Istražujući Sierra Norte de Oaxaca

Pin
Send

Bez žurbe, grupa mladih ljudi zašla je duboko u šumu. Nismo znali je li nas usamljenost, vegetacija ili životinje naišle na put zbog čega smo se osjećali ekstatično na ovom dijelu zemlje.

1. dan

Stigli smo u grad Ixtlán de Juárez, gdje smo odradili posljednje pripreme za našu ekspediciju i pripremili naprtnjače. Tu je i službeno započeo naš prvi planinarski dan. Bilo je to kad smo ušli u svježinu četinarskih šuma borova i hrastova. Nakon tri sata uspona, stigli smo do prvog kampa na vrhu Cerro de Pozuelos, najviše tačke iznad 3.000 metara koju bismo postigli tokom obilaska. Inače, dobra stvar kod unajmljivanja ekspedicijske službe je ta što su nas tokom četiri dana pratili nosači iz regiona, koji su nas podržavali u svakom trenutku, a vodiči su se svakodnevno pokazivali u pripremi ukusnih jela. Nakon što smo se malo odmorili, popodne smo se popeli na vrh Pozuelosa kako bismo uživali u spektakularnom zalasku sunca, gdje se surovi planinski lanci slijede jedan za drugim, prolazeći između njih gustim morem oblaka.

2. dan

Tijekom jutra pokupimo kamp, ​​doručkujemo i započnemo još jedan dan šetnje Camino Realom, koji nas je odveo u čarobnu šumu oblaka, gdje vegetacija počinje biti gušća i obilnija, drveće je prekriveno mahovinom, lišajevima , bromelije i orhideje. Nakon tri sata zaustavili smo se kako bismo prigrizli i odmorili da bismo nastavili još dva sata do sljedećeg kampa, poznatog kao La Encrucijada, gdje smo pravili kokice, dok su naši vodiči pripremali sočan fondue, koji smo pratili crvenim vinom. Uživali smo u svemu kao nikada prije, bilo bi to u okruženju, šumi, noći ili možda znajući da smo danima daleko od najbliže civilizacije.

3. dan

Trećeg dana bili smo stručnjaci za postavljanje i rušenje šatora. Nakon doručka, koraci su nas odveli u izgubljeni svijet, u srce mezofilne šume. Tijekom cijelog dana hodamo ivicom ili padinom koja označava prirodnu granicu između ravnica Meksičkog zaljeva i Tihog okeana, odakle je moguće vidjeti kako gusti natovareni oblaci svom snagom stižu i odlaze. blijedi kad prođete drugu stranu siere, koja je vruća. To je jedinstveni fenomen.

Upravo iz ovih oblaka nastaje "oblačna šuma", znanstveno poznata kao mezofilna šuma Oreomunnea mexicana, koja se smatra jednom od najstarijih na svijetu zbog sličnosti s fosilnim ostacima šuma koje datiraju više od 22 miliona godina. . Oni su najbogatije biljnim vrstama na nacionalnom nivou i dio su najvećeg oblačnog šumskog područja u Srednjoj i Sjevernoj Americi (uključujući Karibe). Nedavna istraživanja provedena putem satelita otkrivaju da je ovo jedna od najbolje očuvanih na svijetu i da je stanište brojnih vrsta, od kojih su mnoge endemske, kao što je slučaj sa daždevnjacima porodice Plethodontidae; 13 vrsta gmazova, 400 vrsta ptica, od kojih su dvije endemske, a 15 u opasnosti od izumiranja. U prolazu pronalazimo živopisne leptire, jer se ovo područje smatra jednim od tri s najvećim bogatstvom vrsta u nacionalnoj sferi, poput Pterourusa, takođe endemičnog za ovu regiju. Što se sisara tiče, u njemu žive jeleni, divlje svinje, tapir, majmuni pauci i pet vrsta mačaka, uključujući ocelot, pumu i jaguar.

Impresionirani tolikim bogatstvom i nakon pet sati hoda, stigli smo do našeg posljednjeg kampa, smještenog u Laguna Seci, gdje su nas još jednom vodiči ostavili impresionirani svojim visokogorskim kulinarskim vještinama, oduševivši nas izvrsnim špagetama bolonjeze, salatom Cezar i kriške choriza i salchichón u argentinskom stilu, prženi preko logorske vatre.

4. dan

Na današnji dan stari Camino Real odveo nas je u tropsku šumu, od hladnoće planine otišli smo na vlažnu vrućinu, gdje nas je priroda još jednom iznenadila paprati visokom 14 metara i jednim od najvećih drveća na svijetu, Chiapensis, smješten nakon Eukaliptusa u Africi i Sekvoje u Sjedinjenim Državama.

Da se osvježimo, okupali smo se u kristalno čistim bazenima rijeke Soyalapa (koji zajedno s mnogim drugima čine Papalopan). Napokon, nakon nekoliko sati, vratili smo se u Ixtlán i odatle, sat i pol, stigli u grad Oaxaca, gdje smo i završili ovu veličanstvenu turneju. Jedinstveno mjesto na svijetu, koje vrijedi posjetiti i sačuvati.

Put sa istorijom

Ovaj put je postao kraljevska cesta koju su koristili španjolski osvajači, nakon što je bio veza između Monte Albana i naroda dolina Oaxace s kulturama koje su naseljavale ravnice Meksičkog zaliva. Villa Rica de la Veracruz ušla je na teritorij Zapoteca, gdje su ih u tri navrata porazili žestoki ratnici. Napokon su ostvarili svoju misiju i put je postao glavna ruta i ulaz između luke Veracruz i dolina Oaxace, gdje su ambicije navele osvajače da hodaju danima sa svojim teškim oklopom u kojem se nalazi zlato i dragocjeno blago iz otmice Monte Albana i okolnih gradova.

Ostalo bogatstvo

Sierra Norte de Oaxaca, poznata i kao Sierra de Ixtlán ili Sierra Juárez, nalazi se na sjeveru države. Tisućljetna kultura Zapoteca naseljava ovaj kraj od pamtivijeka, brinuli su se i štitili njegove šume predaka, danas su primjer za čitav svijet očuvanja i zaštite prirode. Za ljude Ixtlana šume i planine su sveta mjesta, jer o njima ovisi vlastito preživljavanje. Danas je, zahvaljujući naporima autohtonih Zapoteca, zaštićeno 150 000 hektara komunalnog zemljišta.

Šta ponijeti

Nužno je nositi minimalno opreme i odjeće, jer je napunjena tokom obilaska. Imati košulju dugih rukava, majicu, lagane hlače, po mogućnosti najlon, Polartec jaknu ili majicu, čizme za hodanje, baloner, pončo, vreću za spavanje, prostirku, predmete za ličnu higijenu, baterijsku lampu, džepni nož, bocu s vodom , tanjir, šolja i kašika.

Vrlo je važno ovu turu ne obaviti bez profesionalnih vodiča, jer se vrlo lako izgubiti u planinama.

Pin
Send

Video: cascadas en la sierra norte de Oaxaca Chinantla (Maj 2024).