Antonio López Sáenz, učitelj iz Sinaloe

Pin
Send

Antonio López Sáenz rođen je u luci Mazatlán, u tropskom pojasu Raka, tako zvanom jer na početku ljetnog solsticija, na sjevernoj hemisferi, sunce doseže najvišu točku u sazviježđu Raka i nalazi se upravo na toj paraleli ili zamišljena linija.

Sunce, mašta i luka bit će presudni u formiranju čovjeka i njegovog djela.

Luka su vrata, bilo ulazna ili izlazna. Kofer koji se otvara i postaje dobrodošlica ili oproštaj. Luka je mjesto sastanka; carinarnica snova i stvarnosti, trijumfa i neuspjeha, smijeha i suza.

U luku hrle ljudi različitog porijekla i nacionalnosti: mornari i putnici, avanturisti i trgovci, koji dolaze i odlaze u ritmu plime i oseke. U ovom tečnom prostoru plove brodovi natovareni robom iz sedam mora. Kada govorimo o brodovima, evociramo sliku okeanskih brodova i njihovih ogromnih dimnjaka, teretnih brodova i jedrenjaka, velikih dizalica za utovar i istovar, čamaca, mreža i ribolovnih alata, kao i tajanstveni i šokantni zvuk njihovih sirena.

Ali luka je i boravak, trajnost. To je svakodnevni život ribara, trgovca, stivedora, šetnje šetnicom i udara valova; kupača na plaži koji čekaju dijete koje svojom kantom i lopatom gradi dvorce i efemerne fantazije.

Sve ove slike naseljavaju slikoviti univerzum Lópeza Sáenza. Puno je referenci na bejzbol utakmicu, nedjeljnu šetnju, gradske bendove, serenade, bankete, muške i ženske aktove, u vrijeme sieste ... i zabava se nastavlja.

Umjetnik prikazuje prošlo vrijeme, zamrznuto - ali sjajno - čarolijom svoje četke. Njegove slike podsjećaju na spomenar Mazatlana koji je zauvijek nestao, gdje likovi, misteriozno, nemaju lica, a zadržavaju svoj identitet, zahvaljujući oku umjetnika koji posmatra.

Oni su portreti juče, danas i zauvijek; svakodnevnog života i zadovoljstva, užitka proživljavanja.

López Sáenz stvara svoj vlastiti, prijateljski svijet, u kojem nema svađa, pijanaca ili prostitutki. Autor postaje dio slike, sekundarni protagonist koji već goli, već na svom starom biciklu, svjedoči što se na slici događa.

López Sáenz bilježi svoj grad iz luke Mazatlán, smještene u tropskom pojasu Raka, ali to je tropski kraj u kojem sunce sja dobro i milosrdno.

Sunčeva svjetlost na njegovim slikama, gruba i tvrda, filtrira se, prolazi kroz filter, ne gori; njegovi likovi ne odaju znojenje i mnoge od njih neometano vidimo na sunčevim zrakama odjeveni u jakne i kravate.

Njegova paleta je vrlo bogata nježnim bojama koje ne odgovaraju stvarnosti, užarenom suncu Mazatlana, zašto?

To je vrlo lično gledište ispitivača. Ja imam svjetlost, koja je moja vlastita svjetlost, koja osvjetljava moj svijet. To je svjetlo Mazatlana i prepoznaju ga oni koji ga naseljavaju i dobro poznaju. U svom radu imam svjetlost poput srebrne ili krečne prašine. Moja kuća je bijela, zidovi su bijeli. Ne postoji nikakva strogost.

Društvena kritika se ne pojavljuje na njegovoj slici, ali to je porodična kronika prijatelja i rođaka i građana. Smatrate li sebe kroničarom grada?

Upravo sam imenovan "Grafičkim hroničarkom grada i luke Mazatlán", a pripadam i "Colegio de Sinaloa", sačinjenom od deset uglednih Sinalaca u raznim granama intelektualnog i naučnog poduhvata.

