoj borbi za opstanak u ovim polusušnim zemljama s tako teškim životnim uvjetima. Možda je ta tjeskoba za preživljavanjem natjerala prapovijesnog čovjeka da u svojim počecima koristi manifestacije stijena kao topografske reference kako bi ukazala na prisustvo vode, a kasnije da bi vodila evidenciju o prolasku godišnjih doba i predvidjela dolazak željene sezone kiše, izražavajući na stijenama složenu kosmologiju pomoću koje je pokušao objasniti prirodne pojave koje su promakle njegovom razumijevanju i na koje se pozivalo na pomilovanje. Tako su njegov duh, misao i vizija svijeta zabilježeni u slikama na kamenju, slikama koje su, u mnogim slučajevima, jedino svjedočanstvo o njihovom postojanju.

Pin
Send

Video: Devils Town, Serbia - Đavolja Varoš (Maj 2024).