Cheve System, jedan od najdubljih pećinskih sistema

Pin
Send

Tim pozadi nije bio svjestan tragedije koja se dogodila u drugom dijelu pećine. Kada se grupa spelunkera počela vraćati na površinu, ostavili su kamp III iza sebe i krenuli prema kampu II; Po dolasku je pronašao šokantnu bilješku koja je glasila: "Yeager je umro, njegovo tijelo naći će se u podnožju 23 metka pucnjave u blizini logora II."

Fatalna nesreća dogodila se u kolosalnoj šupljini poznatoj kao Sistema Cheve, u državi Oaxaca, sa 22,5 km tunela i galerija i padom od 1.386 m pod zemljom. Trenutno se sistem Cheve nalazi na drugom mjestu među najdubljim pećinskim sistemima u zemlji i na devetom mjestu na svijetu. Christopher Yeager istraživao je s timom od četvero ljudi koji su prvog dana namjeravali doći do kampa II.

Da biste tamo stigli, potrebno je spustiti se po 32 konopa i prijeći podjele, odstupanja itd. Pored toga, postoji oko kilometar teških prolaza, s velikim količinama vode iz jakih struja. Yeager je krenuo prema dolje za bacanje od 23 metra, u kojem je potrebno promijeniti spuštača s konopa na konop.

Pet kilometara u šupljinu i 830 m dubine, na prijelazu za frakcioniranje i samo dva hica prije nego što je stigao do logora II, napravio je fatalnu grešku i pao direktno na dno ponora. Odmah su mu Haberland, Brown i Bosted dali kardiopulmonalnu reanimaciju; međutim, bilo je beskorisno. Jedanaest dana nakon nesreće, Yeager je sahranjen u prekrasnom prolazu, vrlo blizu mjesta na kojem je pao. Nadgrobni kamen krečnjaka identificira njegov grob.

U ovaj neverovatni sistem pozvala me ekspedicija poljskih speleologa iz grupe Warzawski. Glavni cilj bio je pronaći nove prolaze u dubinama šupljine, potpuno razvijenom metodom evropskog stila. Odnosno, kako voda u pećinama u Poljskoj dostiže temperaturu ispod nule, umjesto da nastavlja plivati ​​u poplavljenim prolazima, oni prave rute i prelaze kroz zidove šupljina. Pored toga, u sistemu Cheve, ova vrsta manevra nužno je potrebna na određenim mjestima gdje je vode u izobilju.

U nedjelju u 17:00, Tomasz Pryjma, Jacek Wisniowski, Rajmund Kondratowicz i ja ušli smo u špilju Cheve s nekoliko kilograma materijala kako bismo postavili užad unutar pećine i pokušali locirati kamp II. Napredak je bio vrlo brz, uprkos preprekama i manevrima sa velikim stepenom poteškoća.

Sjećam se ogromnog prolaza poznatog kao Divovsko stubište; između velikih blokova spustili smo se galopirajućim ritmom i bez odmora. Ova veličanstvena pećina izgleda beskrajno; Da biste ga prešli, potrebno je prevladati visinsku razliku veću od 200 m, a predstavlja veliki unutarnji ponor dubok 150 m. Spuštajući se otprilike 60 m, nalazimo mlaz vode koji tvori impresivan podzemni vodopad, izazivajući zaglušujući urlik. Nakon dvanaest sati neprekidnog vježbanja, otkrili smo da smo krenuli pogrešno; to jest, bili smo u jednoj od mnogih račvanja u ovom dijelu sistema. Zatim smo na trenutak zastali i jeli. Tog dana spustili smo se na 750 m dubine. Vratili smo se na površinu u 11:00 sati. U ponedjeljak i pod jarkim suncem stigli smo do baznog kampa.

U petak u deset sati noću, Maciek Adamski, Tomasz Gasdja i ja vratili smo se u špilju, bila je manje teška, jer je kabel već bio postavljen i na leđima smo nosili manje materijala. Trebalo nam je relativno kratko vrijeme da dođemo do kampa II. Sljedećeg "dana", u 6:00 ujutro, odmarali smo se u vrećama za spavanje, šest kilometara od ulaza i duboke 830 m.