U kojem trenutku se pojavilo vaše zanimanje za umjetnost i slikarstvo?

Djetinjstvo sam proveo na plaži. Tamo sam se igrao sa prijateljima. Volio sam osjećati i igrati se pijeskom mokrim i glatkim od valova. To je bila moja prva tkanina. Jednog dana uzeo sam štap i počeo crtati siluetu muškarca. Kakvo mi je zadovoljstvo to uspjelo! Na plaži sam pronašao kamenje u boji, školjke, alge, komade drveta uglačane dolaskom i odlaskom valova. Vrijeme sam provodio slikajući i izrađujući figure od gline. Kako sam odrastao, osjećao sam potrebu da se posvetim umjetnosti, ali u to vrijeme u Mazatlanu nije bilo nikoga tko bi mogao voditi moj poziv; moji roditelji su to saznali, ali nisu imali ekonomskih mogućnosti da me pošalju na studije u glavni grad i došao je dan kada sam morao da doprinosim za održavanje. Moj otac je bio upravnik skladišta, po zanimanju carinik i bio je u kontaktu s brodovima koji su stizali u luku. Odlučio je da treba raditi na utovarnim dokovima. Počeo sam raditi od osnovne škole i zauvijek sam se zaljubio u velike brodove koji se pojavljuju na mojim platnima: "ljubav prema krajoliku u kojem ste rođeni i živjeli u djetinjstvu.

Na vašim slikama likovi postaju manji, duži, upaljeni, koja je njihova svrha?

Osim što sam slikar, ja sam i kipar i objasnili su mi da zato svoj volumen dajem svojim likovima. Nemam svrhu. To je moj lični izraz. Bila sam i mlada i avangardna, dok nije došlo vrijeme da se umjetnički definiram i otkrila sam to kad su ljudi počeli da se prijavljuju za moj posao. Moji likovi ne trebaju imati oči, usta ili zube da bi prenijeli željenu viziju. Puko prisustvo sveske kaže: "Napaljen sam, kamatar, fin." To je stvarnost, ali je stvarnost koju sam transformisao.

U dobi od sedamnaest godina, López Sáenz otputovao je u Mexico City da bi studirao slikarstvo na Akademiji San Carlos, smještenoj u to vrijeme, 1953. godine, dva bloka od Nacionalne palače. Studira Master plastike i istorije umjetnosti. Tamo, u starom dijelu grada, otkrivate šarm meksičkih tržišta, čaroliju njihovih boja, mirisa i tako karakterističnih okusa. Živi u vrlo teškim ekonomskim uvjetima i vrlo dobro uči slikarski zanat.

López Sáenz predstavio je svoje radove u Sinaloi, Nuevo Leonu, saveznom okrugu, Jaliscu i Morelosu. Isto tako, postavlja izložbe u Washingtonu, Detroitu, Miamiju, Tampi, San Franciscu, San Antoniju, Chicagu, Madridu, Lisabonu, Zurichu i Parizu. Od 1978. ekskluzivni je umjetnik galerije Estela Shapiro. Godine 1995. najreprezentativniji njegov rad bio je izložen u Palacio de Bellas Artes, a prošle godine je dobio stipendiju Nacionalnog fonda za kulturu i umjetnost.

Lola beltran

"Kraljica meksičke pjesme" rođena je u gradu El Rosario, južno od Mazatlana. Ispred crkve na mjestu nalazi se njegov spomenik, au atriju, usred vrtova, njegova grobnica. Lolinu porodičnu kuću mogu se posjetiti i vidjeti portreti iz različitih doba pjevačice, kao i trofeji i okruženje u kojem je odrasla.

Izvor: Saveti iz Aeroméxica br. 15 Sinaloa / proleće 2000

Pin
Send

Video: ARTISTA ANTONIO LÓPEZ SÁENZ (Maj 2024).