Tomasz Pryjma, Jacek i Rajmund ušli su prije nas i pokušavali pronaći najkraći put do dna. Ali nisu imali sreće i nisu mogli pronaći ni najprikladniji put do dna, ni logor III. Opet sam bio zbunjen, jer smo dostigli znatnu dubinu i predložili da ostanemo u kampu II, da se odmorimo, a zatim nastavimo potragu. Komentirali su da su navikli šetati nekoliko kilometara po snijegu prije nego što su ušli u kaverne, te da su kad su izašli voljeli šetati snježnim planinama u ekstremnim uvjetima dok nisu stigli do baznog logora. Nije mi preostalo ništa drugo nego da se ponovo pojavim s njima i u 21:00 u nedjelju stigli smo do baznog kampa.

Hladnoća je bila te noći teška, a još više prilikom skidanja posebne kombinacije PVC-a i presvlačenja suve odjeće. Budući da se ova pećina nalazi u jednom od najviših vapnenastih područja u zemlji, u njoj prevladava alpska klima, posebno u ovo doba godine. U dva navrata se moj šator probudio potpuno bijel i prekriven mrazom.

Napokon smo Rajmund, Jacek i ja još jednom ušli u pećinu. Brzo smo stigli do kampa II, gdje smo se odmarali šest sati. Sutradan smo započeli potragu za kampom III. Udaljenost između ova dva podzemna kampa je šest kilometara, a potrebno je spustiti se i po 24 konopa, pored nekoliko manevara konopa iznad vode.

Nakon petnaest sati kontinuiranog i brzog razvoja, bili smo uspješni. Dolazimo do kampa III i nastavljamo spuštanje kako bismo pronašli put do sifona terminala. Bili smo otprilike 1.250 m pod zemljom. Kad smo stigli do poplavljenog prolaza, na trenutak smo se zaustavili, Jacek nije želio nastaviti jer nije mogao dobro plivati. Međutim, Rajmund je inzistirao da ide dalje i predložio mi je da ga pođem. U pećinama sam bio u vrlo posebnim situacijama, ali nikada se nisam osjećao tako iscrpljeno kao u to vrijeme; međutim, nešto me neobjašnjivo ponukalo da prihvatim izazov.

Napokon smo Rajmund i ja preplivali taj prolaz. Voda se zaista smrzavala, ali otkrili smo da tunel nije bio velik kao što se činio; Nakon plivanja nekoliko metara, mogli smo se popeti na strmu rampu. Vratili smo se prema Jaceku i nas troje smo nastavili, opet zajedno. Bili smo u složenom dijelu sistema, vrlo blizu prolaza poznatog kao Mokri snovi (mokri snovi), samo 140 m od dna. Ovaj dio kaverne vrlo je zamršen pukotinama i prolazima s vodom i pritokama koji tvore kaskadne izvore.

Između pokušaja pronalaska ispravnog puta do završnog sifona, morali smo preći ponor naslonjen leđima na jednu stranu zida, a s druge strane, naslonjeni na obje noge, uz veliki rizik od klizanja zbog vlažnosti zidova. Pored toga, već smo imali nekoliko sati napredovanja, pa naši mišići nisu reagirali isto zbog umora. Nismo imali drugu mogućnost, jer smo u to vrijeme već imali konopac. S ostalim članovima ekspedicije odlučili smo tko će se popeti s dna. Kasnije smo se zaustavili na mjestu gdje se nalazi nadgrobni spomenik u čast Christophera Yeagera. Dok sam pisao ovaj članak, znao sam da njenog tijela više nema. Konačno, naša ekspedicija uspjela je izvršiti trinaest napada na šupljinu, u periodu od 22 dana, s izvrsnom sigurnosnom rezervom.

Još u Mexico Cityju saznali smo da je grupa speleologa, predvođena Billom Stoneom, istraživala sistem Huautla, posebno u čuvenom Sótano de San Agustín, kada se dogodila nova tragedija. Englez Ian Michael Rolland život je izgubio u dubokom poplavljenom prolazu, dugom više od 500 m, poznatom kao "El Alacrán".

Rolland je imao problema s dijabetesom i ugušio se od uranjanja u vodu. Njegov je napor, međutim, dodao sustav 122 metara dubine sistemu Huautla. Na taj način što sada ponovo zauzima prvo mjesto na listi najdubljih pećina američkog kontinenta i peto u svijetu, sa ukupnom dubinom od 1.475 metara.

Pin
Send

Video: Sasvim prirodno: Sama (Maj 2024).